Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Roligaste kommentarerna jag sett på ett spel  (läst 1456 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad NightBubble

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 696
Roligaste kommentarerna jag sett på ett spel
« skrivet: 2015-12-02, 06:54:33 »
Detta är så hysteriskt roligt och tragikomiskt på så många plan att jag har läst om det flertal gånger.
Första gången kommentarer till en spelrecension är intressantare än spelet i sig.

Några exempel :D

Citera
Det var det här spelet där man skulle skjuta bort Hugo Chavez i Venezuela. Spelet följer den amerikanska utrikespolitiken, det är ren och skär propaganda, och bör fördömas.

Citera
Japp. Venezuela är ett självständigt land. Vem som styr det landet är upp till landets egna befolkning och inte Washington och det informationsmonopol allierade intressen förfogar över.

Faktum är att huvudkaraktären är en skurk som arbetar för diktatur och mot folkstyre. Det är de värderingarna som cementeras i de stackars spelarna.

Spelet är ett uttryck för amerikansk propaganda, precis som Company of Heroes, ArmA, CoD och en massa andra spel.

Citera
Inte undra på att Sverige är en osjälvständig klientstat med såna som ni som väljer in marionetter år efter år. Precis som Venezuela och stora delar av Sydamerika gjort är det dags att ta tillbaka vårt nationella självbestämmande. Men när vi gör det kommer det fjantar som JustCause-snubben för att bestraffa oss i spelvärlden, som om övrig propaganda inte vore nog.

En massa pajasar pratar om islamisering, men i själva verket har vi en amerikanisering: Sverige är ett av de mest amerikaniserade länderna i Europa, och det är såna som ni som tanklöst driver på det.

Notera också att större delen av den missionerande spelpropagandan är sammanbunden med ett förhärligande av katolicismen. Se tex Call of Juarez, CoH och detta spel. Det är ju guds vilja, och alla ateister är riktiga elakingar.

Det här är inget mer än spelens Britney Spears med reserverad plats på historiens sophög.

Se tex Arma 3 där Iran invaderar Grekland, och USA kommer till undsättning. Löjligt.


Sen att svaren på detta avancerade troll ligger ganska långt efter i intelligens nivå gör det än mera hysteriskt.

 

Senaste inlägg