Info

Vid problem att logga in tryck på Logga In i menyn så att fönstret kommer upp i mitten.

Banner01

Författare Ämne: Win10 update  (läst 290 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellacopter

• =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • Antal inlägg: 2 151
    • Speedfreaks
Win10 update
« skrivet: 2017-04-13, 17:47:58 »
Datorgurus, jag har ett problem...

En av mina datorer, min DAW (digital audio workstation) som kör win10 har slutat uppdatera sig. WinUpdate står hela tiden på 0 % och har varit så sedan nov förra året då den lyckades uppdatera sig. Den har inte varit på sedan dess men de ggr jag startar den och låter den stå på i en eller två dagar så hämtar den inte uppdateringar av Win10. Alla mina andra Win10 datorer/plattor har uppdaterat sig ett par ggr sedan dess men denna vill inte...

Hilfe...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad KleggKaka

• =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • Antal inlägg: 339
SV: Win10 update
« Svar #1 skrivet: 2017-04-13, 18:18:25 »
Ta bort allt i mappen C:/Windows/SoftwareDistribution/Download och efter det så kör du kommandot wuauclt.exe/updatenow från kommandoprompten som administratör.

Utloggad Hellacopter

• =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • Antal inlägg: 2 151
    • Speedfreaks
« Svar #2 skrivet: 2017-04-13, 18:32:06 »
Tack, helvete vad många uppdateringar som kom igång efter jag gjort som du skrev...
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad Skalis

• Old Help Desk Guru
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • Antal inlägg: 1 956
« Svar #3 skrivet: 2017-04-13, 18:45:55 »
Om du kör flac,tta, wv etc codecs så var försiktig med win 10 uppdateringar, de har tyvärr en tendens att nolla deras inställningar.
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Senaste inlägg

Sponsorer

Besök www.inet.se