Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Telia - the följetong...  (läst 22526 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« skrivet: 2005-04-05, 13:27:24 »
Jag flyttade 20:e mars.
Skulle först fått telefonen inkopplad 13:e mars för att kunna beställa ADSL så snart som möjligt.
Jag flyttade det till 20:e. Telia sa: OK!
Sen hörde Telia av sig och sa 21:a mars är bättre, då 20:e är söndag. Jag sa: OK!

21:e mars kommer. Ingen Telia. Jag ringer. Telia säger: Du har inte skrivit på kontraktet (som uttryckligen stod att jag skulle sänt in innan 28:e mars). Jag sa: Men det ska ju inte vara inne än?!? Skit samma. Jag skriver på och skickar nu! Telia säger: Vi kommer så fort vi fått in detta kontrakt.

22:a mars. Jag ringer. Telia säger: Vi har glömt skicka över ett kontrakt. Skriv på det så tar det en vecka innan vi kopplar in telefonen. Jag skäller - utan respons.

29:e mars. Jag ringer. Telia säger: Vi kopplar in 4 april. Jag skäller då jag tycker det gått ALLDELES för lång tid. Ingen respons.

31:a mars. Brev kommer där Telia skriver att de kopplar in oss 4 april.

1 april. Brev kommer där Telia skriver att de kopplar in oss 5 april.

4 april. Jag ringer och kollar. Telia säger: Nä, vi kopplar inte in idag, men imorgon. Jadå, vi lovar.

5 april. Ingen Telia dyker upp. Vi får ett brev som berättar att inkopplingen är helt avbeställd.
Jag ringer. Telia säger: Vi kopplar in er 21 april. Jag skriker mig hes och kräver upprättelse omedelbart. De säger, de hör av sig senare idag.

Hur i hela h-vete ska man kunna fajtas med en monopol-drake som Telia. Jag kan ju inget göra. Jag är så arg att jag kan explodera. Jag har ingen panik att få in telefonen, men jag kan ju inte ens beställa ADSL förrän detta är klart.
Fortsättning följer... :rythm

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #1 skrivet: 2005-04-05, 13:38:21 »
Hota med Sverker Olofsson det hjälpte en arbetskamrat till mig i ett garantiärende.

Man ska alltid jävlas med självgoda företag som skiter i sina kunder. det är enda sättet att å dom att ändra sig. Sydsvenskan (vår lokala tidning) har på senaste tiden haft ett antal artiklar om Elgigantens dåliga garantiåtaganden det verkar ha hjälpt litegrann för dom enskilda.

Tänk på att det finns andra teleföretag och du gissningsvis har rätt att häva avtalet om dom inte kopplar in dig inom skälig tid.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #2 skrivet: 2005-04-05, 14:16:26 »
På orten känner jag inte till andra företag som kan stå för kablarna. Bara företag som ställer upp som förval.

Får väl :phone Konsumentombudsmannen eller nåt. :cry

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Telia - the följetong...
« Svar #3 skrivet: 2005-04-05, 15:17:24 »
En kollega gjorde samma resa som du cartis. Det tog Telia 3 månader att koppla telefonen och Sen en månad till för bredbandet.

Du borde ha bredbandet klart den 20de augusti... :thumb

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Telia - the följetong...
« Svar #4 skrivet: 2005-04-05, 15:20:03 »
men måste du ha telia?

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #5 skrivet: 2005-04-05, 15:25:54 »
Tack prunis. Det värmde att läsa. :cartman :doubt

Vad ska jag ha om inte Telia. De har väl monopol. :hm

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #6 skrivet: 2005-04-05, 15:26:19 »
Och sen kan man ju inte kolla ADSL-leverantörer förrän man har telefonen klar.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Telia - the följetong...
« Svar #7 skrivet: 2005-04-05, 15:44:14 »
Citat från: Cartman
Vad ska jag ha om inte Telia. De har väl monopol. :hm

Nej. Sedan årsskiftet har dom inte det. Du kan få både koppar och trafik från tex Tele2.
 
Själv ska jag inom kort gå över helt till BBB IP-telefoni via jacket. Ska bli kul å se hur det kommer att fungera :scared

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #8 skrivet: 2005-04-05, 16:29:26 »
Del 2:

5:e april. Jag ringer. Telia säger: Bredbandsbolaget vill inte släppa numret så jag måste vänta till 21:a april. Telias tekniker har mailat bredbandsbolaget och bett dem släppa numret tidigare.
Jag vansinnig!

5:e april. Jag ringer Bredbandsbolaget. De säger: Nä. Bredbandsbolaget håller aldrig nummer. Telia kan ta det på studs om de vill.
Jag ännu mer vansinnig!

5:e april. Jag ringer Telia igen. Jag säger: Ni skyller på BBB. De skyller på er. Vems fel är detta?
De säger: Du har inte skrivit på fullmakten så vi har avbeställt allt.
Jag säger: Va? Den skrev jag ju på och postade samma dag som jag fick den.
De säger: Ja, den är i alla fall inte inscannad i vårt system. Vi skickar ut en ny, så får vi lägga in en ny beställning.

Jag exploderar!!!!!!!
Fortsättning följer...

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Telia - the följetong...
« Svar #9 skrivet: 2005-04-05, 17:32:17 »
var kort i tonen och säg att du vill prata med den högst ansvarig apå den avdelningen och förklarar läget... säger dom d att vi inte kan hjälpa dej så säger du bara att du vill prata med hans/hennes chef funkade för mej på BBB....

guest82

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #10 skrivet: 2005-04-05, 17:49:43 »
Det här låter som något som kan komma på 3an snart ;)

Utloggad Cruentus

  • 30-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 213
Telia - the följetong...
« Svar #11 skrivet: 2005-04-06, 08:47:30 »
Påminner om strulet jag hade med telenordia (alla datum och så refererar till 2003)...

När jag blev pappa förhandlade jag bort min löneförhöjning mot att få arbeta hemifrån för att få mer tid med min son. I juni flyttade jag och min fästmö till en liten stuga och behövde då ett ADSL-abbonemang för att jag skulle kunna arbeta hemifrån, som tänkt och avtalat.

Efter en grundlig marknadsundersökning valdes Telenordia, som i juni hade en kampanj med gratis ADSL-uppkoppling, där de utlovar två till tre veckors leveranstid.. Detta var den då kortaste leveranstiden på marknaden och en för mig avgörande fråga i valet av operatör. Alltså skickade vi in en anmälan till dem i slutet av juni.

Efter tre veckor kom ett brev där det stod att de inte kan koppla in mig för att AXE-växeln var full. Jag ringer Telia som på 45 sekunder kan kontrollera att deras del av växeln fortfarande hade plats och att de kan koppla in mig.
Dock meddelar Telia att Telenordia har "bokat upp" mitt telefonnummer, så nu kan jag inte få ADSL av någon annan operatör innan jag avbeställt från Telenordia.

I en vecka ringera jag telenordia dagligen för att försöka avboka, men får reda på att för många samtal är före för att jag ens skall komma med i kön. Till slut kommer jag i alla fall med i kön och kan av att sitta och vänta i tjugo minuter innan jag kommer fram. Väl framme hos deras kundtjänst ber jag dem ta bort min tidigare intresseanmälan, vilket de säger inte skall vara några problem. Det här var i mitten av augusti.
Därefter beställer jag ett abbonemang av Telia, och tror att allt är frid och fröjd, men inte. En vecka efter utsatt leveransdatum kontaktar jag Telia för att höra efter vad som händer och får reda på att Telenordia fortfarande sitter och håller på mitt telefonnummer, så Telia kan inte utföra beställningen, och att jag måste ringa till Telenordia för att ta bort deras bokning. Gör så, och kommer den här gången fram efter bara tio minuter i kö.
 Jag får nu veta att de inte kunde makulera min beställning för det gick inte i deras system förut, men att nu skulle det nog gå vägen, jag får också veta attdet tar minst en vecka att genomföra avbokningen. Anledningen till detta är att de har kopplat upp mig, trots att jag avbeställt, men inte meddelat mig att jag är uppkopplad, för jag har ju avbeställt. De har därefter bortsett från avbeställningen.

Detta var närmare tre månader efter min första beställning. OM allt fungerarde den här gången kunde jag få ett Telia abbonemang om tidigast fem veckor,
dvs tidigast fyra månader efter min första förfrågan.

Kan meddela att efter ytterligare strul med Telia så hamnade jag hos Bostream..

ADSL-operatörer verkar vara någon sort idiotmagneter.

Jag vände mig till svartalistan.com och då tog det hus i helvete hos telenordia...

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #12 skrivet: 2005-04-06, 12:37:17 »
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Telia - the följetong...
« Svar #13 skrivet: 2005-04-06, 13:14:52 »
Citat från: Redbeard
Vi är inte dom enda
http://www.svd.se/dynamiskt/naringsliv/did_9480832.asp


AhA! Det är en internationell konspiration!! (Global kanske det heter idag)

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
Telia - the följetong...
« Svar #14 skrivet: 2005-04-06, 14:41:33 »
Snart kommer Felia med batongen

 

Senaste inlägg