Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Telia - the följetong...  (läst 22528 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Telia - the följetong...
« Svar #30 skrivet: 2005-04-12, 09:25:10 »
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #31 skrivet: 2005-04-12, 09:52:42 »
Del 6:

11:e april. Jag ringer Telia. De säger samma sak som tidigare. De vägrar hjälpa mig. Jag lämnar referensen hos BBB m.m.
De ska höra av sig.

12:e april. Telia ringer. De säger samma sak som tidigare. De vägrar hjälpa mig. Jag står på mig och höjer rösten rejält för första gången.
Jag: Hur kan Telia spendera så stora pengar på marknasföring när de inte ens kan leverera tjänsterna till sina kunder?
Telia säger: Du får själv höra av dig om ersättningsanspråk när ärendet är klart.
Jag blir FÖR FÖRSTA GÅNGEN vidarekopplad.
Porteringsansvarit hos Telia säger: Nej. BBB har nekat ärendet. Ta kontakt med dem själv om du vill. Telia tänker inte göra mer åt ärendet.

Fortsättning följer...

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
Telia - the följetong...
« Svar #32 skrivet: 2005-04-12, 10:23:52 »
:scared

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
Telia - the följetong...
« Svar #33 skrivet: 2005-04-12, 10:59:54 »
Telias åtgärdspaket då konkurrenter börjar nagga på monopolet...

Intern policy hos Telia:
Hjälp ingen som tidigare klippt alla beroenden till Telia.

 :headbang
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #34 skrivet: 2005-04-12, 12:33:10 »
Del 7: Intressant information.

12:e april. Jag ringer Andreas Jonsén hos Bredbandsbolaget. Jag förklarar att en Jonas (som inte angivit efternamn) på porteringen hos Telia sagt att Bredbandsbolaget nekat orderändring två gånger i mitt ärende bl.a. 6 april och att enda chansen att gå vidare i ärendet är att BBB pratar med något som heter OPKP och är en "mellanhand" mellan Telia och BBB.
Andreas (BBB) säger: OPKP arbetar med bredband och har inget med telefoni att göra (!). Mellanhanden heter Skanova och är ett dotterbolag till Telia. Det borde de veta. För att en orderändring ska fungera så krävs att den härrör till en portering som sker 9 timmar efter orderändringen. Dessa 9 timmar är kvar från post- och telestyrelsen.

Andreas talade med Skanova om mitt ärende som senast igår och de lovade att skicka in en orderändring (som inte kommit fram än). Jag står på Andreas lista och han ska påminna dem nästa gång han talar med dem. Jag kan inte påverka Skanova genom att ringa dem, enligt Andreas.

Alltså säger exakt vad han sagt tidigare, fast mer tydligt. Den utförliga informationen gör att jag tror på BBB men jag som privatperson har ingen aning om vad som är sanning. Kanske man skulle googla efter OPKP.

Jag återkommer till Andreas och kollar läget senare.

Fortsättning följer...

Utloggad mcse

  • V.I.P.
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 332
    • http://piranhaclan.mine.nu
[><((((*>~]mcse
http://piranhaclan.mine.nu
Keep your feet out of the water...

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #36 skrivet: 2005-04-13, 08:42:16 »
Vill även påpeka att jag fått ett "adresserat reklambrev" för deras bredband, som förklarar att jag får gratis anslutning, modem, operatörsavgift m.m. om jag använder deras "flytterbjudande" d.v.s. beställer bredband innan 11/4.

Bra när de inte ens kan koppla in min telefon förrän tidigast nästa vecka. Inte förrän då kan man ju beställa bredband.

:rythm

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Telia - the följetong...
« Svar #37 skrivet: 2005-04-13, 09:00:14 »
Kan inget än skratt åt din situation Cartman :rotflmao

Fast jag tycker synd om er ändå!  :cheers
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #38 skrivet: 2005-04-13, 14:05:45 »
Del 8: Skanova är Telias ansvar

13:e april. Jag ringer Andreas Jonsén hos Bredbandsbolaget. Andreas säger: Nja, vill egentligen inte gå in på det så djupt men tydligen har någon enskild person hos Skanova i Malmö satt sig på tvären och vägrar släppa igenom ärendet (och många andra ärenden). De jobbar vidare inom Skanova för att lösa detta.
Trots frågor ville Andreas av respekt för sina kolleger inte förklara mer.
Andreas lovar att återkomma om läget förändras.

Jag måste alltså vänta en hel månad på min telefoni för att Skanova inte kan sköta om sin egen personal och hålla koll på sin verksamhet. Nä nu j**lar!!! :rythm
Detta kommer bli dyrt för Telia.

Fortsättning följer...

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Telia - the följetong...
« Svar #39 skrivet: 2005-04-13, 14:25:48 »
Cartis jag tycker detta luktar kvällspress lång väg ... skulle väl inte skada att slå en pling till nån av dem och kolla ev. intresse?


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #40 skrivet: 2005-04-13, 16:55:12 »
Del 9: Orderändringen

13:e april. Andreas Jonsén hos Bredbandsbolaget ringer. Andreas säger: Nu har orderändringen kommit. Jag godkände direkt. Så 09.00 på fredag kan du ha telefonen igång.
Jag öste beröm över att han hjälpt mig. :bow

13:e april. Jag ringer Telia. Jag berättar att jag kräver att få ha en tekniker på plats på fredag som kopplar in allt.
Telia (en mycket otrevlig dam) säger: Nä. Det blir klart den 20:e för det står i min dator.
Jag förklarar att jag vet bättre och att hon säkert får informationen när det gått genom hela deras byråkrati.
Hon talar med sin kollega som talat med mig tidigare (vet inte vem det är) och minns ärendet. Men kollegan vill inte hjälpa till.
Till slut får jag personen att skriva till teknikerna (som redan gått hem för dagen) att de ska ringa mig.
Telia säger vidare: Vi har inte gjort något fel. Det är BBB som strulat.
Då blir jag vansinnig och kastar fakta i luren som de inte kan bemöta. Det är Skanovas fel och de är ett dotterbolag till Telia. Alltså är det Telias fel. De ska inte få skylla ifrån sig utan skäl.

Vidare förklarar jag att jag vill att deras riktade reklam om bredband skall gälla även på fredag eller när de nu får för sig att koppla in min telefon.
Telia säger: Då får du ringa bredbandssupporten.
Jag säger: Jag sk*ter i vem jag talar med. Jag talar med Telia och förklarar att ni får fixa det.
Telia säger: Nä. Kan jag inte göra. Ring bredbandssupporten.
Jag gör det.

Nu är det nära. Jag känner att det luktar målgång. Imorgon kommer jag ligga på som en igel. Och om de inte fixar detta på fredag så tar det hus i h-vete! :drool

Fortsättning följer...

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Telia - the följetong...
« Svar #41 skrivet: 2005-04-13, 18:48:45 »
Trodde hela Täby var i helvetet redan vid det här laget! ;)
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
Telia - the följetong...
« Svar #42 skrivet: 2005-04-13, 18:50:10 »
Nä helvetet ligger i Åkersberga
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest3

  • Gäst
Telia - the följetong...
« Svar #43 skrivet: 2005-04-14, 13:11:37 »
Del 10: Oj, oj, oj.

14:e april. Jag ringer Telia eftersom de inte hört av sig som de lovade. Jag berättar hur det ligger till.
Telia säger: Bredbandsbolaget är dumma i huvudet och bara förstör.
Jag förklarar att jag vet bättre och hela diskussionen är igång igen.
Jag begär att de kopplar in telefonen imorgon exakt 09.00.
Telia säger: Nä, det är den 20:e som gäller.
5 minuters upprepning -Imorgon, - Nä, 20:e, -Imorgon, o.s.v. följer.
Telia säger: Vänta. Jag kollar med en tekniker.
Jag tänker: Äntligen.
5 minuters tystnad.
Telia säger: Vi kopplar in telefonen 09.00 imorgon.

Fortsättning följer...

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
Telia - the följetong...
« Svar #44 skrivet: 2005-04-14, 13:21:30 »
Men hörde du inte att hon sen väldigt tyst viskade "men bredbandet får du kanske hösten 2008 om du har tur"?
;)

Allvarligt, kul att det rör på sig. Jag skulle bli galen, internetberoende som jag är...
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

 

Senaste inlägg