Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Rekomenderar SiSoft Sandra 2005  (läst 1882 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest319

  • Gäst
Rekomenderar SiSoft Sandra 2005
« skrivet: 2005-08-26, 19:50:46 »
Jag är helt förstummad av styrkan hos SiSoft Sandra 2005.

För dom som inte vet kan jag berätta att detta är ett program som används för att visa information om mjukvara och hårdvara i ditt system. Förutom detta har den en rad benchmark-program. Jag har inte hunnit testa hela programmet ännu men jag kan lungt säga att programmet visar ALLT som din dator kan visa upp.

Den kan även ge tips och förslag på lösning till vanliga problem. Visste du t ex att:
Citera
Tip T2546 - Large memory modules (512 or greater) should be ECC/Parity. Since the probability that a bit will be corrupt is the same or increases with module density, the bigger the module, the bigger the overall probability that you will get one or more corrupted bits. While these modules add an extra delay on partial writes (e.g. less than data width) as parity for the whole line must be re-calculated, the stability will be worth it.
Fix: If you plan on adding more memory, consider replacing the modules with ECC/Parity modules. Do note that running plain and ECC/Parity modules will turn off ECC/Parity for the whole memory array.

SiSoftware Sandra Help File



Programmet finns att ladda ner hos Guru of 3D.
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=177

guest338

  • Gäst
Rekomenderar SiSoft Sandra 2005
« Svar #1 skrivet: 2005-08-27, 00:40:10 »
Sandra är en fin applikation för att få ur info om burken. MEN, som med allt annat bör den förtäras med en nypa salt.

Det där ECC babblet är helt irrelevant. I servermiljöer där en crash av ett minne fullt med VÄLDIGT viktigt data kan vara katastrofalt KAN ECC möjligen (om inte skadan är för stor) rädda en.

Men i din gamer burk, glöm ECC. Du behöver det inte, och det pris du betalar gör dig inte gladare om det pajjar då du redan har lifetime warranty i de flesta fall. Dessutom är det inga prestanda minnen vi pratar om heller.

Som sagt, Sandra är bra men bör inte tas på 100% allvar.

Ett annat tips är Everest från http://www.lavalys.com .

 

Senaste inlägg