Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Filmkrönikan  (läst 20019 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RedMaxx

  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 499
Filmkrönikan
« Svar #15 skrivet: 2005-04-04, 23:58:15 »
Var inne och tittade på det stället som Mooseman rekomenderade och fick se att "Dark Water" fanns där. Jaha en till Japansk skräckis som hamnar i Hollywood. Jag har sett den Japanska filmen och tänkte skriva lite om den. Något som farsinerar mig är att i många kinesiska/japanska är bildspråket är mycket känsloladdat. Denna film är filmat så att det blir obehagligt och läskit. Långa tomma korridorer och övervakningskamror är en mustig krydda som gör att filmen inte blir platt.

Handlingen är att en ensamstående mamma och hennes dotter flyttar till en ny hyreslägenhet. Dom får problem med ett läckande tak och självklart är dom inte ensamma. Barnet börjar på ett nytt dagis. Så enkel är handlingen, skulle kunna vara en dokumentär om vilken nyskild, svensk mamma som bryter upp och vill börja om på nytt någon annanstans.

Jag vill lägga tyngden än engång på bliden mer än handlingen och effekterna, skådisarna är bra icke att förglömma.

För en Hard Core Horror tittare är denna film nog inget att ha, men i sin enkelhet och i mina ögon så är den psykiskt påfrestande mer än hopp-ur-stolen effekten.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Filmkrönikan
« Svar #16 skrivet: 2005-04-05, 00:24:19 »
Constantine!

Kikade på denna film på bio förra veckan, och gick in på bion helt utan förväntningar, bara hoppades att den skulle slå de sista 4 biobesöken jag gjort, och eftersom jag gillar K Reeves (stavas det så?), så var det bara att korsa fingrarna...

När filmen hade pågott i några minuter, var man inte helt säker på vad man skulle tycka, MEN så grep den ett toktag om mig och mina polare, och kan man förbise att det INTE är en dokumentär, gillar man kampen mellan himmel och helvete, justa effekter, och tokrökande demondödandeutdrivande gubbar, samt skönheten från bl.a Mumien, så har man en helkväll framför sig!

Filmen var precis lagom lång dvs känndes INTE för kort, och dom hade inte gjort bort sig med massa plagiat från andra filmer!

Death ger filmen fyra dödisar, och kommer beställa denna så fort den kommer på DVD!

Constantine =  :hella  :hella  :hella  :hella


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Filmkrönikan
« Svar #17 skrivet: 2005-04-05, 12:38:31 »
The Grudge *Japanska versionen

Har nog inte sett en sämre film på ritigt länge, Vart tog mina Svenska bostäver vägen?

Handlar om människor som dör efter att ha varit inne i ett hus. Man får ingen förklaring eller ett slut i filmen. Så filmen får endast

X i betyg!

Fixade å,ä,ö. Braxen
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Filmkrönikan
« Svar #18 skrivet: 2005-04-05, 15:15:12 »
Men Braxen - är inte du konsult eller??

 :lolabove


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
Filmkrönikan
« Svar #19 skrivet: 2005-05-09, 09:07:32 »
"Luther"

amerikansk film som handlar om allas våran Martin Luther. Begränsad budget och Ralph Fiennes lillebror(?) i huvudrollen. han var överraskande bra.

filmen handlar om Luthers liv och hur han blev protestant , med de uppspikade teserna , och hotet om inkvisitationen hängande över sig hela tiden. Trots att filmen stundtals är fruktansvärt seg , så kunde jag inte låta bli att titta klart på den. historien är intressant och det är egentligen väldigt lite vi vet om protenstantismens grundare - eller hur ?

om ni är det minsta intresserade av historia så kan jag rekomendera den.

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Filmkrönikan
« Svar #20 skrivet: 2005-05-21, 15:35:51 »
Star Wars -The Revange of the Sith

En väldigt BRA film med mycket effekter och stora strider.
Den knyter ihop alla filmer så nu vet man HUR det gick till när Anakin blev föråd av Darth Vader!

Då jag älskar Star wars så kan mitt betyg vara lite färgat med av mig får den
:sun :sun :sun :sun :sun av 5 möjliga

Älskar man Star Wars så SKALL man se denna film så är det bara!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
Filmkrönikan
« Svar #21 skrivet: 2005-05-21, 17:48:38 »
Citat från: Braxen
Star Wars -The Revange of the Sith

En väldigt BRA film med mycket effekter och stora strider.
Den knyter ihop alla filmer så nu vet man HUR det gick till när Anakin blev föråd av Darth Vader!

Då jag älskar Star wars så kan mitt betyg vara lite färgat med av mig får den
:sun :sun :sun :sun :sun av 5 möjliga

Älskar man Star Wars så SKALL man se denna film så är det bara!


men den har väl inte haft sverigepremiär än ?  :hm  *host *host
har den haft piratbuktspremiär ?

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
Filmkrönikan
« Svar #22 skrivet: 2005-05-21, 18:02:07 »
världs premiär natten ons - tors 00.03 typ

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
Filmkrönikan
« Svar #23 skrivet: 2005-05-21, 18:10:45 »
ett tecken på att man börjar bli gammal... Det stod inte om premiären i ICA kuriren så det var därför jag missade det..

guest373

  • Gäst
Filmkrönikan
« Svar #24 skrivet: 2005-05-21, 19:08:29 »
[/quote]

men den har väl inte haft sverigepremiär än ?  :hm  *host *host
har den haft piratbuktspremiär ?[/quote]

19 maj ... lilla farbrorn  :lolright

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
Filmkrönikan
« Svar #25 skrivet: 2005-05-25, 11:04:34 »
The Forgotten

Handlar om en kvinna som förlorar sin son i en olycka. Efter hand börjar allt som har med sonen att göra försvinna, han försvinner från foton och andra kommer inte ihåg honom osv osv.

Filmen har en schysst vändning och den erbjuder några hopp i soffan som man helt klart inte hade förväntat sig.

Mycket bra thriller tycker jag!
:sun :sun :sun :sun
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
Filmkrönikan
« Svar #26 skrivet: 2005-05-25, 15:26:48 »
Alien versus Predator

Nån snilleblixt fick väl idén att man skulle ha bägge karaktärerna i en och samma film - det måste ju bli en succé ?

Nej , den här filmn suger, trots att jag gillar både "Alien" och "Grovskuret".
Handlingen, om det ens finns någon, får plats på en pappersservett..
En grupp med forskare upptäcker en labyrint under isen på Nord(?) Syd(?) polen (who cares?) och där inne får de sällskap av både aliens och predators. Predators är i detta fall goda. En kamp för att överleva börjar , och under tiden klipper jag mina tånaglar , och funderar på om vardagsrummet behöver tapetseras om..
:doubt

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Filmkrönikan
« Svar #27 skrivet: 2005-05-25, 16:06:28 »
AvP i grundutförandet är ju miltals ifrån denna produktion. Själv är jag gammal beundrare av AvP i serieform och det verkar som om filmskaparna iochförsig har sett albumen men tyvärr endast ögnat igenom ett eller två. Filmen vinner dock lite om man kan bakgrundshistorien, men i övrigt kan jag bara hålla med hinken.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Filmkrönikan
« Svar #28 skrivet: 2005-05-25, 16:46:53 »
Sorry nu kommer kanske lite OT! :offtopic

Gillar man AvP så ska man hålla sig till spelet Alien versus Pradator 2 istället för filmen. Ett av de få spel som fått nackhåren att resa sig på mig och som fick hjärtat att hoppa upp i halsgropen att antal gånger. Möjligheten att köra 3 olik kampanjer, Marin, Alien och Predator, lyftete verkligen spelet. Bäst var Marin, Alien var ok - Predator ... då hade jag nog redan tröttnat.

Men släng dig i väggen Doom III säger jag bara!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
Filmkrönikan
« Svar #29 skrivet: 2005-06-05, 23:56:10 »
Kingdom of heaven

Klart sevärd film av Ridley Scott. En fransk smed blir baron i jerusalem under korstågen. Han blir indragen i maktkampen om jerusalem med tempelriddarna på ena sidan och Saladins saracener på den andra.
Jäkligt pampiga och välgjorda stridscener och saracenerna är inte stereotypt gjorda som det brukar vara.
Enda negativa är väl att det kan bli lite väl mycket "whos´s with me?!!!" och ett viftande med svärdet i luften precis som i Braveheart.

 

Senaste inlägg