Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Ghost Recon 3  (läst 30687 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Ghost Recon 3
« Svar #75 skrivet: 2006-04-28, 14:58:55 »
Så det påminner om ettan? Kanon!! Fan, nu vill jag hem och testa också!

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Ghost Recon 3
« Svar #76 skrivet: 2006-04-28, 15:11:16 »
Citat från: Johnny Hazard
dock har jag inte fått ordning på mina kontroller så att det känns naturligt.

Många kontroller är det  :cartman

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Ghost Recon 3
« Svar #77 skrivet: 2006-04-28, 18:17:10 »
Citat från: DeadHead
Så det påminner om ettan? Kanon!! Fan, nu vill jag hem och testa också!


Vad tycker ni andra? Om man jämför GR3 demot och RS Lockdown demot med sina orginal, så känns det som GR3-demot som en bättre uppföljare.

Men det behövs nog lite mera tid ...


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Ghost Recon 3
« Svar #78 skrivet: 2006-04-29, 14:20:14 »
Jag tycker demot var kanon! Vill ha hela spelet NU! :)

Speciellt grafiken i slutet på singleplayerbanan, när man sprängde upp bensinstationen rockade ju järnet!

Känslan finns där, helt klart!

Några funderingar:

- I ettan så kunde man få AI gubbarna att antingen springa, smyga, eller krypa fram. Den funktionen verkar inte finnas nu, eller?

- Jag kunde inte välja high quality på texturerna, det alternativet fanns inte ens på min burk med ett ATI X850XT kort. Det brukar ju alltid gå att åtminstone välja, sen hur det flyter med dem inställningarna vette sjutton.

F.ö. så är nog sannolikheten för att jag spelar GR3 senare ikväll ganska stor, vore kul om någon ville haka på för lite coop lir! :)

Edit: Tydligen så krävs ett 512 Mb kort för att få high quality på texturerna. Lite synd, men spelet är ju hur snyggt som helst i alla fall.

För den som är intresserad, finns lite info att läsa på länken nedan:

http://forums.tweakguides.com/showthread.php?p=31461#post31461

Edit 2: Tydligen så kan man med lite trixande få igång high quality på texturerna trots allt, enligt länken ovan.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Ghost Recon 3
« Svar #79 skrivet: 2006-04-29, 15:18:02 »
Nåt som jag missat:

"Ya it took me some getting used to but i think i got it down, and if you havent figured out yet try sprinting(w+shift) and press SPACEBAR and you will do a knee slide, and if you are crouched and sprint then spress SPACE you will do a dive, pretty nifty features."

F.ö. så ser min "renderer_settings.xml"-fil ut så här nu, ändrat allt till high istället för medium, och det funkar hur bra som helst även på ett gammalt X850 kort:

Citera
<render_config>
   <d3d_device
      adapter = "RADEON X850 Series "
      driver = "ati2dvag.dll"
      resolution = "1280 1024"
      windowed = "false"
      refresh_rate = "85"
   />
   <render_settings>
      <variable name="aspect_ratio" value="0"/>
      <variable name="brightness" value="1"/>
      <variable name="dynamic_lights" value="true"/>
      <variable name="effect_quality" value="high"/>
      <variable name="max_anisotropy" value="8"/>
      <variable name="post_effect_quality" value="high"/>
      <variable name="shadow_quality" value="high"/>
      <variable name="texture_managed_backdrop" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_buildings" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_buildings_low" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_characters" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_default" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_effects" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_ground" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_lightmaps" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_no_lod" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_plants" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_player_vehicles" value="true"/>
      <variable name="texture_managed_props" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_props_bump" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_props_high" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_silhouettes" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_sky" value="false"/>
      <variable name="texture_managed_vehicles" value="true"/>
      <variable name="texture_managed_weapons" value="true"/>
      <variable name="texture_managed_weapons_third" value="false"/>
      <variable name="texture_quality" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_backdrop" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_buildings" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_buildings_low" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_characters" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_default" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_effects" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_ground" value="medium"/>
      <variable name="texture_quality_lightmaps" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_no_lod" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_plants" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_player_vehicles" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_props" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_props_bump" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_props_high" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_silhouettes" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_sky" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_vehicles" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_weapons" value="high"/>
      <variable name="texture_quality_weapons_third" value="high"/>
   </render_settings>
</render_config>


Allt till high som sagt, utom just ground textures, eftersom jag får grafikbuggar då av någon anledning.

Snyggt är det!  :thumb

Utloggad Gunslinger

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 161
Ghost Recon 3
« Svar #80 skrivet: 2006-04-29, 17:25:32 »
Nu har jag beställt spelet och ser med spänning fram emot många roliga stunder med er grabbar  :cheers Här skall pangas  :pistols

@ Johnny Hazard
(undrar om det finns någon "capture the fag" i detta spelet)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
Ghost Recon 3
« Svar #81 skrivet: 2006-04-29, 19:48:18 »
Så där....då har man bokat det också :cartman


Myyyyycket spel blir det....

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
Ghost Recon 3
« Svar #82 skrivet: 2006-05-01, 18:48:15 »
Va ju hur bra som helst det där... måste man börja leta efter finansiering för ett inköp... :cry

Who dares! Wins!

guest193

  • Gäst
Ghost Recon 3
« Svar #83 skrivet: 2006-05-01, 21:33:07 »
Citat från: Gunslinger
Nu har jag beställt spelet och ser med spänning fram emot många roliga stunder med er grabbar  :cheers Här skall pangas  :pistols

@ Johnny Hazard
(undrar om det finns någon "capture the fag" i detta spelet)


:banana Dags att slänga svampmössan?  :poke

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • Moderator
  • The God of posting
  • *****
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
Ghost Recon 3
« Svar #84 skrivet: 2006-05-03, 10:47:12 »
Såååå! Då har Discshop skickat mitt ex. av GRAW  :eager

Bör väl dimpa ner imorgon  :eager  :banana  :pistols  :clap

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Ghost Recon 3
« Svar #85 skrivet: 2006-05-03, 10:53:19 »
Woot!! Då ska jag hem och kolla på lunchen oxå!

 :hella

Utloggad Hellacopter

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 157
    • Speedfreaks
Ghost Recon 3
« Svar #86 skrivet: 2006-05-03, 12:02:09 »
Citat från: CDON
Ghost Recon 3 Advanced Warfighter | Varorna packas


Det finns hopp att ha det till fredag i alla fall... :)
För att skapa musik krävs en bra musiker, för att "spela" hiphop behövs bara en dåligt uppväxt

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
Ghost Recon 3
« Svar #87 skrivet: 2006-05-03, 12:58:24 »
Citat från: DeadHead
Woot!! Då ska jag hem och kolla på lunchen oxå!


Ooooh stackars dig, du som har så långt. ;)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Ghost Recon 3
« Svar #88 skrivet: 2006-05-03, 13:13:12 »
Hehe! Ja verkligen, man får sig en rejäl motionsrunda varje dag! :)

Glömde dock att kolla, eftersom Factions låg i postlådan idag! :D

guest193

  • Gäst
Ghost Recon 3
« Svar #89 skrivet: 2006-05-03, 17:11:53 »
Citat från: Enos Pork
Såååå! Då har Discshop skickat mitt ex. av GRAW  :eager

Bör väl dimpa ner imorgon  :eager  :banana  :pistols  :clap


Mitt också, får väl se vad jag har gett mig in på :scared

 

Senaste inlägg