Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas  (läst 25052 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #75 skrivet: 2006-12-16, 23:12:58 »
Prunis!!!! nu börjar det likna min båt,, sätt en 70 hästars motor på den där så är vi i hamn   :)


guest628

  • Gäst
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #76 skrivet: 2006-12-17, 15:07:05 »
Räkan - om du fixar en sån här... så ska nog jag kunna fixa en dator åt dig... ;)

 :stupid
Jag får se vad jag kan göra  :D :thumb

guest3

  • Gäst
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #77 skrivet: 2006-12-22, 21:57:18 »
:offtopic som vanligt.

Nu har i alla fall alla komponenter dykt upp. Det ska bli kul det här.
Såg även att GRAW följde med i kartongen så nu ska jag dra Enos i skjortkragen.

guest1327

  • Gäst
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #78 skrivet: 2006-12-22, 22:31:16 »
Är "kniv" ett tänkbart vapen ?

guest3

  • Gäst
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #79 skrivet: 2006-12-26, 20:29:10 »
Allt lirar. Kommer med prestandarapport när jag har lite tid över.
Det kommer att bli en ren spelburk. Så det ska kapas m$-tjänster och klockas tills det ryker.

Chassit var lite för trångt för nätagget (eller så kan man kalla nätagget alltför klumpigt). I övrigt är jag nöjd med allt hittills.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #80 skrivet: 2006-12-26, 21:01:25 »
Fräsigt! Jag ser verkligen fram emot prestandarapporterna. Framförallt hur du upplever den, de faktiska siffrorna är mindre intressanta för mig. :)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest3

  • Gäst
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #81 skrivet: 2006-12-27, 20:11:20 »
Bra skrivet, Skuggan. För jag håller med dig. Siffror är bara larv.

Hittills upplever jag att det flyter med allt maxat. Men jag har inte fått till stabiliteten än. Ska meka mer. Återkommer.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #82 skrivet: 2006-12-28, 19:30:25 »
Såg även att GRAW följde med i kartongen så nu ska jag dra Enos i skjortkragen.

Jag är gärna på när det du blir sugen på att lira det spelet!

guest3

  • Gäst
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #83 skrivet: 2006-12-31, 14:01:55 »
Så. Nu har jag konstaterat (efter noggrannt testande) att en minnesbank är paj på moderkortet.
Jag har dock tre fungerande. Så nu kör jag dual-channel stabilt.
Fick ut en 3dMark-siffra, men ska göra om testen med senaste versionen. Tydligen är den jag installerad för gammal av 06-an.

Burken känns skitskön men jag retar mig på bristande upplösning. Kanske byter jag skärmarna så jag kör min 21" CRT med 1600x1200 så jag kan maxa lite mer. Så får kontorsburken sitta med min plattis.
Man får känslan att jag nått prestanda som överstiger krav och önskemål på alla de spel jag har. Det är vad jag önskat eftersom jag ville ha en burk som skulle räcka länge. Dessutom har jag ju plats för ytterligare 6GB minne och ytterligare ett 8800GTX-grafikkort med SLI. Så den känns grym.

Ska testa mer och leverera lite siffror. Vet inte om jag i dagsläget bryr mig om att klocka eftersom det inte känns som det skulle ge något. Men med nVidias 680 - chipset (1333 intern klockfrekvens), mina minnen och det stabila graffekortet så skulle nog klockning funka finfint. Åtminstone enligt de tester jag läst.

Mer info kommer om någon är intresserad av att läsa.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #84 skrivet: 2006-12-31, 21:50:31 »
Burken känns skitskön men jag retar mig på bristande upplösning. Kanske byter jag skärmarna så jag kör min 21" CRT med 1600x1200 så jag kan maxa lite mer. Så får kontorsburken sitta med min plattis.

Smart val! CRT lämpar sig bättre för spel imho, då man inte är låst vid en upplösning på samma sätt som med en plattskärm, vilket gör att spelen ser bättre ut OM man måste frångå plattskärmens maximala upplösning.

Kul att du är nöjd, och  :cheers

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #85 skrivet: 2006-12-31, 23:26:55 »
Så. Nu har jag konstaterat (efter noggrannt testande) att en minnesbank är paj på moderkortet.
Jag har dock tre fungerande. Så nu kör jag dual-channel stabilt.
Fick ut en 3dMark-siffra, men ska göra om testen med senaste versionen. Tydligen är den jag installerad för gammal av 06-an.

Burken känns skitskön men jag retar mig på bristande upplösning. Kanske byter jag skärmarna så jag kör min 21" CRT med 1600x1200 så jag kan maxa lite mer. Så får kontorsburken sitta med min plattis.
Man får känslan att jag nått prestanda som överstiger krav och önskemål på alla de spel jag har. Det är vad jag önskat eftersom jag ville ha en burk som skulle räcka länge. Dessutom har jag ju plats för ytterligare 6GB minne och ytterligare ett 8800GTX-grafikkort med SLI. Så den känns grym.

Ska testa mer och leverera lite siffror. Vet inte om jag i dagsläget bryr mig om att klocka eftersom det inte känns som det skulle ge något. Men med nVidias 680 - chipset (1333 intern klockfrekvens), mina minnen och det stabila graffekortet så skulle nog klockning funka finfint. Åtminstone enligt de tester jag läst.

Mer info kommer om någon är intresserad av att läsa.

*asg*

Om du köper en WS eller LCD med den upplösningen som du snackar om kommer du få tbyta dator om mindre än ett år för då kommer inte burken klara av att köra de nya spelen som du vill lira....
Köp en skärm som har 1280z1024 så lär du inte har några probs.....


Men men, vill du låta skärmen styra hur du ska uppdatera din dator, så köper du en skärm på 1600......

DD
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

guest3

  • Gäst
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #86 skrivet: 2007-01-01, 19:29:15 »
Där har du fel, Brax-DD.
De allra flesta graffakexen idag är gjorda för 1600x1200 så förlusten i FPS är inte så stor som man kan tro jämfört med 1280x1024.
Så nog hade jag maxat om jag kunnat med bättre skärm. Det hade jag nog lätt klarat med mitt graffe.

Dessutom har jag ju plats för ett 8800GTX till om det skulle knipa.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #87 skrivet: 2007-01-18, 15:22:45 »
Önskar recension av din dator i olika spel Cartis, funderar lite på nåt liknande själv!

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #88 skrivet: 2007-01-18, 15:25:46 »
Jag har sett flera test av 8800GTX där skillnaden i framerate mellan 1920x1200 och 1024x768 i spel är försumbar. :)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest3

  • Gäst
SV: Cartman ska köpa dator - åsikter önskas
« Svar #89 skrivet: 2007-01-19, 18:41:30 »
Sorry. Ska försöka få ihop en recension.
Jag ska flytta den till min högupplösta 21"-are först.
Sen ska jag skicka in moderkortet på reparation.

Den dator jag tipsar om i Nionde Kompaniet är en bra idé om du vill ha nåt liknande. Det som är bra med den är att den är hårdtestad så man slipper strulet.

 

Senaste inlägg