Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Önskemål  (läst 31708 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
Önskemål
« skrivet: 2006-08-07, 13:11:36 »
När man läser en lång tråd som saknar jag en länkrad längst ned på sidan, dvs en likadan som den på toppen av sidan -> Old Gents Society > Receptionen > Forumet > Önskemål och buggar >. Så att man slipper scrolla upp för att ta sig till startsidan. Jo jag vet att det finns en "avdelningsväljare" längs ned men då måste man välja var man ska och tror inte index-sidan finns med på den.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Önskemål
« Svar #1 skrivet: 2006-08-07, 13:32:35 »
När man läser en lång tråd som saknar jag en länkrad längst ned på sidan, dvs en likadan som den på toppen av sidan -> Old Gents Society > Receptionen > Forumet > Önskemål och buggar >. Så att man slipper scrolla upp för att ta sig till startsidan. Jo jag vet att det finns en "avdelningsväljare" längs ned men då måste man välja var man ska och tror inte index-sidan finns med på den.

Det är ett önskemål som jag själv har också, och det ska inte vara så svårt att ordna. :thumb
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest253

  • Gäst
SV: Önskemål
« Svar #2 skrivet: 2006-08-23, 13:28:16 »
Jag lägger förfrågan i denna posten, så slipper jag göra en ny.

Går det att lägga in ett "snabbsvarstextfält" i stil med det vi hade i den gamla versionen? Ibland saknar jag det ganska mycket, trots att "svara"-länken är snabb och funktionerna är kanon.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Önskemål
« Svar #3 skrivet: 2006-08-23, 14:02:45 »
Går det att lägga in ett "snabbsvarstextfält" i stil med det vi hade i den gamla versionen?

Jajamen,
du får lov att klicka på "profil" i menyn längst upp och sen på alternativet "Utseende och layoutinställningar" under ute till vänster.

Där har du alternativ för massor av personalisering, bland annat snabbsvar (längst ned - "använd snabbsvar vid...") och vilken dag som skall vara första dagen i kalendern. Det här forumet är mycket mera flexibelt och möjligt att personalisera för varje användare. :thumb
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest3

  • Gäst
SV: Önskemål
« Svar #4 skrivet: 2006-08-23, 18:16:38 »
Japp. Jag ska göra en FAQ som förklarar allt sånt. Men jag väntar lite tills vi får till design m.m. först.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Önskemål
« Svar #5 skrivet: 2006-08-23, 21:21:21 »
jag saknar "visa olästa inlägg sen ditt senaste besök" längst ner.
går det att få nåt sånt? eller finns det kanske redan fastän jag inte har hittat den?

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Önskemål
« Svar #6 skrivet: 2006-08-23, 21:25:46 »
jag saknar "visa olästa inlägg sen ditt senaste besök" längst ner.

Fäll ut panelen längst upp (finns en symbol till höger om tid och datum) så har du den funktionen där. Den sitter litet tjorvigt till och ska flyttas till ett bättre ställe, men tills vidare så finns den där. :)

Man kan också använda genvägen http://www.oldgents.com/forum/index.php?action=unread för samma effekt.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Önskemål
« Svar #7 skrivet: 2006-08-23, 21:31:10 »
jag saknar "visa olästa inlägg sen ditt senaste besök" längst ner.

Fäll ut panelen längst upp (finns en symbol till höger om tid och datum) så har du den funktionen där. Den sitter litet tjorvigt till och ska flyttas till ett bättre ställe, men tills vidare så finns den där. :)

här är allt minsann utfällt... går inte att fälla ut nåt mer.
nåja... jag får väl öva mitt scrollfinger på musen tills det blir nån bättre lösning :)
*fniss* jag kunde inte låta bli... hi, hi, hi... "scrollfinger på musen"... tihi

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Önskemål
« Svar #8 skrivet: 2006-08-23, 21:49:45 »
Hmm... Under OG-loggan kan jag fälla ut (och in) en panel som innehåller bland annat den funktionen, tiden jag varit inloggad och en snabbsökningsruta...

Men det är klart, sitter du och pillar på musen så kanske du har fokus på annat.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Önskemål
« Svar #9 skrivet: 2006-08-24, 01:29:38 »
:lolabove :blush

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Önskemål
« Svar #10 skrivet: 2006-08-24, 07:27:57 »
Man kan också använda genvägen http://www.oldgents.com/forum/index.php?action=unread för samma effekt.

Jepps, den länken använder jag som favorit till OG forumet.  :thumb

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Önskemål
« Svar #11 skrivet: 2006-08-30, 09:14:48 »
Jag missar hela tiden mer eller mindre viktig information om LAN:et eftersom det postas hejvilt i alla möjliga olika trådar under flera olika avdelningar. Anmälningstråden (som jag slutat läsa efter att jag anmält mig) visar sig tex innehålla ganska mycket info. Likadant är det i flera andra trådar som "döljer" bra uppgifter under en luddig rubrik.

Jag ber om en rejäl uppstyrning av postningarna inför nästa lan. En rejäl egen Ward som heter OG:LAN och en eller två låsta stickys i början med uppdaterade poster kring betalning, vägbeskrivningar och scheman.

:help

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Önskemål
« Svar #12 skrivet: 2006-08-30, 09:42:00 »
 :goodposting

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Önskemål
« Svar #13 skrivet: 2006-08-30, 13:53:10 »
Är det möjligt att höja filstorleksgränsen för bifogade bilder? Runt 400 kb skulle vara lyx för då kan jag enkelt bifoga bf2-taktikerna oförändrade :thumb

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Önskemål
« Svar #14 skrivet: 2006-08-30, 14:49:44 »
Är det möjligt att höja filstorleksgränsen för bifogade bilder? Runt 400 kb skulle vara lyx för då kan jag enkelt bifoga bf2-taktikerna oförändrade :thumb

Jag har nu höjt den till 512kb. Det är också maxgränsen per inlägg (med max 4 bilder), bara så du vet. :)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

 

Senaste inlägg