Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: The Division  (läst 30495 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: The Division
« Svar #45 skrivet: 2014-06-10, 15:20:55 »
http://www.thenerdmag.com/tom-clancys-the-division/

"Tom Clancy’s The Division Expected PC System Requirements:

CPU: Intel Core i3 or Above
RAM: 3gb DDR3
Graphics: 512 MB RAM, Nvidia 8000/9000 series , ATI radeon 4xxx series
Operating system: Windows Vista"


Eftersom spelet inte är ute ännu så får man ta dessa siffror som väldigt preliminära.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: The Division
« Svar #46 skrivet: 2014-06-10, 16:14:25 »
Inte så farligt mycket. Min nya dator kommer ta allting ;)) rena monster dator kommer de bli. Skall ha minst ha 32 gigs ram ;)

Graffekort ska ha Titan med 6 gig =)))
« Senast ändrad: 2014-06-10, 20:39:15 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: The Division
« Svar #47 skrivet: 2014-06-10, 20:21:21 »
Jag ber i förväg om ursäkt OM mitt inlägg här uppfattas som korkat, uppkäftigt och otrevligt...så det är klart..

MEN snälla......

Tänk efter lite nu - om ett av de mest grafiskt krävande spelen som finns, som använder den nya grafikmotorn visar ett filmklipp från ett av de stora kommande spelen, och någon frågar "-Vad är minimikravet på spelet"....sen svara någon med det absolut lägsta som spelet kräver (dvs vad spelet kräver som ett minimum) och sen folk tar det på ordet  dvs slutresultatet kommer bli "-Vilket jävla skitspel, ospelat, laggar, dålig grafik, inget bra osv osv) så snälla TÄNK efter lite...

Spelet kommer kräva MASSOR för att flyta på den nivå dom spelar in demona på, det kommer krävas snabba grafik kort, massa processor kraft, massa snabb diskaccess...osv osv osv

NEj - jag tror inte ett smack på att dom utvecklat spelet för att man ska kunna köra detta fullt ut på en NetOnNet dator för 6-7.000:- - INTE EN CHANS!

Jag kan garantera ett om spelet inte ska upplevas som MineCraft, så kommer det garanterat kräva:
• Ett graffekex som har 3gig grafikminne
• En bra snabb processor
• En SSD disk
• Riktigt snabbt DDR3 minne (eller högre)

Så - ni med gamla riggar....det kommer inte funka bra, det kommer vara problem och det är bara att se till fakta
• BF4
• Crysis
• Make your pick....

Ja, klocka burkarna som dom brinner, men sorry, jag tror inte ett smack på att de spelutvecklare som sitter och har spons från AMD eller nVidia, Intel eller AMD kommer sitta och bygga ett spel som är "optimalt" för en "brödrost"...dom får betalt, dom får maskinvara och allt annat för att utveckla ett spel som kräver muskler....

Sorry - men det är väl att se på detta spelet nyktert....

Puss på Er

DD :supporter
« Senast ändrad: 2014-06-10, 20:23:06 by deathdealer »


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
SV: The Division
« Svar #48 skrivet: 2014-06-10, 21:12:37 »
Preliminär release: Under 2015

 :cry

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: The Division
« Svar #49 skrivet: 2014-06-10, 22:11:49 »
Var det någon som trodde att man skulle få supergrafik med minimikraven? Tror knappast det, lol. Minimikrav är i princip bara till för att köra igång spelet, inget annat.

Vissa filmer genereras på utvecklar-maskiner med typ 3 Titans. Man ska aldrig ta dessa som något du kan få med en liten budgetkartong. Det är synd att man nästan aldrig får se på vilken rigg ett demo körs på.

Samma sak gäller vid screenshots. Det går att få ett spel att se ut hur bra som helst med speciella tekniker som t.ex downsampling. Exempel:
http://deadendthrills.com/

Det är som DD säger. Vill man ha schysst grafik i Division är det snarare det dom rekommenderar som "high" som gäller.

System Requirements High:
CPU: Intel core i7 2600k/3770k/3930k/4770 or AMD FX 8000 series chip
RAM: 8gb / 16gb DDR3

Graphics: Nvidia GTX 760 or ATI Radeon HD 7950
« Senast ändrad: 2014-06-10, 22:27:24 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: The Division
« Svar #50 skrivet: 2014-06-13, 01:22:25 »
Ja, klocka burkarna som dom brinner, men sorry, jag tror inte ett smack på att de spelutvecklare som sitter och har spons från AMD eller nVidia, Intel eller AMD kommer sitta och bygga ett spel som är "optimalt" för en "brödrost"...dom får betalt, dom får maskinvara och allt annat för att utveckla ett spel som kräver muskler....

Näe, gör dom så att du måste ha en monster PC kommer dom inte sälja många spel. Vanligtvis brukar smarta utvecklare få spelen att flyta bra på hyggliga datorer och se ganska ok ut, men vill man ha allt lull-lull då får man allt ha en high-end PC.

De flesta spel idag utvecklas i första hand för konsoller och även den nya generationen, PS4 & XBone, är tämligen mediokra saker jämfört med en "vanlig" PC. Dock brukar portningarna vara av varierande kvalité.

Bygg ingen ny dator för ett spel förens spelet är ute och du testat det på din gamla rigg om den inte är har problem med redan befintliga spel vill säga.

Min 5 ören ...

Och jo, jag spelar fortfarande på min 6 år gamla "brödrost" dock med yngre graffekex och nej har inte problem med några spel alls.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: The Division
« Svar #51 skrivet: 2014-06-13, 08:22:55 »
Bara för att belysa ett pressmeddelande från Massive Entertainment så kommer PC versionen inte att vara en simpel portning.

Announcement regarding The Division on PC

Men håller ändå med dig att inte bygga dator enbart för ett spel innan release.
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: The Division
« Svar #52 skrivet: 2014-06-13, 08:25:23 »
@JH - garee i det mesta :-)

Bara det att när det läggs upp videos på den fantastiska miljön, och dom utvecklarna jag pratat med säger ju givetvis att dom använder den senaste tekniken, för att få fram så mycket så möjligt i spelet.

Men självklart, dom sågar inte plankan dom sitter på - men jag kan garanterat att det krävs en del av en maskin som ska visa upp spelet som det är tänkt. Ingen monstermanskin, men vi vet ju av erfarenhet att det laggar, blir svårt att spela osv osv....bara kolla kommentarer när det flesta nya spel kommer ut, och se hur många det är som uppgaderar i ren frustration...  :supporter

Men som sagt, du har inte fel JH!!!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: The Division
« Svar #53 skrivet: 2014-06-13, 08:26:17 »
@Java - självklart bygger man inte maskinen INNAN release....

PYSSS


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: The Division
« Svar #54 skrivet: 2014-06-13, 08:46:04 »
Får se ifall det blir nåt köp, är så less på hur ubisoft gör med sina spel. Ändrar på grafik och sånt inför demos..

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: The Division
« Svar #55 skrivet: 2015-06-17, 15:33:47 »
Efter att ha sett denna är jag väldigt tveksam till Division:
https://www.youtube.com/watch?v=h9uIttqU_SE

För det första är det fejkade spelare (skådespelare?) som man hör snacka, men det är inte det jag hänger upp mig på. Det är det som händer i slutet jag inte är så pigg på. Gillar man PvP i stil med DayZ är man säkert OK med det, men det är inget jag ser fram emot.

Sedan denna presentation visades har det kommit ut en ny version som är "snällare" med ett annat slut och utan fejkade spelare.

Spelet sägs komma ut 8:e mars. Nä inte 2018, utan 2016...
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: The Division
« Svar #56 skrivet: 2015-06-17, 22:48:52 »
Får se ifall det blir nåt köp, är så less på hur ubisoft gör med sina spel. Ändrar på grafik och sånt inför demos..
Alla spel får ju reducerad grafik mot slutet, det är inte för att de är fula, utan för att de måste optimera sina spel.

Efter att ha sett denna är jag väldigt tveksam till Division:
https://www.youtube.com/watch?v=h9uIttqU_SE

För det första är det fejkade spelare (skådespelare?) som man hör snacka, men det är inte det jag hänger upp mig på. Det är det som händer i slutet jag inte är så pigg på. Gillar man PvP i stil med DayZ är man säkert OK med det, men det är inget jag ser fram emot.

Sedan denna presentation visades har det kommit ut en ny version som är "snällare" med ett annat slut och utan fejkade spelare.

Spelet sägs komma ut 8:e mars. Nä inte 2018, utan 2016...

Att man visar regisserade spel moment är inget nyt eller konstigt. Har man haft i alla år.
Ja, det man ser i slutet på filmen gör att man börjar undra hur i hela friden de tänker??
Tror dom har tittat för mycket på DayZ. Kommer bli hemsk griefing. Public spel kommer suga.
Hur dom än gör med det där kommer vi vara glada att vi har OG. För vi kommer alltid kunna lira ihop och lita på varandra ;)

Jag ser fram emot spelet med viss skeptisism. Men det har potential att bli det bästa på länge, kanske också det bästa OG-spelet på länge.
Låt oss inte dömma ut det i förhand, planerad release är Mars 2016 ;)
« Senast ändrad: 2015-06-17, 22:51:02 by rav »

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: The Division
« Svar #57 skrivet: 2015-06-17, 23:23:05 »
Min förhoppning är att dom lyssnar på kritiken från E3 och ändrar om så att inte pvp kan aktiveras hur som helst. Annars blir det ju ett incitament till att inte spela co-op. Men som sagt, det är ju åtminstone 8 månader kvar, så saker kan ändras (även efter release).
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad tussilago

  • Youngblood
  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 972
SV: The Division
« Svar #58 skrivet: 2015-06-18, 01:37:42 »
I den andra videon där en person förklarar allt som händer samtidigt som det sker så är väl tanken att motverka dylika pvp händelser med att personen märks som just rogue. Som jag förstod det så märks personen varpå alla andra spelare kan jaga denne i syftet att ta loot och xp samt bonus etc.

Oklart om personen märks på en karta som alla ser eller om det bara ska fungera så som i början på videon att du håller siktet över personen och då ser om denne är friendly eller inte.

Hur som helst så är jag sjukt sugen på detta spel! Trist att de flyttade fram release datumet. Men jag får hellre ett färdigt och buggfritt spel lite senare än som det vanligtvis är idag med "early access" spel som sen inte levererar det man lovat.
« Senast ändrad: 2015-06-18, 01:40:49 by tussilago »
I was born for the storm, and a calm does not suit me.

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: The Division
« Svar #59 skrivet: 2015-06-21, 21:04:55 »
Dark zones, där dom är i E3 videon är bara en liten del av spelet. Man behöver inte gå in där. Men som de säger, vinsten att loota där inne kan vara värt risken. Det gäller att gå in där med folk man litar på och inte backstabbinninjas.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

 

Senaste inlägg