Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: HT-babbel i hemliga delen.  (läst 170265 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #120 skrivet: 2004-07-25, 14:00:37 »
panga till med en 6-0 vinst och 5 av målen kom från min feno anfallare :thumb

guest3

  • Gäst
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #121 skrivet: 2004-07-25, 17:19:28 »
Mitt lag har nått total botten.
Köpte in mig en ny anfallare så får vi se om det hjälper.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #122 skrivet: 2004-07-26, 19:22:32 »
Jag har en liten fundering så här sittandes på kvällspasset.

jag spelar normalt 5-4-1 och 5-3-2.

Ingen av formationerna är några riktige vinnare men de behövs ju för att kunna träna backar.

Har nu funderat lite på att spela 4-5-1 Det ger ju mig bara möjlighet till att tränar 9 backar i veckan.

är 4-5-1 en bättre formation eller går det jämnt ut?

Har annars funderat på att spela 5-4-1 med alla mittfältare in mot mitten (ska testa det i veckans träningsmatch)

Har också upptäckt att det inte går att hålla vanan uppe på fenomenal om man kör två formationer förlorar man mycket på att bara ha enastående i vana?

 :hm  :hm  :hm
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #123 skrivet: 2004-07-26, 23:19:58 »
varit uppe i fjällen o traksat runt lite men gald att se att laget klarade sig bra även utan mig, men med 2 av 3 anfallare långtidsskadade va man lite nervis när man loggade in, gick ju dock superbra o min taktik med att köra TDL i alla matcher där jag anser mig ändå vinna mittfältet har funkat utmärkt, möter serie tvåan nästa helg och med ypperlig stämning+hemmaplan så ska det nog gå vägen även det :)

@readberd, 541 och 532 är inga krossartaktiker om du inte har "bra" innermittfältare. kör jag dom så försöker jag alltid ha 3 st innermittfältare (kan titta några av mina gamla matcher för att se hur jag kört dom).
annars skulle jag föredra att köra 442 om jag behövde mera tryck framåt, med 3 innermittfältare och en offensiv ytter borde man itne tappa allt för mycket mittfält samtidigt som man får hyffsat bra anfall. med defensiva ytterbackar får man även bra försvar.
det stora minuset är att man förlorar träning på 1 gubbe per vecka, men det kan det vara värt om vill hålla sig flytande i serien.

o nej, enastående taktik-vana är knappt märkbart sämre än fenomenal

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #124 skrivet: 2004-07-27, 07:42:14 »
Utmärkt. Fördelen med 442 är ju att jag slipper träna in en ny taktik.
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #125 skrivet: 2004-08-03, 09:46:17 »
Det verkar inte ta lång tid för en ny taktig att bli fenomenal. Mitt lag har fenomenal på 3-5-2 taktiken. Du tjänar också MYCKET på att ha 5 mittfältare.

Äntligen är man tillbaks. Har träningsmatch och 3 små mittfältare som skall tränas. Däribland den jag tror på. En yngling med enastående spelupplägg.

Får hoppas att det går bra i nästa seriematch. Har ju förlårat 2 matcher. Van iof den senaste men bara med 1-0. :)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #126 skrivet: 2004-08-09, 15:51:33 »
Måste få till mitt lag lite bättre....känns som jag inte har en chans som det är nu....

ska träna upp min ena anfallare och sedan sälja honom...vad ska jag köpa in sen??

ska jag satsa på mittfältet eller tror ni det behövs förstärkning på backsidan??

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #127 skrivet: 2004-08-10, 11:42:46 »
Din 4-3-3 uppställning gör ju faktiskt att du får riktigt bra lagdelsbetyg..... UTOM på mittfältet. I dina senaste 4 matcher har du ju förlorat mittfältet i 3 och då även förlorat matcherna. När du väl tog mittfältet så blev det ju en förkrossande seger.

Nu hade du väl iofs otur i senaste matchen med en knäskada på en innermitt, men jag rekommenderar starkt en förstärkning av mittfältet som första åtgärd i ditt lag. Därefter tror jag att resultaten kommer att trilla in som önskat. Antingen en kompetent innermitt, alternativt (eller dessutom) en stabill mittback med bra SU (Gud, vad jag tjatar om mina offensiva innerbackar).

Lycka till. Posta gärna hur mkt du drog in för din enastående forward.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #128 skrivet: 2004-08-10, 16:50:25 »
Citat från: Loophole
Posta gärna hur mkt du drog in för din enastående forward.


ska dra upp honom till unik sedan sälja honom....hoppas på en 6-8 mille iaf ;)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #129 skrivet: 2004-08-10, 16:59:29 »
Åfan.... Jag har nu 4 st ena forwards och 2 ypperliga, på väg mot höjning. Skulle sitta fint med liknande stålar för framtida lagbygge :buddy
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #130 skrivet: 2004-08-10, 17:31:34 »
Citat från: Loophole
Åfan.... Jag har nu 4 st ena forwards och 2 ypperliga, på väg mot höjning. Skulle sitta fint med liknande stålar för framtida lagbygge :buddy


jag som trodde du hade kommit en bit med din träning :)
tränar du rätt sak, för det går väll att träna forwards på 2 olika sätt?

aja, nu ska ja inte va nån besserwisser

btw, köpt mig en offensiv innerback ja ska träna upp nu. höjde sig till ena försvar efter en träning så nu har jag oxå en ena/ena mittback ;)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #131 skrivet: 2004-08-10, 20:52:58 »
:kiss Jepp.... Jag borde ha kommit en bit på min träning. Nu är det dessvärre så att jag spelade 3-5-2 hela förra säsongen, tränade SU och fattade dessutom inte vikten av en bra tränare och många hjälptränare. Nu har jag rättat till dessa misstag (iofs bara med en ypperlig tränare, men det får räcka så länge).

Denna säsong har jag börjat om från början med 9 hjälpisar, yngre TO och avslutsträning i en 3-4-3 uppställning. Träningsmässigt ligger jag alltså bara 7 veckor från start. Sorgset, men sant.

Jag ser dock fram mot framtiden med tillförsikt och tar dessa första 16 veckor som en ganska nyttig lektion i hur man kanske INTE skall göra i HT.


Förresten: Vaddå 2 sätt att träna forwards. Det låter som om du vet något jag inte vet. Förklara gärna1
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #132 skrivet: 2004-08-10, 22:02:54 »
Hur många hjälptränare ska/bör/vågar man ha?
Speciellt såhär i början när man inte har så fett med stålars.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #133 skrivet: 2004-08-10, 22:42:47 »
Jag började med 3, sedan 5 sedan 7 och nu 9 + 1 målvaktstränare. Det beror på hur mycket stålar du har. En gyllene regel är att ALLTID gå plus under en 2-veckors period. Räkna då med halvfulla läktare. Själv går jag ca 100k+/2 veckor med hemmamatcherna halvtomma. Med fulla läktare (inte denna säsongen) går det bra mkt bättre. Det ger iallafall 1.6M att leka med på transfern.
Det optimala är ju naturligtvis en enastående tränare med 9 hjälptränare. Det är ju detta som träningstiderna baseras på. sedan läste jag på sverigekonfen att man kan lägga till minst en vecka/nivå under enastående som tränaren har, samt ca 1 vecka / år som spelaren är över 17. Hur mycket skillnad hjälptränarna gör / antal vet jag inte.

Man kan kolla på Träningskalkylatorn för att se hur snabbt ngn höjer sig, men inte ens här har de ngn aning om hur mycket extra hjälptränarna gör. Och de har ett underlag på nästan 2000 höjningar. Go figure.

Ett tips som jag läst mkt om är att anställa presstalesmän. Vissa säger att man bör ha 9, vilket jag inte alls tror på. Jag har 7 st och drar in 340k/vecka i sponsorpengar. Men då kostar ju oxo pressisarna 105k. Sponsorerna är dock alltid jäkligt nöjda. Med 3 st bör det gå hyfsat för en ringa kostnad.

Nu är iofs inte cartis här, men jag brukar få en hel del mothugg på mina tips av honom och davs. Finns det ngt consensus? Vad säger ni andra?
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #134 skrivet: 2004-08-10, 23:28:42 »
Citat från: Loophole

Förresten: Vaddå 2 sätt att träna forwards. Det låter som om du vet något jag inte vet. Förklara gärna1


Jo du kan antingen välja att träna skott eller avslut. Skillnaden är att när du tränar avslut så tränas bara "målgörare" på dom som spelat som anfallare den veckan. Tränar du däremot skott så tränar du del dina anfallare på "målgörare" men hela laget får en liten dos av "fasta sit" träning oxå. kör man den andra varianten, skott, så antar jag att anfallarna inte tillgodoräknar sig lika mycket "målgörar"träning och att det därmed går långsammare att höja dom, det jag funderade på om du gjort :)

Citat från: enos
Hur många hjälptränare ska/bör/vågar man ha?

ja som Loop sa så handlar det ju om att hålla koll på ekonomin. men vissa saker måste man bara ha, kosta vad de kosta vill :)
sånna saker är målvaktsränare för att hålla formen uppe på keepern, hjälptränare för att hålla uppe formen på spelarna samt hjälpa till med träningen.
presstalesmän är alltid bra, speciellt i början då det kanske inte går så bra för sitt lag, ju fler man har dessto gladare blir sponsorer och även supportrar tror jag  :hm

så..min rekomendation
1 målistränare
2-3 hjälptränare
2-3 presstalesmän

sen kan man öka när ekonomin tilläter det, o då är prioriteringsordningen hjälptränare->pressnissar------->målistränare, dvs räcker o ha 1 målistränare

 

Senaste inlägg