Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: HT-babbel i hemliga delen.  (läst 171087 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #135 skrivet: 2004-08-11, 10:26:59 »
Citat från: davs

Jo du kan antingen välja att träna skott eller avslut.


Ah.... Jag tränar avslut, av ovan nämnda anledning. Som jag sa har jag dock bara tränat i 7 (eller är det 6?) veckor, varför jag inte kommit någon vidare vart. Jag börjar oxo med ypperliga TO, eftersom jag är en snål jävel.

På söndag kan jag förresten få en fingervisning om hur det kommer att gå framöver. Vinst, och jag har en ganska god chans att stanna i VI:an. Vid förlust ser det ruskigt nära ut till VII:an. Jag håller tummarna. Först en friendly med Fawlty.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #136 skrivet: 2004-08-12, 12:56:29 »
Ok, nu är det så att jag utmanat ALLA på träningsmatch.

Den som hinner först får spela mot mina unga grabbar.
Har nämligen lyckats få tag på 5 17-19 med ypperlig-enastående i spelupplägg. Tyvädd tränar jag kondis just nu för att inte behöva förlora en massa matcher p.g.a detta.

Sen blir det spelluppbuggnad för pengarna.

Må snabbaste lag vinna :) :football
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #137 skrivet: 2004-08-12, 13:14:30 »
Jag vann!  :winner
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #138 skrivet: 2004-08-12, 13:16:27 »
Citat från: Gidde's Transfers
2004-06-24 Köpte (Avskedad spelare) från Harsenal


Hur köper man en avskedad spelare? :hm

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #139 skrivet: 2004-08-12, 13:28:03 »
För att Hattricks servrar inte skall bli helt knöfulla av gamla "spöken" så raderas spelare som avskedas. Därav benämningen Avskedad spelare. Han står ej längre att finna i rullorna någonstans (han existerade ju naturligtvis vid köptillfället... duh).
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #140 skrivet: 2004-08-12, 14:01:47 »
jepp, precis som loophole säger så köptes han in men senare fick han sparken.

har för mig att han var en målvakt som jag behövde akut men senare inte orkade sälja...

@enos, går det bra med inköpet av kidsen? såg att du köpt 7 nu men du hade väll någon back från början som var träningsbar oxå?

Utloggad Fawlty

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 687
    • http://www.oldgents.se
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #141 skrivet: 2004-08-12, 14:20:09 »
Citat från: Loophole
Jag vann!  :winner


Ja, det gör alla jag spelar mot numera  :cry

Jag verkar ha kommit in i en svacka. Förlorar massvis med supporters.
Hoppas mina skadade mittfältare blir friska snart.

"Fawlty no function beer well without."

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #142 skrivet: 2004-08-12, 14:51:18 »
Ahh, skönt loophole. Snart ska det bli vänskapsbatalj av på Torpedo Zopiklon Arena :football

Får se om mina småttingar kan klara av någonting nu. Tror inte så mycket på dem men kanske deras kondis går upp lite så får vi se.

Må bästa B-lag vinna :)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #143 skrivet: 2004-08-12, 14:51:20 »
Citat från: davs
@enos, går det bra med inköpet av kidsen? såg att du köpt 7 nu men du hade väll någon back från början som var träningsbar oxå?

Har uppdaterat spelarna i Bayonne BIOS-tråden. Ta gärna en titt och kom med förslag.

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #144 skrivet: 2004-08-12, 14:51:49 »
@ Fawlty:

Jag skröt inte över min träningsmatchseger, utan över det faktum att jag vann den prestigefyllda Snabbaste-lag-får-spela-träningsmatch-mot-Buz-nästa-vecka tävlingen.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #145 skrivet: 2004-08-13, 13:07:47 »
Bra loophole. Du vet var prestigen ligger du :)  :goodposting
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Fawlty

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 687
    • http://www.oldgents.se
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #146 skrivet: 2004-08-13, 16:29:32 »
Citat från: Loophole
@ Fawlty:

Jag skröt inte över min träningsmatchseger, utan över det faktum att jag vann den prestigefyllda Snabbaste-lag-får-spela-träningsmatch-mot-Buz-nästa-vecka tävlingen.


Ingen fara. Jag ville gråta ut över att mitt lag förlorar sina matcher på senaste tiden.  :thumb

"Fawlty no function beer well without."

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #147 skrivet: 2004-08-15, 16:45:08 »
eeeh vet inte om jag ska skratta eller gråta. men sviter är väll till för att brytas (som det brukar heta)

sen att ja inte var värd att få stryk mot ett kasst lag som ligger tredje sist e en annan femma :)

men han var smart att köra med press och jag hade bara 1 anfallare att ställa in på plan...

men såg att de flesta andra drog in segrar så det är minst lika skoj  :thumb

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #148 skrivet: 2004-08-18, 23:15:38 »
Nu har det spelats match. Fenomenala Lutic FC åkte och mötte gamla Torpedo Zopiklon. Resultatet blev inte helt oväntat för det otränade Lutis FC laget.

Citera

390 åskådare hade kommit till Torpedo Zopiklon Arena denna molniga matchdag.  Zopiklon kom till match med en 3-4-3-taktik. Spelarna var: Fagerskär - Svensson, Björkbom, Carlsson - Thörnling, Robertsson, Boldt, Pettersson - Johansson, Gustavsson, Clementi.

Lutis kom till match med en 3-5-2-taktik. Följande hade fått förtroendet: Rothlund - Björkander, Hjertby, Torsson - Rao, Hansson, Hörnstål, Sunesson, Stenhall - Rosening, Birgersson.

Zopiklon hade en bra möjlighet att ta ledningen när ett högerinlägg helt frispelade Cristiano Clementi, men Jan Rothlund gjorde en fantomräddning. Uppenbarligen på grund av bristande rutin fällde Klas Björkander onödigt en motståndare precis utanför straffområdet, men frisparken blev resultatlös. Härligt spel på vänsterkanten resulterade efter 23 minuters spel i att Jörgen Thörnling kunde ge Zopiklon ledningen med 1 - 0. I den 23:e matchminuten fick gästernas mittförsvar se sig rundade av Lars 'Knoka' Johansson som slog in 2 - 0 för Zopiklon. Nu ändrade matchen karaktär en smula - Zopiklon drog sig tillbaka. Jörgen Thörnling var nästan ända nere vid hörnflaggan när han fick till ett inlägg till Jonatan Gustavsson som lyckades toffla in bollen till 3 - 0 i den 33:e minuten. I den 34:e minuten drygade Lars 'Knoka' Johansson ut Zopiklons ledning till 4 - 0 genom en härlig frispark. Med 36 minuter spelade kunde Cristiano Clementi ha avgjort matchen för Zopiklon om hans luriga lobb gått in, men den gick strax över. 4 - 0 var ställningen i halvtid. Zopiklon hade mest boll under halvleken, 76 procent.

Zopiklon fick i den 53:e matchminuten en straff som Lars 'Knoka' Johansson säkert gjorde mål på. 5 - 0 till hemmalaget Lars 'Knoka' Johansson var därmed tremålsskytt - ett Hattrick! I den 60:e minuten drygade Lars 'Knoka' Johansson ut Zopiklons ledning till 6 - 0 genom en härlig frispark. Domaren varnade Lutiss Tor Hörnstål efter en ful nedsparkning. Gästerna reducerade i den 71:e minuten genom Kasper Birgersson till 6 - 1 som höll sig framme på ett vänsterinlägg. Lite senare resulterade ett härligt väggspel i mitten i att Zopiklons Lars 'Knoka' Johansson drygade ut ledningen till 7 - 1. Än värre skulle det bli för gästerna. Lars 'Knoka' Johansson tog sig i 79:e minuten igenom mittförsvaret och utökade till 8 - 1. Zopiklon hade mest boll under halvleken, 90 procent.

Bäste spelare hos Zopiklon var Ulrik Boldt. Däremot var Tomas Björkbom en besvikelse. Den dominerande hos Lutis var tveklöst Alexander Rosening. Percy 'Tetis' Hjertby hade däremot ingen lyckad dag. Matchen slutar 8 - 1.  


Tack för denna ovärdeliga läxa loophole. Nästa gång ställer jag upp med A-laget :hella
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
HT-babbel i hemliga delen.
« Svar #149 skrivet: 2004-08-19, 13:43:01 »
:winner
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

 

Senaste inlägg