Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Neverwinter Nights 2  (läst 26230 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #75 skrivet: 2006-11-04, 23:45:39 »
Citat från: QWERTY-Head
Jag gillar detta skarpt! Har precis bara börjat, men känslorna från ettan gör sig påminda, och det bådar verkligen gott.

Har startat en Half Elf Ranger* som precis dingat lvl 4 och fått sitt pet! :D

Är dock för trött för att nöta vidare ikväll, men i morgon spelar jag gärna lite multiplayer om någon är intresserad.


* Naturligtvis!
Jamen för jösse namn! Jag har en kampanj på gång - Redbeard och jag körde idag.
Sen får jag väl köra eko på det som sagts i tråden: Kameran är svårbemästrad och inomhus så känns det som man får be buset om ursäkt för att man gör märken i taket med den... Men när man vant in sig så koncentrerar man sig på spelet och gosse vad skönt det spelet är! Jag gillar det skarpt faktiskt, det är precis som att sitta med rollformuläret framför sig och mysa med en riktig D&D-kväll. :love

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #76 skrivet: 2006-11-05, 11:42:44 »
Hur var det med lag då Prunis? Sist vi körde störde jag mig rejält på det.

Edit: Kan man hoppas på att folk kommer använda sig av XFIRE nu så man ser att folk är ute och spelar? :hm


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #77 skrivet: 2006-11-05, 12:44:52 »
Jag ska fixa en ded-server, men det verkar vara dåligt med filer just för det på nätet.

Finns i installationen man har lokalt, men jag vet inte vilka filer som krävs för tillfället, och jag ser inte fram emot att ftp:a upp hela installationen. Men vi får se vad som händer framåt kvällen.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #78 skrivet: 2006-11-05, 13:12:55 »
Edit: Kan man hoppas på att folk kommer använda sig av XFIRE nu så man ser att folk är ute och spelar? :hm

Xfire åker äntligen in i burken NU!

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #79 skrivet: 2006-11-05, 15:45:27 »
Hur var det med lag då Prunis? Sist vi körde störde jag mig rejält på det.

Edit: Kan man hoppas på att folk kommer använda sig av XFIRE nu så man ser att folk är ute och spelar? :hm

Inget problem med lag. Dock hackar det där träsket även om jag kör singleplayer, så problemet ligger nog mer där?

guest21

  • Gäst
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #80 skrivet: 2006-11-05, 17:14:01 »
Eftersom man enbart kan vara 4 personer i resp. multiplayer omgång, så kanske det vore läge att lägga upp lite olika aktuella grupper, eller vad vore lämpligt?

Faktum är att du kan vara bra många fler än så..
Jag och några vänner hade NWN2 lan i helgen, som mest var vi 7 spelare och ca. 4-5 NPCs plus några pets i samma grupp.

I övrigt så var spelet otroligt buggigt. Har brott om då jag skall iväg på Borat men jag kan komma med en liten lista senare.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #81 skrivet: 2006-11-05, 17:30:45 »
Jag spelar gärna lite ikväll, kan börja nån gång efter kl. 20, hoppas ni har tålamod att vänta så länge då! :)

Edit: Ok, tack Solon!  :thumb

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #82 skrivet: 2006-11-05, 17:43:42 »
Man kan vara upp till 64 spelare per server i alla fall.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #83 skrivet: 2006-11-06, 07:16:41 »
En rolig omgång igår kväll, tack Ceder, Prunis och Ragge!

Detta är helt klart ett spel som växer ju mer man spelar. För min del så tycker jag det är fantastiskt roligt - klassiskt rollspel i datorform helt enkelt, och då har vi inte ens varit in och lekt med Spelledar läget ännu...

Styrningen har iaf jag inga som helst problem med numera, det tog ca 10 minuter att vänja sig vid den, nu funkar det hur bra som helst. Nu går vi väl vidare mot att så småningom fixa vårt eget stronghold! :)

guest21

  • Gäst
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #84 skrivet: 2006-11-06, 07:24:37 »
Ja, NWN2 var det ja.

Vi var som sagt 7 st. som skulle ha NWN2 lan i helgen. Under de ca. 60 timmarna som lanet pågick upptäckte vi en del problem och buggar.

Installation, att installera spelet var inte det lättaste. Ibland så vägrade dvdn helt enkelt att regera på att det fanns en nwn2 dvd i. Vi prövade med andra skivor och det funkade utmärkt. Vår slutsatts var helt enkelt att kopieringsskyddet sparkade bakut för att peronen i fråga hade deamontools installerat. Efter avinstallation av deamontools, av/installering av dvd-romen + en uppdatering av drivrutiner senare. Spelet fungerar äntligen.

Uppdatering, nästan omedelbart efter releasen i nordamerika (31/10) så släppte man en patch. Lovande tyckte jag, men icke.
Först och främst så var det nästan omöjligt att connecta till en server för att kunna tanka hem patchen, om man nu lyckades få kontakt så hade man mest tur om man tog sig igenom hela nedladdningen. När väl installationen av patchen kom igång så frös den upprepade gånger på 51%, vilket krävde ominstallation av spelet för att lösas.

Så, äntligen! Nu kan vi börja spela.
Några korta kommentarer om vad man kan stöta på under spelets gång.
-Byter en spelare area så byter det för alla.
-Om man har auto save igång så sparar den allt alltid. D.v.s om man har connectat till servern men håller på att välja karaktär så sparar spelet det hela med den karraktär du har markerad just då, även om du inte kommit in i själva spelet.
-Exporterar man en karraktär så läggs dem på hög utan synbar struktur, vilket innebär att man kan få sitta och leta igenom en lista på 30-40 karraktärer med samma namn för att hitta den senaste.
-En av mina vänner fick ett spännande fel "illeagal spell list" motsvarande, vilket innebar att varje gång vi bytte till ett annat område så hängde sig hans spel och han fick logga in igen.
-XPn och svårighets graden anpassas inte till antalet spelare, vilket innebär att är du flera så får du kasst med XP.
-Antalet drops är löjligt lågt.
-Är du rouge och stealthar så ser fortfarande alla i ditt party dig, vilket skapar problem vid t.ex. PVP.
-Börjar någon prata med en NPC så fryser spelet för alla och alla måste titta på konversationen. Denna punkt kan få mycket spännande följder i en dungeon om någon är i strid och någon annan börjar prata med en NPC eftersom att spelet bara fryser för ditt party, alla monster kan fortfarande slå på er.

Det var en kort summering av några problem som vi upptäckte under helgen det finns bra många fler.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #85 skrivet: 2006-11-06, 08:01:19 »
Ja, NWN2 var det ja.

Vi var som sagt 7 st. som skulle ha NWN2 lan i helgen. Under de ca. 60 timmarna som lanet pågick upptäckte vi en del problem och buggar.

Installation, att installera spelet var inte det lättaste. Ibland så vägrade dvdn helt enkelt att regera på att det fanns en nwn2 dvd i. Vi prövade med andra skivor och det funkade utmärkt. Vår slutsatts var helt enkelt att kopieringsskyddet sparkade bakut för att peronen i fråga hade deamontools installerat. Efter avinstallation av deamontools, av/installering av dvd-romen + en uppdatering av drivrutiner senare. Spelet fungerar äntligen.

Uppdatering, nästan omedelbart efter releasen i nordamerika (31/10) så släppte man en patch. Lovande tyckte jag, men icke.
Först och främst så var det nästan omöjligt att connecta till en server för att kunna tanka hem patchen, om man nu lyckades få kontakt så hade man mest tur om man tog sig igenom hela nedladdningen. När väl installationen av patchen kom igång så frös den upprepade gånger på 51%, vilket krävde ominstallation av spelet för att lösas.

Så, äntligen! Nu kan vi börja spela.
Några korta kommentarer om vad man kan stöta på under spelets gång.
-Byter en spelare area så byter det för alla.
-Om man har auto save igång så sparar den allt alltid. D.v.s om man har connectat till servern men håller på att välja karaktär så sparar spelet det hela med den karraktär du har markerad just då, även om du inte kommit in i själva spelet.
-Exporterar man en karraktär så läggs dem på hög utan synbar struktur, vilket innebär att man kan få sitta och leta igenom en lista på 30-40 karraktärer med samma namn för att hitta den senaste.
-En av mina vänner fick ett spännande fel "illeagal spell list" motsvarande, vilket innebar att varje gång vi bytte till ett annat område så hängde sig hans spel och han fick logga in igen.
-XPn och svårighets graden anpassas inte till antalet spelare, vilket innebär att är du flera så får du kasst med XP.
-Antalet drops är löjligt lågt.
-Är du rouge och stealthar så ser fortfarande alla i ditt party dig, vilket skapar problem vid t.ex. PVP.
-Börjar någon prata med en NPC så fryser spelet för alla och alla måste titta på konversationen. Denna punkt kan få mycket spännande följder i en dungeon om någon är i strid och någon annan börjar prata med en NPC eftersom att spelet bara fryser för ditt party, alla monster kan fortfarande slå på er.

Det var en kort summering av några problem som vi upptäckte under helgen det finns bra många fler.

Jo, de har en del att jobba med helt klart, det är ungefär som det brukar se ut vid spel releaser idag, bara kolla BF2, GRAW m.fl! Att kopieringsskydden blir värre och värre är ju förbaskat synd, egentligen borde man bojkotta dessa spel, men va fasen gör man när man så gärna vill spela dem!

Ang. det där med att om en spelare byter Area så byter det för alla, beror så vitt jag vet på om man är i samma party eller inte, funkade lika i NWN 1 har jag för mig. Däremot så tror jag inte spelet frös vid konversationer i ettan för fler än den person som snackade just då. Hoppas verkligen på en snabb fix på detta (om det nu inte är nån inställningsmöjlighet ifrån serverns sida).

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #86 skrivet: 2006-11-06, 08:26:35 »
Jo, de har en del att jobba med helt klart, det är ungefär som det brukar se ut vid spel releaser idag, bara kolla BF2, GRAW m.fl! Att kopieringsskydden blir värre och värre är ju förbaskat synd, egentligen borde man bojkotta dessa spel, men va fasen gör man när man så gärna vill spela dem!

Ang. det där med att om en spelare byter Area så byter det för alla, beror så vitt jag vet på om man är i samma party eller inte, funkade lika i NWN 1 har jag för mig. Däremot så tror jag inte spelet frös vid konversationer i ettan för fler än den person som snackade just då. Hoppas verkligen på en snabb fix på detta (om det nu inte är nån inställningsmöjlighet ifrån serverns sida).

Jag vill gärna tro att "story lite" löser problemet med att alla får vänta på npc-snack. Sen är det väl så att detta uppkommer i orginalkampanjen med sina sciptade encounters? I andra äventyr och serverlägen tror jag att detta försvinner. (Men irriterande är det.)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #87 skrivet: 2006-11-06, 09:26:12 »
Ledsen att jag inte kunde vara med igårkväll, men min jävla rygg plågade livet ur mig nästan. Fanns ingen chans att sätta sig o ens säga hej då, orkade bara fimpa datorn och krypa till kojs igen. Har fått en läkartid på fm så jag hoppas få lite starkare medicin som kan ta hand om både inflammationen och värken.  :cry


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #88 skrivet: 2006-11-06, 09:30:07 »
Aj. Ryggont är bland det värsta som finns. Krya på dig!

guest311

  • Gäst
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #89 skrivet: 2006-11-06, 13:12:52 »
En fråga (eller typ några stycken) till er rutinerade gubbar som kör NWN2 multiplayer. Har ni mest kört orginalkampanjen? Vet nån om det finns några snickrade "banor" för nedladdning ännu och hur man i såna fall ska söka efter dom? Jag och en polare körde online igår för första gången och bortsett från att jag fortfarande springer in väggarna som en halshuggen höna så var de ju en schysst känsla,  men samtidigt lite segt efter som vi båda kör kampanjen i single mode också...

kanske kan det bli en ny topic med nedladdningsbara bra banor framöver....

 

Senaste inlägg