Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Neverwinter Nights 2  (läst 25807 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #105 skrivet: 2006-11-07, 09:30:58 »
han finns inte kvar hos mig.... gubben sparas lokalt..

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #106 skrivet: 2006-11-07, 09:46:30 »
Vad kör ni för klasser? Är det läge att börja om helt med nya, färska gubbar framöver, och se detta som en prövotid då vi försöker få in känslan för hur det funkar i multiplayer?

Tycker det är ganska tråkigt ärligt talat att starta kampanjen med en lvl 5 eller lvl 6 gubbe, det blir ju tokenkelt då!

Så vad tycker ni, starta om från scratch, med gubbar vi skapar för ändamålet? Ger även lite mer möjlighet till att komplettera varandra.

Starta flera grupper? Kampanjen är rekommenderad för upp till fyra spelare, att vara fler än så kommer göra att det blir väl enkelt.

För min del så kommer jag nog troligtvis att kunna spela onsdagkvällar och söndagkvällar. Finns det någon som tycker dessa dagar passar, och dessutom att det är tillräckligt med två kvällar/vecka, messa mig då! Inget hindrar ju att man deltar i flera kampanjer! :)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #107 skrivet: 2006-11-07, 10:27:27 »
Ja jag spelar nu med en Rogue. Tjuvig som få ;) NINJA LOOT FTW!

Skulle gärna lira med en Magiker också... men vi får väl ta en diskus på ts nån kväll...

guest1327

  • Gäst
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #108 skrivet: 2006-11-07, 10:49:19 »
Äh!  Jag vill inte spela med er,,  Jag fick ju inte en enda pryl sist jag var med   :D

 :banana

Nä det var kul, men jag hinner som sagt inte med att spela jämt.. har ju ett liv utöver datorspel  :)    Hann inte en in på det andra spelet för att få till guildet....   Nå ska se om jag hinner/orkar i kväll.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #109 skrivet: 2006-11-07, 14:53:56 »
han finns inte kvar hos mig.... gubben sparas lokalt..

Ok, det gör inget. Fixade en ranger som rockar.  :D
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #110 skrivet: 2006-11-07, 22:19:30 »
Jag finns på TS om nån är intresserad ...


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #111 skrivet: 2006-11-08, 10:43:07 »
Ragge du som har problem med Gamespy och NWN2 läs detta:
(Jo jag vet att du provat i DMZ - men värt ett prov iaf)

Citera
All the ports were posted in the readme, and there are a lot of them... They are as follows.
"V. GameSpy Firewall Ports
When you play on a system that is behind a firewall or proxy, certain ports may need to be opened to connect to multiplayer games. Ports 3658, 3659, 6500 and 27900 may need to be opened so the GameSpy servers can see the game.
Please consult your network administrator or your router manufacturer for information on how to set up these ports. You should also install the latest firmware available for your router from the manufacturer
VI. Opening Ports to Play Behind a Firewall
The following ports may need to be opened for GameSpy servers to see the game: 3658, 3659, 3660, 6500, 27900, 28910
GameSpy Arcade may also need the following TCP ports open in order to function properly:
- 6667 (IRC)
- 3783 (Voice Chat Port)
- 27900 (Master Server UDP Heartbeat)
- 28900 (Master Server List Request)
- 29900 (GP Connection Manager)
- 29901 (GP Search Manager)
- 13139 (Custom UDP Pings)
- 6515 (Dplay UDP)
- 6500 (Query Port)
You will also need to open the server port (5121 by default) and the following port for the game stats to be updated correctly: 29920 (Gamestats Server)"

Även en annan post på Biowares forum:

Citera
So to re-cap:

Servers ports:
UDP 5121
UDP 27900

Client ports:
UDP 5120
UDP 2485
TCP 2486
TCP 2487
TCP 2488
UDP 2489
« Senast ändrad: 2006-11-08, 10:49:39 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #112 skrivet: 2006-11-08, 18:09:26 »
Efter några misslyckade försök med race/profession som inte passade ihop har jag nu skapat en härlig liten roguetjej som heter Trixie Longshanks :)

Hon är level 3 tror jag, fast jag är inte säker. Jag fattar över huvud taget ingenting av hur detta skall fungera i multiplayer med exportering etc, men det får ni förklara på TS vid tillfälle. Vad sägs om imorgon?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #113 skrivet: 2006-11-08, 19:37:40 »
Jatack gärna! :)

guest1327

  • Gäst
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #114 skrivet: 2006-11-08, 19:40:53 »
TJOHO!  :banana :D

Du lyckades till sist......  Toppen

Nä Johnny, Inget av detta funkar,, det är något djäkligt knas med spelet..  Det enda jag behöver öppna är port 5120, IFALL jag ska HOSTA spel. Det funkar faktiskt, och jag syns t.o.m på Gamespys serverlista och ni kan koppla upp er.. det är djäkligt mystiskt, så något är knas i koden och det dyker upp under någon särskild anledning.  Det är bara att vänta.. Jag kan ju koppla upp mig utan någon som helst svårighet eller öppnade portar, bara jag vet ip adressen..

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #115 skrivet: 2006-11-09, 08:57:31 »
Hmmm ... läste nånstans att man kunde aktivera gamespy i nån ini-fil ... eller nått? :hm

Fasen, skulle postat det medans jag fortfarande kom ihåg 'et ... Nåja läste det NÅNSTANS på Biowares forum .. tror det var självhjälpsdelen ...  :help


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest1327

  • Gäst
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #116 skrivet: 2006-11-09, 12:50:09 »
Hmmm ... läste nånstans att man kunde aktivera gamespy i nån ini-fil ... eller nått? :hm

Fasen, skulle postat det medans jag fortfarande kom ihåg 'et ... Nåja läste det NÅNSTANS på Biowares forum .. tror det var självhjälpsdelen ...  :help

'Hmm  Ja det måste ju undersökas..


guest1327

  • Gäst
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #117 skrivet: 2006-11-09, 17:15:02 »
Jaha, då har jag hittat felet, att jag inte kunde koppla upp mig mot gamespy servers
Jag råkar ha McAfee Viruscanner och den har regler för portspärrar
Så om någon mer råkar ut för "Cannot connect to Gamespy" och har McAfee. gör så här
Högerklicka på Skölden, välj VirusScan konsolen, gå till åtkomstskydd, antingen klickar du bort förhindra IRC-kommunikation både för in och ut, ELLER så kan du undanta nwn2main.exe   (eller nwn2main_amdxp.exe om ni har AMD propp) Dubbelklicka då på Förhindra IRC-komunikation och lägg till programmet i rutan för undantagna processer..  Gör samma på både in och ut.

ENDAST om ni ska hosta games så ska portar öpnas och då bara port 5121 (default port, ni kan sätta serverport själva) vara öppen och eventuellt för gamestats port 29920.

ALLT annat portöppnande är TRAMS från Atari.....  De e inte kloka där

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #118 skrivet: 2006-11-09, 18:48:00 »
 :goodposting

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Neverwinter Nights 2
« Svar #119 skrivet: 2006-11-13, 08:13:04 »
Shit vad gör jag nu ??

Fick spelet och ladda in det.. har spelat "solo" med ett par olika chars... efter några dagar fick jag ett paket till.. nu vet jag inte vad detta är.. hmm konstigt..

När spelar ni, har ni någon fast dag ? Jag ligger i.o.f på noll och det är kanske som på GW inte kul för er som är lvl 10 att köra med en lvl 1. Men jag skulle vilja testa det i alla fall.

En sak som jag blev påmind av från NWN-1... jag är ju inte överförtjust i hur kameran följer din char ... suck.. kan dom inte fixa det i någon patch eller så..
AVAST CLEARED !

 

Senaste inlägg