Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Buggar i NWN2  (läst 6867 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Buggar i NWN2
« Svar #15 skrivet: 2006-11-14, 14:02:39 »
Edit: Ladded precis mitt spel och vad poppar upp då?

"TIP: Save your game frequently, and in diffrent slots." - Visdomsord från Obsidian.

:p

Det har jag ju gjort, sparat ofta och i olika slots! Kan vi enkelt konstatera att det är ett av årets buggigaste spelsläpp? Jag spelar vidare med ny karaktär numera, och har fortfarande stor behållning från detta, men det är ändå sablans irriterande att min första gubbe gick åt fanders...

guest1327

  • Gäst
SV: Buggar i NWN2
« Svar #16 skrivet: 2006-11-15, 10:22:06 »
:bugg


(BUGG emote önskas) 

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Buggar i NWN2
« Svar #17 skrivet: 2006-11-27, 10:09:38 »
Jag har en "söte-bugg" nu som gör att jag inte längre kan exportera min karaktär, Paladin lvl 19. Försöker jag krashar spelet till skrivbordet efter en stund. Kan vara flera orsaker, men jag tror han har för mycket grejor på sig bl.a. 7-8 säckar fulla med grunkor och i vissa av grejerna är stackade, t.ex. ingot i 25 stackar - man kan normalt bara stacka dem 10 och 10.  Men jag har fått dem i 25 stackar och av utrymmesskäl vill jag inte splitta dem. Det finns andra grejor också men då det vore risk för spoilers så kan jag inte nämna dem. Om det är det senare är det skit för då kan man ju aldrig exportera en gubbe som kommit så långt in i spelet.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest311

  • Gäst
SV: Buggar i NWN2
« Svar #18 skrivet: 2006-11-28, 22:47:38 »
Hela spelet är ju rätt trögt och tuggummisegt emellanåt men det kanske mer har att göra med min hårdvara... Flyter det bättre i laddning och kartväxling för er med tuffar utrustning?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Buggar i NWN2
« Svar #19 skrivet: 2006-11-28, 22:57:00 »
Jag sänkte texturinställningarna från max till medium, vilket faktiskt har hjälpt en hel del mot allehanda buggar och diverse segheter jag råkade ut för tidigare. Burken borde klara max, men det känns som spelet är drabbat av minnesläckor eller nåt liknande, så därför kör jag nu på medium.

En annan väldigt trevlig bugg däremot har jag upptäckt när jag spelar warlock, men den kanske jag inte ska posta om här! ;)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Buggar i NWN2
« Svar #20 skrivet: 2006-11-28, 23:27:57 »
Att det går himla segt ibland kan man faktiskt åtgärda ganska simpelt. Jag brukar växla ut till skrivbordet o tillbaks och då av nån anledning flyter det bättre efteråt.

Och det är inte bara jag som kan bekräfta detta utan flera som provat samma sak.

Det finns en beta patch ute som ökar frame raten men förfular spelet. Pest eller kolera någon? :hm


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg