Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Spam (kan innehålla spoilers)  (läst 2040 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Spam (kan innehålla spoilers)
« skrivet: 2006-11-29, 10:23:34 »
*** Spoilervarning ***








Igår kom jag så äntligen till episod 3 med min warlock. Jag måste bara fråga övriga som kommit så långt, tyckte ni att vägen dit var svår? Dvs då man ensam slåss inne i slottet?

Jag vet inte om warlocken är övermäktig nåt alldeles kopiöst eller om spelet är på tok för lätt, men jag blev knappt skadad en gång?!? Genom att kasta "Flee the scene" ett antal ggr, så kan jag lätt få ett AC på uppemot >40 om jag vill (bugg?), men det verkade inte ens behövas så mycket. Den enda strid som tog lite tid var när jag slogs mot vampyrerna, men det var för att dem verkar kunna motstå all magi, och jag fick hugga dem med svärdet man fick alldeles innan.

Erfarenheter från just detta avsnitt i spelet, någon?

F.ö. så gillar jag skarpt warlockens förmåga att förvandla sig till überdemonen Holger - slakt & mos! :D

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Spam (kan innehålla spoilers)
« Svar #1 skrivet: 2006-11-29, 11:34:00 »
Näe - striderna var bara svåra en gång fram tills du är nu och det var när jag slogs med githyankis i ett hus och dem körde med en massa chain lightning.

Min pally mosar odöda på löpande band och jag hade faktiskt ett bättre vapen än det larviga Neverwintersvärdet man fick innan, jag har kört med craftade vapen och rustningar +4/+5.

Striderna blir seegare vart eftersom, dvs vissa bus är himla tuffa men då mina gubbar tål ganska mycket så innebär det att det bara tar längre tid att få kol på buset. Men palatsstriden är en baggis, värre strider stundar men då jag inte vill förstöra nöjet så ... tips flamsäkra underkläder skadar inte i vissa fall! ;)


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Spam (kan innehålla spoilers)
« Svar #2 skrivet: 2006-11-29, 11:57:15 »
Jag använder ju i princip aldrig något vapen till locken, mer än för statsens skull. Sen har jag ännu inte kommit igång någonting med crafting, har ej haft något behov av det hittills, men hoppas spelet mer eller mindre börjar kräva det snart så man får testa lite. Känns ju lite sådär att hålla på att crafta till NPCerna, och det blev ytterligare ett bakslag då en av mina karaktärer gick och dog och tog en massa godis med sig i graven!  :rythm

Tror jag ska starta en ful, elak orc barbarian... "Me Donk!" ;)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Spam (kan innehålla spoilers)
« Svar #3 skrivet: 2006-11-29, 13:30:17 »
Mmm .. jag gjorde om hela den delen och strippade vederbörande från alla grejor innan, bl.a. en adamite armor +5 /reduce fire 10/ reduce cold 10, ett alchemical silver långsvärd +5/1d6 fire och en massa annat som var allt för värdefult för att bli av med.

Dock finns det ett sätt att träffa vederbörande igen, ja det är en bugg, och då bore man kunna plocka åt sina grejor.

Hur det går till? Mmm är ju en spoiler  ... men det är ju spoilervarning på tråden så.

Ta dig till Ember, gå genom brunnen till druidstället och därifrån kommer man till Farlong Inn i Neverwinter Docks och personen finns där och jag tror man kan plocka med denna i partyt ... kanske ...


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

 

Senaste inlägg