Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Programtips  (läst 7495 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
Programtips
« skrivet: 2007-01-20, 21:55:11 »
Multiplicity

http://www.stardock.com/products/multiplicitypro/

Grymt program för att kontrollera flera datorer, kör det själv! Rekommenderas verkligen! Detta är inte ett program av typen fjärrskrivbord eller VNC:

Citera
Multiplicity vs. VNC or some other remote control package

VNC, Remote Desktop, etc. are designed to allow a user to remote control another computer. That computer’s screen shows up on your existing screen.

Multiplicity isn’t designed to be used instead of a remote control program. Remote control programs are for a different purpose – controlling computers that are in a remote location.

Even if one did set up VNC or some other package to control a second machine and have its display on a secondary monitor, you are still going to have latency in drawing.  By contrast, with Multiplicity, the display is connected directly to that secondary machine. So there’s no lag. You could, for instance, play two video games (one on each computer) at the same time with Multiplicity. There’s no performance impact at all.



Ett till program i samma kategori är MaxiVista

http://www.maxivista.com/

Detta har jag själv inte testat, men läst en del trevliga omdömen om det.



Edit: Glömde ju att nämna Synergy, ytterligare ett program i denna kategori, funkar även i bland annat Linux så tidigare styrde jag min Ubuntu installation på "slaven" från min Windows burk, väldigt smidigt!

http://synergy2.sourceforge.net/

« Senast ändrad: 2007-01-21, 07:25:34 by DeadHead »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Programtips
« Svar #1 skrivet: 2007-01-21, 08:38:58 »
På bilden ser ni ungefär hur det funkar, och hur jag satt upp mitt system (bilden är inte på mitt system, men jag har det upplagt på ett liknande sätt).

Även om P3:an inte är världens snabbaste burk, så fungerar den ändå utmärkt för de program jag kör på den, och det är perfekt att kunna hoppa över till den för att ex. leta reda på information till quests i WoW utan att behöva hoppa ur alt. ALT+TAB spelet (på den tiden jag körde WoW alltså!).

Att lägga över allt vad voicecom, chatprogram och servers heter till den gör dessutom att jag frigör resurser på huvuddatorn, vilket aldrig är fel då man ska spela.

Jag har ett trådlöst tangentbord + mus till "slaven" undanstoppat, vilket bara är att plocka fram om ex. tjejen eller någon annan vill ut på nätet / kolla epost då jag sitter och spelar. :)

Har man två snabbare datorer, och är lätt fanatisk i sitt mmorpg spelande, så kan man med fördel spela ex. två WoW-sessioner samtidigt, det är bara att dra musen över till den andra skärmen (eller växla med snabbtangenter).

Edit: Slaven agerar numera även DNS server!
« Senast ändrad: 2007-01-21, 20:52:05 by DeadHead »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Programtips
« Svar #2 skrivet: 2007-11-10, 18:24:46 »
Ut med det förhatliga Nero (som tog upp närmare 800 Meg på min hårddisk!) och in med CD Burner XP (ca 6 Meg). Fungerar ypperligt, och jag kan inte komma på någon funktion som jag saknar från Nero som inte finns i CDBXP. Rekommenderas!

http://cdburnerxp.se/

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Programtips
« Svar #3 skrivet: 2008-04-19, 11:33:54 »
Nyinstallerat Vista Ultimate under Virtual PC. Kan man leka lite lätt med det innan övergång! ;)

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Programtips
« Svar #4 skrivet: 2008-10-30, 15:30:24 »
Colibri -> http://colibri.leetspeak.org/

Har bara hunnit köra det ett par dagar, men... me likes! :)

CTRL+Space, sen är det bara att knappa!


guest1645

  • Gäst
SV: Programtips
« Svar #5 skrivet: 2008-10-30, 18:53:04 »
Lär du dig Vim?
Mycket bra textredigerare, även om jag faktiskt aldrig fått för mig att testa det i Windows... Använder ConText i Windows, men kanske får byta nu...

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Programtips
« Svar #6 skrivet: 2008-10-30, 21:07:46 »
Nyinstallerat Vista Ultimate under Virtual PC. Kan man leka lite lätt med det innan övergång! ;)

Kolla screenshottet!

"Danzer Batallion"?!? *LOL*  :lolabove



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Programtips
« Svar #7 skrivet: 2008-10-30, 21:37:35 »
"Danzer Batallion"?!?

Lol wtf! Det har jag inte tänkt på själv förrän nu?!  :rotflmao

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Programtips
« Svar #8 skrivet: 2008-10-30, 21:42:22 »
BTW, vad sjutton, Moffen var ju med på den där bilden?!?

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
SV: Programtips
« Svar #9 skrivet: 2008-10-31, 00:27:26 »
jag använder aldrig brillor... så där har du fel... dessutom är jag ingen skinnbit ut välformad över mage och axlar... :cartman

Who dares! Wins!

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Programtips
« Svar #10 skrivet: 2008-10-31, 21:52:34 »
Jag är också med!  :thumb


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Programtips
« Svar #11 skrivet: 2009-02-15, 08:21:06 »
Edit: Lägger in Ragges varning här först!

Detta lilla hack krashar fullständigt en Mediacenter extender och det GÅR inte att få det att fungera med Exenders. Jag hade tur, Jag hade en återställningspunkt jag kunde använda.  en Media Center extender använder just Terminalserver. och att hacka in en från windows XP eller om den nu kom från Windows server 2003, funkar helt enkelt inte

Tillåt mer än en fjärransluten användare på Windows XP:

Klicka här!

Funkar suveränt, nu kan grabben vara inloggad på sin "halva" och spela eller vad han nu vill göra, samtidigt som jag fixar in uppgraderingar o dyl på adminkontot! :thumb

Ska finnas motsvarande för Vista (och även möjlighet att ansluta remote till Vista Home Premium), slänger in info inom kort.

Edit: Här är länken till sidan med motsvarande för Vista. Detta har jag dock inte testat själv, men det ska väl fungera på samma sätt.
« Senast ändrad: 2009-02-17, 17:55:35 by DeadHead »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Programtips
« Svar #12 skrivet: 2009-02-16, 10:21:40 »
Readyboost för XP! (och Vista, ska vara förbättrad jämfört med Vistas egna)

http://www.eboostr.com/

Citera
Highlights

* Vista’s ReadyBoost and SuperFetch benefits on your Windows XP PCs;

* Smart caching of frequently used applications and files for maximum performance;

* Supports both USB and non-USB removable media devices (CF, SD/SDHC, MMC, xD and other memory cards), as well as additional hard disks;

* Allows up to 4 devices for simultaneous smart caching;

* Cache file size of up to 4GB on each device (NTFS has no limit on the size);

* Compatible with all “Enhanced for ReadyBoost” devices.


Har inte testat det själv ännu, ska ta och göra det ikväll.

guest1327

  • Gäst
SV: Programtips
« Svar #13 skrivet: 2009-02-17, 17:30:54 »
Tillåt mer än en fjärransluten användare på Windows XP:

Klicka här!

Funkar suveränt, nu kan grabben vara inloggad på sin "halva" och spela eller vad han nu vill göra, samtidigt som jag fixar in uppgraderingar o dyl på adminkontot! :thumb

Ska finnas motsvarande för Vista (och även möjlighet att ansluta remote till Vista Home Premium), slänger in info inom kort.

Edit: Här är länken till sidan med motsvarande för Vista. Detta har jag dock inte testat själv, men det ska väl fungera på samma sätt.

VARNING, VARNING!!!!!!!
Detta lilla hack krashar fullständigt en Mediacenter extender och det GÅR inte att få det att fungera med Exenders. Jag hade tur, Jag hade en återställningspunkt jag kunde använda.  en Media Center extender använder just Terminalserver. och att hacka in en från windows XP eller om den nu kom från Windows server 2003, funkar helt enkelt inte

Edit: ändrade lite eftersom jag hade tur som sagt

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Programtips
« Svar #14 skrivet: 2009-02-17, 17:58:21 »
Tack för varningen Ragge, redigerade tidigare post med ditt inlägg. Ska ta och se om det går att få fram mer information om just ditt aktuella problem. I och för sig så borde det gå att återställa både registret och byta tillbaka till originalfilen om problem skulle uppstå. Återkommer! :)

Edit: Slänger in lite länkar allteftersom jag hittar dem, med möjliga lösningar på problemet som uppstod för dig Ragge.

http://sig9.com/articles/concurrent-remote-desktop (leta efter inlägg med Media Center)

*

"ok I test installed that and I can confirm that it does work. I am watching TV and connected to the same PC via RDC as I make this post." Det ska tydligen fungera ändå? Mer info på detta forum:

http://thegreenbutton.com/forums/1/156341/ShowThread.aspx

« Senast ändrad: 2009-02-17, 18:12:16 by DeadHead »

 

Senaste inlägg