Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Chapter 4 & Guild Wars 2?  (läst 8829 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
Chapter 4 & Guild Wars 2?
« skrivet: 2007-03-06, 09:26:38 »
Här kommer de första mer substantiella ryktena om Chapter 4 och Guild Wars 2. Inget är dock officiellt bekräftat, så man får väl ta det med en nypa salt så länge. ;) Detta verkar också vara den generella inställningen på gwonline: http://guildwars.incgamers.com/forums/showthread.php?t=444516

Citera
Fresh Guild Wars announced

GDC 2007 New add-on and complete new game coming your way

By Theo Valich in San Francisco: Monday 05 March 2007, 06:36

NCSOFT HAS ANNOUNCED the development and release dates for regular annual expansion of Guild Wars universe, and not too surprisingly, that this expansion will be the last throw of the dice before its successor appears on the market.

The add-on will be known as Eye of the North, and stands to be released in Q3 of 2007. The price of the add-on is not known at the time of annoucement, but it will be less than already present campaigns. In order to play the game, gamers must own at least one of the already released GW campaigns, like Nightfall, Factions or Prophecies.

Eye of the North brings a conclusion what happened in Tyria after Guild Wars: Prophecies ended, and as such - is 100% oriented towards games with characters of maximum level. We know GW gamers want the numbers, so here they are: 18 new multi-level dungeons, 40 new armour sets, 10 new Heroes and massive 150 new skills, out of which 50 belong only to PvE (Player versus Enviroment).

Enter the end of Guild Wars 1 and beginning of Guild Wars 2...

On the other hand, there are Guild Wars 2. This is a full sequel and will be released in 2009-10 timeframe, with a public beta being released sometime next year. This game will be set several hundred years after GW: Prophecies and Eye of the North, but the main drool factor will be zone-wide events (read, open war in DaoC and Alterac Valley style), combined with refined control system, oriented for action and ease of use. Playable races include Humans, Charr, Norns, Asurians and Sylvarians. Level cap is set, but it is not known at the time, while characters will now progress through the game in a more sensitive way.

The graphics engine will be brought up to date with latest graphics developments in 2009-10, so you can expect a game engine which will offer unrivalled graphics features in world of MMOs.

NCSoft's roadmap now should be pretty clear, as far as GW world is concerned: GW1 add-on, GW2 public beta, GW2 final. Next 18 months will be very busy for these guys.
http://the-inquirer.net/default.aspx?article=37986
« Senast ändrad: 2007-03-06, 09:37:44 by E-doT »

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #1 skrivet: 2007-03-06, 09:42:17 »
GW2 låter ju intressant. Undrar om det tänker öppna upp det i mer traditionell mmorpg stil, eller om det fortfarande är instansierat?

F.ö. väntar jag med spänning på Pet Controls, ropa när de dyker upp! :)

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #2 skrivet: 2007-03-06, 10:15:29 »
Grejen är det att i artikeln står "NCSOFT HAS ANNOUNCED", vilket de inte alls har gjort.  :lol

Hmm...

Guild Wars - Eye of the North  :whisper

 :alcoholic
« Senast ändrad: 2007-03-06, 13:48:02 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #3 skrivet: 2007-03-07, 14:47:10 »
 :lol

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #4 skrivet: 2007-03-21, 01:50:29 »
Nu har uppgifterna bekräftats, i en multi-sidig artikel i amerikanska PC Gamer. Jag har inte läst artikeln själv, men detta är info som jag har lyckats fiska upp från nätet:

Nyheter om nästa (och den sista) GW-expansion, samt GW2!
Källa: PC Gamer (USA)

Guild Wars: Eye of the North (Expansion till GW)

* "Guild Wars: Eye of the North" kommer INTE att bli ett fristående kapitel som de tidigare delarna. Det kommer att bli en expansion som erbjuder innehåll för "redan levlade" karaktärer (ungefär som Sorrows Furnace, fast mycket större). Man behöver alltså ha minst ett av de tidigare kapitlen (Prophecies, Factions eller Nightfall) för att kunna spela Eye of the North. Expansionen kommer nog dock i gengäld att kosta mindre än vad ett nytt kapitel skulle göra.

* Tre nya kulturer kommer att introduceras, men precis som Tengu och Centaurer kommer de inte att vara spelbara. Dessa är "Asura" - en teknologiskt sinnad ras som bor under marken, "Sylvari" - en ras av andevarelser (möjligen besläktade med djungelväktarna i Maguuma), och "Norns" - en ras av hamnskiftande halvjättar(!?). GWEotN kommer även att ge oss en fördjupning i Charr-kulturen. Dessutom kommer vi i GWEotN att åter få besöka katakomberna!

* Story-mässigt kommer GWEotN att "knyta ihop påsen" från de tre kapitlen och brygga över till Guild Wars 2, som kommer att lanseras om ca två år. Storyn kommer att levereras i tre "akter"; I akt 1 ska vi hjälpa dvärgarna att försvara sig mot "The Fiery Destroyer", och den tar oss slutligen till Asura och Norns. Akt två tar oss från Norns hemland, genom Charrs hemland, och till Asuras kamp mot The Fiery Destroyer. Akt 3 kommer sedan att leda till slutstriden mot nämnde förstörare.

* GWEotN kommer att ha "The Hall of Monuments", som blir det enda sättet att föra över karaktärsbedrifter till GW2.

* Innehåll:
 - "40 nya rustningar" (det finns 10 klasser och två kön...detta betyder sannolikt två, kanske fyra, nya armor sets).
 - 150 nya skills, varav 50 är enbart för PvE.
 - 10 nya heroes (sannolikt en av varje klass).
 - Inga nya professions tillkommer.


Guild Wars 2

* GW2 är redan på tapeten eftersom Arenanet anser att vissa aspekter av GW var "galet gjorda" från början, och att spelet blev mer och mer svulligt för varje nytt kapitel. Därför kommer GWEotN att bli den sista expansionen för GW, och man kommer fortsättningsvis att arbeta på GW2 istället. Man kommer heller inte att göra fristående kapitel av GW2, eftersom det blir alltför arbetskrävande att framställa nytt låg-level innehåll för varje del. Man tror att GW2 kommer att gå in i closed beta-stadium någon gång under 2008.

Citat från: Jeff Strain, Arenanet Co-Founder
We are battling against complexity. We don't want to make complicated games. We want to make fun, easy-to-grasp games that are easy to get into and not frontloaded with complexity.

* GW2 kommer att ha nya premisser vad gäller spelfysiken. Landskapet kommer att vara "öppet" på ett helt annat sätt än i GW, och karaktärerna kommer t.ex. att kunna hoppa och simma. Artikeln nämner också att striderna kommer att få en "mer korrekt visuell representation".

* Instanserna kommer att fungera lite annorlunda. Tydligen siktar Arenanet på att skapa en mer interaktiv/social spelmiljö, utan att för den skull hamna i spawncamping-fällan. Vad som är klart, är att instanserna kommer att finnas kvar, men att de kommer att vara större och rymma fler spelare. Tydligen kommer quests och missions att fungera annorlunda som en följd av detta, och det kommer bl.a. att introduceras större "raids", à la WoW. Det låter alltså som om GW2 kommer att närma sig ett klassiskt MMORPG-upplägg, men inte gå riktigt hela vägen.

* Den mest överraskande nyheten är att PvE-karaktärer kommer att ha en level-cap som ligger mycket högre än 20. Det är möjligt att den t.o.m. hamnar så högt som 100 eller mer, men därom vet vi ännu väldigt lite.

* PvP kommer att finnas i två varianter; "World PvP" och "Structured PvP". World PvP kommer att låta dig spela PvP med vilken karaktär som helst. Det är dock oklart om denna typ av PvP kommer att ske avskilt från PvE eller inte. Structured PvP kommer att likna dagens GvG, och låter spelaren skapa en karaktär med max-level och med tillgång till alla skills.

* Stor möda verkar läggas ned på att få spelet flexibelt - att man ska kunna spela solo eller med andra - efter tycke och smak. T.o.m. i World PvP ska man kunna gå ut själv och genomföra små uppdrag (!?!).

* GW2 kommer att äga rum i samma universum som GW, men däremot så utspelar sig storyn flera hundra år efter GW. Detta betyder att vi inte kommer att kunna importera våra GW-karaktärer till GW2, eftersom de kommer att vara döda sedan länge. Däremot kommer de som har GW:EotN att kunna skapa "monument" över sina GW-hjältar, som sedan bärs över till GW2. Tydligen skall man genom "The Hall of Monuments" kunna få sina GW2-karaktärer att ärva namn, titlar, mini-pets och partyhattar som man haft i GW.

Citat från: Gaile Gray
If you link a Guild Wars 2 character to a Guild Wars character, the GW2 character will inherit the GW character’s accomplishments, as recorded in your Hall of Monuments. The Hall of Monuments, available through Guild Wars: Eye of the North, will provide access to unique companions, equipment, miniatures, titles, etc. that can’t be obtained any other way in GW2.

* De raser som kommer att bli spelbara i GW2 sägs bli:
 - Människor
 - Sylvari
 - Asura
 - Norn
 - Charr

* Det kommer att finnas någon sorts system för pets, kallade "companions". Precis som med nuvarande pets kommer dessa inte att ta upp något party slot, men kommer antagligen inte att vara knutna till en viss skill (som idag, Charm Animal) - kanske ej heller något särskilt yrke. Om man väljer att inte skaffa någon companion till sin karaktär, får istället själva karaktären en liten buff.

* GW2 kommer inte att kräva månadsavgift! Detta var tydligen lite oklart i artikeln, men har sedermera bekräftats flera gånger (med eftertryck) av Gaile Gray.

 :banana
« Senast ändrad: 2007-03-22, 09:04:34 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #5 skrivet: 2007-03-21, 02:12:33 »
« Senast ändrad: 2007-03-21, 08:45:03 by Crimson »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #6 skrivet: 2007-03-21, 18:19:29 »
GW2 låter verkligen nåt det! En öppnare värld känns helt klart som ett måste, iaf för att fånga mitt intresse igen, så om det blir mer likt WoW, Vanguard och andra liknande spel på den punkten så misstänker jag att Arena Net har en formidabel superhit på gång, speciellt med tanke på att de fortfarande kör på spåret "ingen månadsavgift".

Låter nästan för bra detta! :)

Edit: För att inte tala om World PvP - hallelujah, det är nästan så att man blir lite rörd!  :banana :banana :banana

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #7 skrivet: 2007-03-21, 19:24:25 »
GW2 låter verkligen nåt det! En öppnare värld känns helt klart som ett måste, iaf för att fånga mitt intresse igen, så om det blir mer likt WoW, Vanguard och andra liknande spel på den punkten så misstänker jag att Arena Net har en formidabel superhit på gång, speciellt med tanke på att de fortfarande kör på spåret "ingen månadsavgift".

Japp, det låter onekligen mycket intressant. Just nu pladdras det f.ö. vilt om level-cap'en och hur instanserna kommer att fungera.

Jag misstänker personligen att instanserna kommer att tillåta ett visst antal spelare (eller parties), ungefär som outpost-distrikten fungerar i GW.

Sedan hoppas jag själv att den höjda level-cappen kommer ha mindre betydelse. Trots att det var ovant i början, så gillar jag det "antigrind-tänk" som GW bygger på, och hoppas att det konceptet bär vidare in i GW2. I så fall skulle varje level över 20 ha en allt mindre betydelse för statsen, och i förlängningen endast fungera som en "prestigemätare" för hur mycket du har spelat.

Den som lever får se. ;)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #8 skrivet: 2007-03-21, 19:57:02 »
Mer intressant info:

Citat från: Gaile Gray
I'm not sure if it was in this thread that the question was asked, but I did want to share some good news:

We do completely understand that you want to keep your character names. After all, character names are a special part of your Guild Wars experience. So you'll be happy to know that yes, your character name will be reserved for you. If you link a Guild Wars 2 character to a Guild Wars character, the GW2 character will inherit the GW character’s accomplishments, as recorded in your Hall of Monuments. The Hall of Monuments, available through Guild Wars: Eye of the North, will provide access to unique companions, equipment, miniatures, titles, etc. that can’t be obtained any other way in GW2.

I like the whole idea of building a "family history" for my characters in The Hall of Monuments. With the timespan between Guild Wars: Eye of the North and Guild Wars 2, it's a cool idea to pass things--even names--down "through the family."  :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #9 skrivet: 2007-03-22, 11:43:21 »
Intressanta spekulationer:  :thumb

Citat från: Galen Ubal
Hmmmmmm.....40 new armour...presumably 4 per profession....one crafted by each of the new races, I'm guessing.  Wonder what Warrior Charr armour would look like - a human skull for a helmet?  Seems fair.

So, extrapolating - Sylvarian armour, Asuran armour, Charr armour, Dwarven armour....


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • Moderator
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #10 skrivet: 2007-03-28, 09:17:54 »


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

guest628

  • Gäst
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #11 skrivet: 2007-03-28, 15:28:34 »
Wow, ser skitbra ut!

Fler områden att utforska! GREAT! eller får man vänta på att alla andra ska ludda?!?!?!  :cry
 :D :cartman

Räkan @ save some money

Edit: Läst lite mer om GW2, låter ju som en kanon spel! Som jag förstår det så blir det antingen lvl 20 som innan eller något riktigt högt som lvl 100?!

Men det kommer ut först nästa år va?

Utloggad E-doT

  • Old bitter grogghagga
  • Global moderator
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 047
    • www.femuglor.se
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #12 skrivet: 2007-03-28, 16:12:20 »
Jag har fått för mig att de räknar med att köra igång betan för GW2 under 2008 någon gång, och sedan släppa det 2009? Så du hinner kanske skaffa och spela igenom Factions också, Räkan.  ;)

Samtidigt kommer ju "Eye of the North" till jul (om jag har rätt för mig) med bara en massa level 20-material. Tillsammans med "hard mode" (som lär ska implementeras inom några veckor) kommer det nog att finnas tillräckligt att göra för ett bra tag framöver.  :)

Jag gillar faktiskt att redan nu veta att "this is it" - tre kapitel och en expansion, det är vad jag kommer att behöva skaffa för att göra mitt GW komplett. Inget utdragande på det i all oändlighet, utan fixt och färdigt och förhoppningsvis avrundat och avslutat efter att man har spelat igenom "Eye of the North". :)

Jag har fattat det som att "Eye of the North" håller fast vid lvl 20, medan GW2 sannolikt kommer att släppa iväg det betydligt längre?

guest628

  • Gäst
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #13 skrivet: 2007-03-28, 16:23:51 »
OMG Lixxom HALLLÅÅÅ 2008-2009?!?!?! :P

Aja bara det blir bra :D

Jag kommer nog hinna klart med factions, frågan är om det är värt de? För GW2 blir ju helt nytt och sina gammla karaktärer kan man ju inte överföra.
Jag tycker om att de tar upp frågan om vad man ska ha att göra efter max lvl, tex 20. Dock är ju att höja det till 100 någon lösning men det drygar ut det iaf. Jag tycker det är en bra ide att höja max leveln, då jag tycker det är roligare under resans gång än när allt är avklarat.
Färdigheter så som hoppa, simma och klättra i träd låter ju underbart, nytänkande!
Kanske man ska skicka in en förfrågan om Ability: Boatbuilding? :D

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Chapter 4 & Guild Wars 2?
« Svar #14 skrivet: 2007-03-28, 16:40:01 »
 :whisper Psst! Räkan! Båtar kan du bygga i Vanguard...

GW2 ser jag för min del fram emot mycket. Sen ska man nog inte haka upp sig för mycket på det här med antal levlar hit o dit, eftersom det kan vara ett totalt annorlunda uppbyggt system i GW2.

 

Senaste inlägg