Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: palats eller residens?  (läst 5893 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
palats eller residens?
« skrivet: 2007-06-05, 12:32:36 »
Fråga: Kan man ha palats i en by utan att ha den som sin huvudstad dvs bygga ett palats i en annan by och byta eller är det bara huvudstaden som kan ha palats?

guest1475

  • Gäst
SV: palats eller residens?
« Svar #1 skrivet: 2007-06-05, 13:07:52 »
Jag har byggt mitt palats i en by... i dom andra byarna får jag inte ens upp valet att bygga palats, utan bara Residens....

Så det verkar som om man bara kan ha Palats i en by.

//Radar

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: palats eller residens?
« Svar #2 skrivet: 2007-06-05, 15:19:02 »
Så hur ska jag då gå tillväga om jag har:

by 1 residens nivå 20
by 2 palats nivå 3 (huvudstad
by 3 under uppsegling och den vill jag skall bli min huvudstad

Kan jag bara riva palatset i by 2 och bygga ett nytt i by 3 och göra den till min huvudstad? I såna fall så innebär det ju att jag itne har någon under en period eller är det min huvudstad ändå även om jag raserar palatset? Hoppas någon förstod vad jag menar för jag blir själv alldeles förvirrad.

Utloggad davs

  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 896
SV: palats eller residens?
« Svar #3 skrivet: 2007-06-05, 15:41:26 »
tror du måste riva palatset i din andra by men att den kommer fortsätta vara din huvudstad tills du byggt ett palats i en annan by.

observera: tror ;)

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: palats eller residens?
« Svar #4 skrivet: 2007-06-05, 15:43:24 »
Varför bytta huvudstad?
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: palats eller residens?
« Svar #5 skrivet: 2007-06-05, 16:31:30 »
Dykt upp en 15 croppare bredvid min niocropp. Här ska byggas trupper..  :)

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: palats eller residens?
« Svar #6 skrivet: 2007-06-05, 16:42:35 »
Dykt upp en 15 croppare bredvid min niocropp. Här ska byggas trupper..  :)

Dyker de upp? Jag trodde de fanns där de fanns  :hm

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: palats eller residens?
« Svar #7 skrivet: 2007-06-05, 17:52:07 »
Tydligen så "dyker" de upp ibland också och denna fanns inte där innan.

guest3

  • Gäst
SV: palats eller residens?
« Svar #8 skrivet: 2007-06-05, 20:36:18 »
Självklart kan du göra så, Raft.
Min andraby har palatset. Då vet jag om något händer så kan jag flytta huvudstaden. Den flyttas inte automatiskt i och med att du bygger palats. Du får en knapp du kan trycka på för att ändra huvustad till byn med palats.

guest253

  • Gäst
SV: palats eller residens?
« Svar #9 skrivet: 2007-06-06, 00:30:41 »
:stupid

Precis. Din första by som du får när du börjar är automatiskt din huvudstad, tills dess att du byggt palats i en annan by OCH gjort valet att flytta din huvudstad dit. Tänk bara på att om du har byggt stenmur i din nuvarande huvudstad så kommer den försvinna, samt så kommer alla produktionsfält över level 10 att sänkas till 10.

Har du palats i någon annan by måste du riva det innan du kan bygga upp det i din nya by.

...jag flyttade nyligen min huvudstad till min 15c, och då försvann en hel del fina levlar jag hade i min gamla huvudstad... :(

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: palats eller residens?
« Svar #10 skrivet: 2007-06-06, 10:22:38 »
Som tur var hade jag itne börjat bygga över lvl 10 än i 9 cropapren. Nu har jag dessutom en 15 crop två rutor ifrån 9:an. I 9:an ska jag snabbt bygga upp ett residens som kan ge mig 3 nya gubbar så jag tar rutan i mitten där jag jag producera annat för att bygga upp mina jättearmeer.

guest3

  • Gäst
SV: palats eller residens?
« Svar #11 skrivet: 2007-06-06, 13:36:31 »
Själv håller jag på att bygga akademi + residens nivå 20 (hyggligt med resurser krävs) så jag kan fixa en stamledare. :)

guest168

  • Gäst
SV: palats eller residens?
« Svar #12 skrivet: 2007-06-06, 17:04:49 »
Själv håller jag på att bygga akademi + residens nivå 20 (hyggligt med resurser krävs) så jag kan fixa en stamledare. :)

Stamledare är gulliga små varelser som tar över andras byar :). Jag håller på att bygga min andra senator (romare) på speedservern nu :). I morgon blir någon stackare en by fattigare igen :).

/Ace

guest1501

  • Gäst
SV: palats eller residens?
« Svar #13 skrivet: 2007-06-06, 19:08:07 »
Själv håller jag på att bygga akademi + residens nivå 20 (hyggligt med resurser krävs) så jag kan fixa en stamledare. :)

Stamledare är gulliga små varelser som tar över andras byar :). Jag håller på att bygga min andra senator (romare) på speedservern nu :). I morgon blir någon stackare en by fattigare igen :).

/Ace
Hur var det nu, det gick väl inte att erövra en by om spelaren bara har en? Har en hövding klar snart och jag är otålig att använda honom.  :D

guest677

  • Gäst
SV: palats eller residens?
« Svar #14 skrivet: 2007-06-06, 20:03:21 »
Tror inte att man behöver riva palatset i gamla byar för att kunna bygga det i en ny stad ... har för mig att jag såg det i min sista by. Däremot krävs Ambassad nivå 1 för att kunna bygga palats däremot behövs det inte för residens!

Fast är lite osäker, spanar in i min nästa expansion som går av stapeln inom ett par dagar.

Tänker köra palats om det går, ger mera kulturpoäng än residens, har aldrig insett hur viktigt kultur är innan jag började med travian  :D

 

Senaste inlägg