Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Warstories 2 - sep 08 (read plox)  (läst 8778 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« skrivet: 2008-09-29, 06:45:53 »
Hallå min vänner.

Några korta, bekymmersamma ord från gillesledaren. I helgen stog det klart att vi valde karak eight peaks framför klonen. Detta efter att jag pratat runt med folk och hört efter vad de tyckte och vad de som de i sin tur talat med tyckte. Det vart då ett 100% utfall på KEP.

Helgen hann inte ens bli klar så fick vi en spricka - Dels de som spelar på KEP, men även de som gick till klonen. Dessutom har det börjat knorrats om köerna på KEP... Så nu vill jag att ALLA som är inblandade kommer till tals här i denna tråden, även om man är helt ny i både old grunts och OG :) Vad gör vi? Flyttar vi i alla fall? För min del är det runt 10 timmar och ett par levlar som försvinner, det kan jag leva med. Eller blir vi kvar och "tvingar" folk att spela på KEP?



Del två i denna post handlar om hjälp och engagemang. Jag behöver hjälp! Om det är meningen att vi ska satsa lite på WAR och komma vidare med content och kunna ha roligt behöver vi dels växa och jag behöver hjälp. Det kan inte bara vara jag och Crashman som drar i detta. Jag vill se lite officerare som kan hjälpa med rekrytering, eventplanering och mentorering. Jag vill gärna se lite utkristalliserade gillesregler och vi behöver definitivt hjälp med att räkna ut hur allt fungerar.

Så, dessa två saker vill jag se lite snabb input på. Vi behöver komma på samma server och vi behöver bli en ledningsgrupp med agenda och organisation. Om vi kan på dessa saker på plats kan vi börja hårdrekrytera och bygga vår armé av gamlingar. :)
« Senast ändrad: 2008-09-29, 23:00:51 by Pruneboy »

guest1579

  • Gäst
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #1 skrivet: 2008-09-29, 07:13:23 »
Har legat lite lågt med lvlandet med grimbo så jag är ok med vilket som men skulle nog föredra att stanna kvar på kep då jag plöjt ner någon lvl och chapters sen kep blev clonad, åandra sidan har jag inte råkat ut för några hiskiliga köer sen clonen kom upp. vilka kötider snackar vi? om dom fortfarande är för långa blir det ju ett helsike att byta gubbe om vi lägger focus på pvp

angående andra punkten så är jag lite bränd från wow där jag lade ner mycket tid och energi men fick lite tillbaka   :headbang, och eftersom jag är rätt ny in i gillet så skulle jag personligen se några gammla og gents steppa upp till plattan, som vet vilka folk är och på vilken "hard core" nivå ni gillar att spela.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #2 skrivet: 2008-09-29, 07:13:47 »
 :cry Tja nog kan jag byta... Det är ju inte mer än 10-20 timmar som försvinner.. Hellre spela tillsammans med alla andra än att spela på varsitt håll...

Del 2 kan jag väl säga så här.. Jag kan hjälpa till, ifall ni vill det dvs ;)

EDIT: Grim det är köer på runt 300-400 pers... 30-40 min nånstans efter 18

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #3 skrivet: 2008-09-29, 08:41:21 »
Jag vägrar byta server nu, blir för många timmar som försvinner. med barn,jobb osv så är det något jag inte har i överflöd. Basta.

Gör mig till fältmarsalk eller officer eller nåt så kan jag hjälpa styra upp verksamheten så gott det går nu i början.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #4 skrivet: 2008-09-29, 08:49:51 »
Jag har några kompisar som hoppade på clonservern och dom är tillbaka på kep nu. Dom fick vänta timmar på att köra scenarios och inte blev det mycket rvr heller och det är ju vad spelet bygger på. Det längsta jag fått vänta efter kloningen är 20 minuter och det tycker jag är acceptabelt. Hellre vänta ett tag och få spela scenario och rvr. Jag tycker att vi stannar men om alla andra flyttar så hänger jag på.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #5 skrivet: 2008-09-29, 09:08:07 »
Det verkar som en "Damned if you do, Damned if you dont"-situation just nu. Svårt att få spela scenarier på den nya servern, men långa köer på KEP. Enda gången jag spelar KEP är nu dagtid när det inte är köer. Kvällstid slutar det alltid med att jag spelar order på Karagh-Izor eftersom jag oftast har 1-3 timmar på mig att spela och att då lägga 40 minuter i kö känns rätt onödigt. Jag kan heller inte särskilt ofta planera mitt spelande så att jag loggar in en stund innan jag skall lira. De gånger jag gjort så har jag blivit ställd sist i kön (400+) när det blivit dags.

Spelet i sig är jäkligt kul, men köerna suger som sagt. Å andra sidan kan vi ju näppeligen klaga till speltillverkaren då de gjort vad de kan i och med kloningen. Jag tror att situationen kommer att förändras på den nya servern i takt med att fler spelare ansluter sig så jag röstar för en flytt.

@Hinken: Hur mycket tid har du hunnit lägga ner sedan i fredags egentligen? Tidsbrist verkar ju inte direkt vara ett problem om du hunnit SÅ många levlar ;)
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #6 skrivet: 2008-09-29, 09:32:48 »
@Hinken: Hur mycket tid har du hunnit lägga ner sedan i fredags egentligen? Tidsbrist verkar ju inte direkt vara ett problem om du hunnit SÅ många levlar ;)

Jag har gjort en omdisponering av bruttotiden för att maximera tidsvinsten,och därigenom effektiviserat mitt levlande.
Jag var ledig i helgen och levla som en tok.
 :)

Utloggad Kemo

  • WoW:are
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 472
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #7 skrivet: 2008-09-29, 10:00:42 »
Hej, jag har börjat spela WAR nu och är med i gillet på karak. Jag tycker det är skoj och kan tänka mig lägga ner en del tid på det men om vi nu ska byta så vill jag veta så fort som möjligt. Mig kvittar det fast jag inte har något på klonen och redan lvlat till 10  och 8 på karak.

Men som sagt, om vi nu ska byta så vill jag veta för annars vågar jag ju inte fortsätta lvla mer nu... vilket jag vill.
WoW Officer Outland AK
Zachim / Kemo / Thingol

Argent Dawn
Curul / Sarakiel

/Tobias Emdebrant

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #8 skrivet: 2008-09-29, 10:03:37 »
Bra, bra - Mer input önskas.

Utloggad Hornath

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 347
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #9 skrivet: 2008-09-29, 10:04:11 »
Jag vill spela med Old Grunts och jag har sett fram emot att kunna gå ihop i stora grupper och inta keep o.s.v. Men för mig funkar det inte bra att behöva stå i kö för att få spela WAR. Två kvällar i veckan  kan det visserligen vara möjligt att planera spel och ställa sig i kö, men inte de andra fem dagarna.

Anledningen till detta är min möjlighet att spela. Bortsett från mina två ”spelkvällar” så är mitt övriga spelande spontanspel. Jag hittar en ”lucka” i familjelivet och loggar på och kör 30 min, 1 h eller ibland längre. Om jag ska behöva stå i kö 20-40 min varje gång jag kan logga in så förstör det helt lusten att spela. Att varje kväll ställa sig i kö för att jag ”kanske” om 40 min kan gå ner och spela en stund är inte min grej.

Jag förstår helt och hållet er andra som väljer att vara kvar på KEP eftersom spelet är gjort för en hög population på servern och balans mellan bägge sidor. Men för att jag själv ska kunna få ut så mycket som möjligt av spelet så blir jag tvungen att ta en server utan kötider. Förloraren blir jag själv, men det får jag leva med.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #10 skrivet: 2008-09-29, 10:34:13 »
Jaha...nu är det väll min tur då.

Jag har själv startat chars EFTER kloningen så min lvl snart 9 + ett par andra chars på KEP ligger pyrt till om vi bytar men jag kan fullständigt förstå dom som INTE kan planera 1 timme i förväg, samtidigt som jag förstår dom som lagt ner tid sen kloningen.

Men jag kan ge er lite nyare info. Klonade servern är INTE low pop.. igår när jag loggade in så visade den medium dvs det har kommit mer folk dit.

Igår försökte jag "planera" min inloggning och ställde mig i kö, ca 400 pers framför mig.. och jag sitter INTE framför datorn och väntar utan försökte gå på den tid som angavs. När jag kom tillbaka så hade jag blivit utkastad från kön och fick klicka på "play" igen och 400 nya framför mig.....nu var det så skoj att jag blev "utkastad" IGEN och fick en tredje gång sätta mig i kö.

Detta var då inte skoj...utan har man 400 framför sig så vill man åtminstonde ha endast dessa 400 och inte 1200 :cry

Jag hade gärna sett att vi spelade tillsammans för det är det som är skoj och hoppas på att vi kan lösa det.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ang hjälp Prunis så är det som vanligt, kör jag spelat så ställer jag upp. AoC är avstäng likaså WoW så just nu är det WAR som gäller. Så vill ni ha mig som "officer" så ställer jag upp.
AVAST CLEARED !

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #11 skrivet: 2008-09-29, 11:02:23 »
Hur känns tanken på flytt till Tor Anroc då? Finns det fler än "time-management-hinken" som vägrar att flytta?

Kan man anta att populationen på TA kommer att öka rent utav?



Fler tankar. :)





Förtydligande: Vi pratar bara här. Jag bollar idéer och tankar. Inga beslut är fattade.
« Senast ändrad: 2008-09-29, 11:05:14 by Pruneboy »

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #12 skrivet: 2008-09-29, 11:05:25 »
Enda som är trist med att flytta är väl att jag tappar 3 levlar :cry

EDIT : De som hade problem med att köa var var dom förra veckan när vi funderade på om vi skulle flytta eller ej?!?

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #13 skrivet: 2008-09-29, 11:20:45 »

Utloggad Zyrran

  • Old fumper!
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 479
SV: Warstories 2 - sep 08 (read plox)
« Svar #14 skrivet: 2008-09-29, 11:26:36 »
Då jag mest vimsat runt och känt mig för hur spelet är har jag egentligen ingen åsikt i vart/hur/varför vi flyttar eller inte. Mina gubbar är inte mer än lvl 3-4 nåt sånt så det gör mig inget. Vad jag däremot inte gillar så är det konstanta köer, behöver jag ställa mig i kö 30min innan jag vill spela kommer detta inte hålla på sikt.

Kort sagt, hellre en tom server jag kan spela på än en som jag måste köa till och blir förbannad på och således inte spela  :cartman
Cake or Death?


 

Senaste inlägg