Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Webhotell och Domäner  (läst 1934 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
Webhotell och Domäner
« skrivet: 2009-09-02, 09:47:07 »
Jag har en liten undran om webhotell och domännamn.

Jag har börjat lite små stapplande steg mot att bygga mig en hemsida själv och har kommit fram till att de 10mb som jag har hos telia i mitt ADSL-abonemang knappast kommer att räcka till.

Så jag har börjat leta runt efter billiga webhotell där jag kan lägga upp lite större sidor.
de flesta webhotell erbjuder också att registrera ett domännamn för en årlig avgift.

Om jag väljer att registrera en domän hos till exempel Surftown är det så att domänen följer med mig även om jag skulle välja att byta hotell senare?
(Lång text för kort fråga)

Vad ska jag förresten tänka på när jag väljer webhotell? är det några fallgropar jag ska undvika som totalidiot på de här sakerna?
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Webhotell och Domäner
« Svar #1 skrivet: 2009-09-02, 10:25:12 »
Välj one.com. Jag använder dem till en hel drös med hemsidor jag gjort åt folk. Sjukt med utrymme, allt du behöver ingår, domännamn etc etc. Och det för 12 spänn i månaden plus moms (och årsavgift på domänen, 125 pix tror jag det är för en .se-domän)  :thumb

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Webhotell och Domäner
« Svar #2 skrivet: 2009-09-02, 11:26:19 »
Vi rekommenderar one.com till våra kunder. Det du måste kolla är om du har speciella önskemål för din site och att dem stödjer dem. Deras websupport är snabb och lättillgänglig oxo!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Fawlty

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 687
    • http://www.oldgents.se
SV: Webhotell och Domäner
« Svar #3 skrivet: 2009-09-02, 12:09:23 »
Rekommenderar också one.com.
Använder den själv.

Domänen är din och du kan själv peka om den vart du vill.


"Fawlty no function beer well without."

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
SV: Webhotell och Domäner
« Svar #4 skrivet: 2009-09-02, 15:14:33 »
Tack så mycket för bra och snabba svar. :thumb
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest2811

  • Gäst
SV: Webhotell och Domäner
« Svar #5 skrivet: 2009-11-02, 10:47:36 »
Vill du ha ett riktigt seriöst företag skulle jag rekommendera Loopia, men de är aningen dyrare. De har dock jävligt billiga domännamn. :)

guest2209

  • Gäst
SV: Webhotell och Domäner
« Svar #6 skrivet: 2009-11-02, 16:48:16 »
Använder själv surftown,
Dom har ett grymt webinterface och massor av de vanligaste gratis applikationerna då det gäller bloggar, forum m.m. som man kan blaska på med en knapp tryckning.

Men också många hyggligt avancerade funktioner då man blivit lite varmare i kläderna.

Dock är det så att deras installations paket inte alltid är av den senaste utgåvan, men många av forumen har uppgraderings funktioner med automatik ifrån admindelen så det är ofta inget problem.

Priserna är bra och om det nu ska sägas något negativt så det jag hittade då jag letade "provider" var att de kunde vara lite slö access för användarna av det man "skapat" beroende på vilken server man hamnat på men peppar peppar så har jag aldrig märkt något av det.

Är i stort sett nöjd, och nej har inget med dom att göra annat än som kund om någon tycker det var för "positivt" ;)

-cb99

 

Senaste inlägg