Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Mediaspelare... IGEN...  (läst 10104 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1327

  • Gäst
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #15 skrivet: 2010-12-24, 00:29:25 »

Ja, egentligen ska jag quota Porta, fast just nu lyssnar jag på FLAC versionen av Frank Zappa (Overnite sensation) och det ÄR en sabla stor skillnad mot MP3.

Nå UK du har en Windows home server (synd att du inte har nästa version (vail))
Jag kan inte annat säga att, har du nu en home server så SKA du skaffa en PC med TV kort. se till att Media center datorn sparar allt på Homecenter datorn. This is the way to enjoy media.... sorry för engelskan.. Jag har en media center dator som kan spela in 3 kanaler samtidigt (max är 4 tror jag) Jag har dessutom en Media center extender (Linksys 2220)  Knäpptyst vid TV:n, men jag har all funktionalitet som jag har vid datorn som spelar in ( den under trappen)
Det är en Djäkla stor skillnad att ha en media spelare under TV:n. mot en Media dator.. de surrar alltid. Min linksys är knäpptyst.  Xbox 360 de nya är förhållandevis tysta.
 
Nå summan av hela kardemumman är att De som  alla andra rekommenderat som media, spelare KAN inte styras via fjärr, vilka tv program som ska tittas på eller spelas in framme vid TV:n

Detta är nog endast Media center som kan med en extender

guest1327

  • Gäst
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #16 skrivet: 2010-12-24, 00:32:39 »
¨Vill du ha en demo så bor jag i samma stad.. Norrköping Smedby... 

guest1327

  • Gäst
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #17 skrivet: 2010-12-24, 00:38:09 »
Är det någon som vet ett system som kan kontrollera en dator med tvkort via fjärr via en media spelare?

guest193

  • Gäst
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #18 skrivet: 2010-12-24, 13:19:47 »
Att datorer låter är nog inte nödvändigtvis sant längre, datorn jag refererade till tidigare är extrem tyst med SSD-disk.
Väldig skillnad mot den jag hade tidigare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=739172

guest1327

  • Gäst
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #19 skrivet: 2010-12-25, 00:03:33 »
Tyvärr låter den, och det är fel med den då, det ska vara KNÄPPTYST vid TV:n.
Lika noga som du är med ljud är jag med ojud vid tv:n.
Extenders är vad du ska ha vid TV:n
Du hade helt fantastiskt rätt med FLAC. har testat samma låt mellan mp3 version och FLAC version. Skillnaden är enorm...  Var det egentligen så det lät på vinyl?

/Uffe

guest193

  • Gäst
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #20 skrivet: 2010-12-25, 12:24:14 »
Med rätt prylar blir vinyl ännu bättre.
Det behöver inte vara en sån här: http://www.clearaudio.de/eng/lw_statement.html
Fast sen finns det ju högupplöst FLAC också och då j-r
Skall man ha en mediaspelare för ljudhantering bör den minst klara 24/96

Egentligen borde användande av Mp3 falla under åtal för plågsamma ljudförsök.

Glömde en sak. Jag har ljudanläggningen i samma rum som TV, digitalbox och mediadator.
När jag skall lyssna på musik måste jag stänga digitalboxen för att den låter för mycket.
Mediadatorn behöver dock inte stängas av. Kan inte se annat än att det beror på skillnaden mellan en vanlig hårddisk och en SSD. Och ett seriöst heatpipekylningssystem i datorn

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #21 skrivet: 2010-12-26, 16:53:36 »
Mjaa, det är lite mycket stålars att lägga för en HTPC, det lägger jag hellre på systemuppdateringar på min stationära burk. Så jag fortsätter söka mediaspelare för trådlös uppspelning av musik från hemmaservern.... ;)

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #22 skrivet: 2010-12-26, 20:15:04 »
J
Mjaa, det är lite mycket stålars att lägga för en HTPC, det lägger jag hellre på systembolaget.

Helt rätt ;-)

Så börjar du med en Squeezebox Radio för en lax, visserligen analog utgång men istället möjlighet till batteridrift för sena nätter på altanen.
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #23 skrivet: 2010-12-27, 02:37:21 »
Funderar faktiskt på denna, med en trådlös adapter till...

http://www.playonhd.com/se/?upn=products&subpage=playonhdmini

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


guest1327

  • Gäst
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #24 skrivet: 2010-12-27, 05:55:41 »
Jag kör med en sådan här

http://www.datormagazin.se/artiklar/tester/20080304/linksys-dma2200/?page=1
Med denna kan jag dessutom se på direktsänd TV, eftersom jag har TV kort i Mediacenterdatorn

Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #25 skrivet: 2010-12-27, 12:18:50 »
Jag såg Sweclockers test av Boxee Box, och den verkar ju vara helt fokucerad på video. Är det smidigt att spela upp musik? (för övrigt verkar den vara halvt omöjlig att få tag på)

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #26 skrivet: 2010-12-27, 13:06:02 »
Bortser man från att den är lite begränsad vad gäller ljudformat som stöds så gillar jag denna: Netgear EVA2000
« Senast ändrad: 2010-12-27, 17:34:08 by <=KB=>Merlin »

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


Utloggad <=KB=>Merlin

  • FPS Gamer
  • V.I.P.
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 592
    • Harvey Wallbanger
SV: Mediaspelare... IGEN...
« Svar #27 skrivet: 2011-01-03, 12:34:21 »
Sablarrr vad denna skulle vara smutt!!! Trycka in alla DVD's (på tal om det, hur riar man DVD's, och får man med alla ljudformat etc, plus, vilken storlek hamnar filerna på?) och sen bara sitta i soffan och köra igång utan att behöva gå upp efter skivan...

http://www.stardom.com.tw/sohotank_st8_feature.html

.......................Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha.......................


 

Senaste inlägg