Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: DDO Neverwinter OPEN BETA  (läst 78913 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest5103

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #210 skrivet: 2013-05-27, 13:04:20 »
Åh, härligt. Jag skall försöka få till lite tid ikväll... Tre ungar tar ut sin rätt...
Jag spelar en cleric nu men känner inte att healing är så "viktigt", än i alla fall.
Ändras det längre fram? Behövs det en cleric eller skall jag ge mig på något annat?
Inte för att det är det minsta trist med den jag spelar nu men det kanske behövs någon annan klass mer för framtida partys?

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #211 skrivet: 2013-05-27, 14:20:21 »
Åh, härligt. Jag skall försöka få till lite tid ikväll... Tre ungar tar ut sin rätt...
Jag spelar en cleric nu men känner inte att healing är så "viktigt", än i alla fall.
Ändras det längre fram? Behövs det en cleric eller skall jag ge mig på något annat?
Inte för att det är det minsta trist med den jag spelar nu men det kanske behövs någon annan klass mer för framtida partys?

Prio är att man spelar det men själv tycker är roligast! Det är mitt gaming-motto :)

Sen är clerics alltiv välkomna! Man behöver alltid en healer på 5 pers (i dungeons) så du kommer va omtyckt. Tror inte vi har så värst många just nu.

Longshanks, Looser, Babsan, Holoks och kanske nån mer. Men levelspannet är 16-40 så vi 60isar väntar p åen healzorz  :banana


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Carl/Urr

  • loothog
  • Trimmar moppen
  • **
  • Antal inlägg: 95
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #212 skrivet: 2013-05-27, 17:59:10 »
Gieff lvl 60 healz!  :banana

Men håller med buzta-cruise, spela det du tycker är roligt!
"Det löser sig, sa han som sket i vasken"

guest5103

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #213 skrivet: 2013-05-28, 07:38:30 »
Det är klart man spelar det man tycker är roligt. Annars är det ju ingen större ide att spela alls.
Men heals och tank är ofta "upptagna" och då blir det ju ändå inte så mycket spelande.
Därför gillade jag druiderna bäst i WoW  :D

Så jag tänkte att jag frågar innan eftersom jag är rätt ny bland "er" om heals är fullt. Men det verkar som om clerics kan släppa ifrån sig en del dmg också.

Tänkte jag skulle dundrat iväg ett par lvlar igår men barnen behövde mig. Hur som helst så känns som om det går ganska fort att lvla, i alla fall nu innan 20.

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #214 skrivet: 2013-05-28, 08:21:36 »
Det är klart man spelar det man tycker är roligt. Annars är det ju ingen större ide att spela alls.
Men heals och tank är ofta "upptagna" och då blir det ju ändå inte så mycket spelande.
Därför gillade jag druiderna bäst i WoW  :D

Så jag tänkte att jag frågar innan eftersom jag är rätt ny bland "er" om heals är fullt. Men det verkar som om clerics kan släppa ifrån sig en del dmg också.

Tänkte jag skulle dundrat iväg ett par lvlar igår men barnen behövde mig. Hur som helst så känns som om det går ganska fort att lvla, i alla fall nu innan 20.

ZOMG WTF FFS LULZ SHABNAB!!!

Låter du Familjen gå före epik lootz of awesomeness pewpewzors?! Ser ju direkt att du inte är material för MAgic Chilli Fingers  :D :kiss

Eeeeeelller så menar jag tvärtom hehe. Det blir så ibland! Irl går alltid före! Försökte hitta dig igår men antingen buggade det eller så kan man inte söka på offline folk. Kommer fler kvällar :) Bara haffa någon på TS så löser det sig!

OCh dina heals men främst sällskap är välkommet!

Noobs som Urr och Kemo behöver massor med heals! Jag är såklart bäst så jag svettas awesomness och therefore behöver inga heals...sen att jag förmodligen är OGs mest healade snubbe i diverse mmos är en annan femma :D  :supporter


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #215 skrivet: 2013-05-28, 09:56:05 »
Har en Cleric lvl 32.
Dock spelar jag en Wizzy tillsammans med mina killar så så kommer ifatt.
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #216 skrivet: 2013-05-29, 10:21:33 »
Nån som vet hur man får en companion som blir högre an lvl 15?
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #217 skrivet: 2013-05-29, 11:12:22 »
Det är bara de companions man köper för Zen man kan levla längre tyvärr.
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

guest5103

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #218 skrivet: 2013-05-29, 12:15:08 »
Det finns ju ingen info om detta spelet att tala om... inte någon stans... Visst, så är det ju svårt eftersom det är en beta trots allt, men kom igen...

Är det någon som har en länk med lite vettig info om spelet? Jag tänker på "pengarna" ingame, mounts, inte hur men i alla fall lite om dom olika specsen, tankar och idéer om rotationer för dps/heals/tanks.
Jag hittar en massa om "Zen" vilket jag förstår är deras sätt att dra in lite kulor men är det verkligen nödvändigt? Det droppar en massa lila kistor om vart annat vilkar jag måste låsa upp med Zen/mina surt förvärvade irl-pengar  :puke , eller?  :cartman

Är det någon som vet om "drops" man inte rollar om är dedikerade till en i partyt eller om det är först till kvarn?

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #219 skrivet: 2013-05-29, 13:22:33 »
Det finns ju ingen info om detta spelet att tala om... inte någon stans... Visst, så är det ju svårt eftersom det är en beta trots allt, men kom igen...

Är det någon som har en länk med lite vettig info om spelet? Jag tänker på "pengarna" ingame, mounts, inte hur men i alla fall lite om dom olika specsen, tankar och idéer om rotationer för dps/heals/tanks.
Jag hittar en massa om "Zen" vilket jag förstår är deras sätt att dra in lite kulor men är det verkligen nödvändigt? Det droppar en massa lila kistor om vart annat vilkar jag måste låsa upp med Zen/mina surt förvärvade irl-pengar  :puke , eller?  :cartman

Är det någon som vet om "drops" man inte rollar om är dedikerade till en i partyt eller om det är först till kvarn?

Finns massor med bra info och trådar på forumet. Deras forum alltså :)

En samling på speccs för olika classer, om gear och what npt. Sjukt bra tråd!
http://nw-forum.perfectworld.com/showthread.php?182621-gt-Master-List-of-Class-Builds-lt

Loot är tyvärr BOE=Bound on Equip vilket innebär att alla kan needa på allt. Det föder många ninjor i spelet och de gör allt BOE för att saker ska hamna på AH och tillslut så vill folk köpa AD/Zen vilket kostar riktiga pengar. Så upp till personen ifråga om man vill göra spelet Pay2win :)

Men tycker spelet funkar hur bra som helst utan AH. Klart man sett ninjor som snor saker på sista bossen. Men när det händer får man ragea lite på ts tills man kör på igen :D

Och ja lila kistor låser du upp med nycklar som du kan köpa för Zen ELLER för Guld/AD som folk brukar spamma om i chatten. Återigen, tycker innehållet verkar va rätt värdelöst men det är min åsikt :)


BattleTag: Bascha#2493

guest5103

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #220 skrivet: 2013-05-29, 13:37:06 »
AAh, tackar! Tråden var precis vad jag letade efter! Stort tack  :banana

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #221 skrivet: 2013-05-29, 13:44:11 »
Man kan ju tjäna ihop Astral Diamonds gratis, och sedan byta dem mot Zen. Vice versa går också bra :)

För mig har det nu blivit en principsak att inte lägga irl-pengar, eftersom jag tycker att prissättningen i shopen är rent löjeväckande.  :rotflmao

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #222 skrivet: 2013-06-10, 10:20:56 »
Neverwinter is live on June 20, 2013  :supporter
 :lolabove :lolabove

Ny content for Neverwinter!

http://nw.perfectworld.com/news/?p=897711

Rätt cool End-game ide. 20 vs 20. Tre fas-dungeon där både PVE och PVP ingår. Cool koncept. Känns bara some n sån runda kan ta flera timmar :D


BattleTag: Bascha#2493

guest5103

  • Gäst
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #223 skrivet: 2013-06-10, 12:21:42 »
Haha, ja visst känns det så  :D

Jag har fått upp min cleric till 40 nu och äntligen fått känna att man faktiskt gör nytta som aktiv healare. Innan har det mest varit att hålla hög DPS så att gruppen fick indirekt healing.
Jag lirade Mad Dragon i helgen ett par gånger. Det var ju lätt som en plätt tills man kom till sista bossen.  :pistols :cry
Är det någon som fått ner honom eller? Sista försöket med PUG var alla 36-38 och en riktigt kompetent tank. Men det slutade abrupt när en jättedevil damp ner  :puke

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: DDO Neverwinter OPEN BETA
« Svar #224 skrivet: 2013-06-10, 14:23:47 »
Haha, ja visst känns det så  :D

Jag har fått upp min cleric till 40 nu och äntligen fått känna att man faktiskt gör nytta som aktiv healare. Innan har det mest varit att hålla hög DPS så att gruppen fick indirekt healing.
Jag lirade Mad Dragon i helgen ett par gånger. Det var ju lätt som en plätt tills man kom till sista bossen.  :pistols :cry
Är det någon som fått ner honom eller? Sista försöket med PUG var alla 36-38 och en riktigt kompetent tank. Men det slutade abrupt när en jättedevil damp ner  :puke

Ååååh The Mad Dragon..My only Nemesis i detta spelet! Den bossen är en sjukt grym utmaning och fight. Men den går att få ner. Tar bara ca 15-20 min hehe. Fick ner honom i en pug. Jag tankade dragon på lite avstånd, Clericen vi hade stod typ i mitten(av det jag kunde se med tanke på en gigantisk drake var i vägen) medans en CW, GWF och en Rouge köttade Adds. När addsen va typ nere fokuserade rougen på bossen. Clericen hade fullt upp med att få aggro och springa in till de andra så de kunde aoea ner allt.

Det jobbigaste i fighten är allt rött skit på marken. Och se till att nuka Casters först. De med vingar för de gör sjukt ont. Tanken är enbart på draken och MÅSTE akta sig för alla dess attacker. Jag faila några ggr men pots och healer was my friend hehe.

Sen skulle jag ta den på Epic....jag spelar sällan detta spelet längre :cry
Bästa försöket med en grym som mejjade ner allt i instansen utan att blinka var...
Vi hade han nere på 80% hp...alltså. inte 80% borta utan kvar hahaha.


BattleTag: Bascha#2493

 

Senaste inlägg