Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: En svensk i F1!  (läst 4466 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad niklaskeno

  • Vilsen Gute i regnmetropolen.
  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 272
En svensk i F1!
« skrivet: 2014-01-22, 14:56:58 »
Då har vi äntligen en svensk i Formel 1 igen. Marcus Ericsson kommer köra för Caterham, ska bli spännande att följa.  :supporter

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20140121/antligen-en-svensk-formel-1-forare

Utloggad Frankman

  • Old Wife
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 158
SV: En svensk i F1!
« Svar #1 skrivet: 2014-01-22, 15:24:35 »
Riktigt kul, synd att han inte har så bra bil...
Insikt före åsikt!

Utloggad niklaskeno

  • Vilsen Gute i regnmetropolen.
  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 272
SV: En svensk i F1!
« Svar #2 skrivet: 2014-01-22, 15:33:00 »
Det är lite trist, men om han lyckas sticka ut lite med den bilen så lär han få bättre möjligheter i framtiden.

guest4096

  • Gäst
SV: En svensk i F1!
« Svar #3 skrivet: 2014-01-22, 16:24:13 »
Med lite tur, så kommer han till Caterham vid rätt tidpunkt.

Nytt reglemente, alla team får starta om igen.
Caterham bygger sin 1:a F1 i egen fabrik, tidigare har de köpt alla tjänster.
Chefmekanikern är Svensk - Carl-Johan ”Charlie” Häggstam
Hans teamkamrat är en utav mina favoriter, Kamui Kobayashi

Hoppas på en grym motor säsong 2014.



Utloggad SuperTed

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 899
SV: En svensk i F1!
« Svar #5 skrivet: 2014-01-22, 17:19:02 »
Riktigt skoj!
Att caterham inte har varit så snabba spelar ingen roll i det långa loppet. Även ett dåligt stall är en utmärkt språngbräda om man visar framfötterna. Tyvärr tror jag inte Marcus är tillräckligtsnabb för att klättra till något bättre stall eller ens hålla sig kvar i F1 utan en stor plånbok, men nu om någon gång så hoppas jag att jag har fel.
Det har tydligen kostat 100 000 000 för att han ska få köra och då gäller det verkligen att Marcus levererar riktigt bra resultat redan första säsongen annars är det nog stor risk att det blir en kort och väldigt dyr sejour.
Marcus föddes f.ö samma år som det senast var en svensk med i startfältet och jag hoppas av hela mitt hjärta att det går bra så: gogogo Marcus!

Utloggad niklaskeno

  • Vilsen Gute i regnmetropolen.
  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 272
SV: En svensk i F1!
« Svar #6 skrivet: 2014-01-22, 18:38:20 »
Lite tråkigt uttalande från Caterhams chef dock att om resultaten uteblir så ska man dra sig ur. (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/formel1/article18215053.ab)

Men det är bara att hålla tummarna för att han ska köra bra och va konsekvent.

guest4096

  • Gäst
SV: En svensk i F1!
« Svar #7 skrivet: 2014-01-22, 20:43:31 »
Det har tydligen kostat 100 000 000 för att han ska få köra och då gäller det verkligen att Marcus levererar riktigt bra resultat redan första säsongen annars är det nog stor risk att det blir en kort och väldigt dyr sejour.

Enligt Eje, så har det inte kostat de pengar som tidningar skriver - enl. pod ovan.

guest4096

  • Gäst
SV: En svensk i F1!
« Svar #8 skrivet: 2014-01-22, 20:46:19 »
Lite tråkigt uttalande från Caterhams chef dock att om resultaten uteblir så ska man dra sig ur. (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/formel1/article18215053.ab)

Men det är bara att hålla tummarna för att han ska köra bra och va konsekvent.

Jag tror inte Tony Fernandes menar att allt hänger på Marcus, han syftar på hela teamet.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: En svensk i F1!
« Svar #9 skrivet: 2014-01-22, 21:10:18 »
There can be only one Vettel!

Utloggad niklaskeno

  • Vilsen Gute i regnmetropolen.
  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 272
SV: En svensk i F1!
« Svar #10 skrivet: 2014-01-22, 23:01:07 »
Lite tråkigt uttalande från Caterhams chef dock att om resultaten uteblir så ska man dra sig ur. (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/formel1/article18215053.ab)

Men det är bara att hålla tummarna för att han ska köra bra och va konsekvent.

Jag tror inte Tony Fernandes menar att allt hänger på Marcus, han syftar på hela teamet.

Självklart, men skulle vara tråkigt om han inte kunde köra klart säsongen pga att dom drar sig ur.

guest4096

  • Gäst
SV: En svensk i F1!
« Svar #11 skrivet: 2014-01-23, 01:12:41 »
Lite tråkigt uttalande från Caterhams chef dock att om resultaten uteblir så ska man dra sig ur. (http://www.aftonbladet.se/sportbladet/motor/formel1/article18215053.ab)

Men det är bara att hålla tummarna för att han ska köra bra och va konsekvent.

Jag tror inte Tony Fernandes menar att allt hänger på Marcus, han syftar på hela teamet.

Självklart, men skulle vara tråkigt om han inte kunde köra klart säsongen pga att dom drar sig ur.

Är man med från början av en säsong, så skall det mycket till om ett team drar sig ur F1.
Det kostar väldigt mycket pengar både starta säsong och bra mycket mer för att dra sig ur.

Är helt övertygad om att vi får se Marcus rejsa hela säsongen 2014.

Skall bli kul att följa försäsongs testerna, nu på Måndag börjar Jerez testerna.
Hoppas på lite rörliga bilder på Marcus i Caterham.



 

Senaste inlägg