Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Dagens artikel  (läst 168743 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Dagens artikel
« Svar #135 skrivet: 2006-12-13, 20:48:51 »

guest371

  • Gäst
SV: Dagens artikel
« Svar #136 skrivet: 2006-12-13, 22:03:15 »
Samma gamla visa...
Så fort någon galen människa som samhället missat att ta hand om så skyller man på närmaste nya media...
Det har varit filmens fel, dataspelens fel allt efter vilket årtioende

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Dagens artikel
« Svar #137 skrivet: 2006-12-14, 13:43:20 »
När våra friidrottare tar medaljer som aldrig förr och visar att även lilla Sverige kan så belönas de av vår kära borgliga regering:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=597470&previousRenderType=6

Men man behöver väl pengarna för att sänka nån skatt som drabbar de stackars högavlönade i landet! :doubt

Fy bubblan!  :doh


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Dagens artikel
« Svar #138 skrivet: 2006-12-14, 19:02:14 »
Är det någon som minns hur "Årets arbetare" brukade utses i Sovjetunionen och Kina?

Nu har det Nya Arbetarpartiet tagit upp denna gamla fina tradition, och lockar med en lunch tillsammans med den högt ärade minister Littorin!

http://www.moderat.se/(S(vv2rb5egk5pla2ruc4vnm1uj))/artikel.aspx?webbid=1&artikelid=24974


Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Dagens artikel
« Svar #139 skrivet: 2006-12-14, 19:34:13 »
:lolabove

Hehe, det där är kass pr; hur tänkte de egentligen? :doh

guest1327

  • Gäst
SV: Dagens artikel
« Svar #140 skrivet: 2006-12-14, 22:11:38 »
Måste ändå undra, Jag gick på sta'n idag för att hämta upp en lampskärm som någon av mina pojkar lyckats ha sönder.
Överallt stod det att det skulle vara en manifestation för A-Kassehöjningen och försämringen i A-kassan i Hörsalsparken. Då tänkte jag att det är nog så att jag får ta en omväg till lampaffären, men det visade sig att det var inte en enda någon där mer än funktionärerna. ???  Så varför klagas det på detta när ingen ställer upp?  Jag begriper då inte.
Är det så att torgmöten och liknande är förlegade i dagens samhälle ?

//Ragge

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Dagens artikel
« Svar #141 skrivet: 2006-12-14, 23:07:46 »

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Dagens artikel
« Svar #142 skrivet: 2006-12-14, 23:32:14 »
Måste ändå undra, Jag gick på sta'n idag för att hämta upp en lampskärm som någon av mina pojkar lyckats ha sönder.
Överallt stod det att det skulle vara en manifestation för A-Kassehöjningen och försämringen i A-kassan i Hörsalsparken. Då tänkte jag att det är nog så att jag får ta en omväg till lampaffären, men det visade sig att det var inte en enda någon där mer än funktionärerna. ???  Så varför klagas det på detta när ingen ställer upp?  Jag begriper då inte.
Är det så att torgmöten och liknande är förlegade i dagens samhälle ?

//Ragge


Fel stad Ragge! 5000 på Mynttorget idag (bild från www.etc.se):



Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Dagens artikel
« Svar #143 skrivet: 2006-12-15, 08:25:37 »
Är det någon som minns hur "Årets arbetare" brukade utses i Sovjetunionen och Kina?

Nu har det Nya Arbetarpartiet tagit upp denna gamla fina tradition, och lockar med en lunch tillsammans med den högt ärade minister Littorin!

http://www.moderat.se/(S(vv2rb5egk5pla2ruc4vnm1uj))/artikel.aspx?webbid=1&artikelid=24974



Fy fan. "Titta på min duktiga slav, är han (eller hon) inte ståtlig så säg!"

Detta suger verkligen, och är bara ytterligare steg att förstärka klassamhället, där den stolte arbetaren får komma in i maktens korridorer och äta lunch med eliten.

guest1327

  • Gäst
SV: Dagens artikel
« Svar #144 skrivet: 2006-12-15, 18:11:38 »
Vi är oss alla, själva närmast, när det kommer till kritan.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Dagens artikel
« Svar #145 skrivet: 2006-12-15, 19:16:31 »
Måste ändå undra, Jag gick på sta'n idag för att hämta upp en lampskärm som någon av mina pojkar lyckats ha sönder.
Överallt stod det att det skulle vara en manifestation för A-Kassehöjningen och försämringen i A-kassan i Hörsalsparken. Då tänkte jag att det är nog så att jag får ta en omväg till lampaffären, men det visade sig att det var inte en enda någon där mer än funktionärerna. ???  Så varför klagas det på detta när ingen ställer upp?  Jag begriper då inte.
Är det så att torgmöten och liknande är förlegade i dagens samhälle ?

//Ragge


Min erfarenhet är att det är enklare att sitta vid köksbordet och slå näven i bordet över hur illa allt är. Men när det väl kommer till kritan så är det väldigt svårt att gå på tex sådana här manifestationer.

Med risk för att få en massa smisk nu så skulle jag nog vilja påstå att vi (svenskarna) har fått det på snudd för bra. Jämför med hur det var när våra far/mor-föräldrar och till viss del även våra föräldar hade det. De kämpade  och stred för en massa rättigheter som dagens generation idag tar för givet. Den där riktigta kampglöden verkar vara helt urlakad.

guest1327

  • Gäst
SV: Dagens artikel
« Svar #146 skrivet: 2006-12-15, 22:37:40 »
Jag håller nog med dig där!

Vi har det rätt bra i folkhemmen trots allt. Sen kan JAG tycka att torgmöten är en förlegad protest form.
Min åsikt är nog att det är lättare att protestera via Internet, och kanske är det därför vi råkar ut för DoS attacker och elaka virus. Bara min tanke.. 

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Dagens artikel
« Svar #147 skrivet: 2006-12-15, 22:52:35 »
Vi är den förblindade fårskocken som tror att allt är så förbannat bra. Vi lever i en illusion.

guest1327

  • Gäst
SV: Dagens artikel
« Svar #148 skrivet: 2006-12-15, 23:02:59 »
Ja hur fanken ska man svara på detta?

EDIT: Här var ett socialpolitiskt uttalande av den milda grad, så ingen av er hade ens kunnat svara, men jag raderade detta i sista stund.

Utloggad Baal

  • Old School Left Libertarian
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 447
    • peranderssvard.blogspot.com
SV: Dagens artikel
« Svar #149 skrivet: 2006-12-16, 00:18:41 »
Vi har det rätt bra i folkhemmen trots allt. Sen kan JAG tycka att torgmöten är en förlegad protest form.
Min åsikt är nog att det är lättare att protestera via Internet, och kanske är det därför vi råkar ut för DoS attacker och elaka virus. Bara min tanke.. 

Tja, det är väl rätt till viss del. Vad bryr sig Littorin om ett torgmöte när han har en lagstiftande riksdagsmajoritet på sin sida? Och LO har redan protesterat via Internet. 250 000 insamlade namn har lämnats in mot a-kassesänkningen.

Det mest effektiva sättet att protestera mot A-kassesänkningen idag är förstås en politisk strejk. Arbetarklassen bestämmer själv till vilket pris de vill sälja sin arbetskraft. Det är den delen av marknadsekonomin som borgare varken kan eller vill förstå.

Vill arbetarna till exempel ha HÖJD a-kassa som försäkring i utbyte mot sitt arbete så bestämmer vi bara det genom att kollektivt lägga ner arbetet och inte gå tillbaka förrän villkoren är tillgodosedda. Hur enkelt som helst. En politisk strejk är inte ett "hot mot demokratin" eller bristande respekt för valresultatet (som borgarna utmålar det som) - det är en ren marknadsfråga. Arbetskraften är och förblir den enda vara som producerar mer värde än den kostar att köpa. Varför skulle vi sälja den till underpris?

Now that's a socialpolitiskt statement, I guess. Skuggan eller någon annan skön moderator får gärna flytta mig till annan tråd vid behov... :sorry

Som alibi postar jag väl också en dagens artikel om ämnet:
http://etc.se/veckans_ledare/13908/borgares-problem-med-demokratin

 

Senaste inlägg