Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: HD DVD  (läst 12338 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: HD DVD
« Svar #30 skrivet: 2007-01-10, 00:31:24 »
Helt rätt, ragge. Både HD-DVD och Blue-ray har samma kopieringsskydd. Det består av två delar: HDCP som ska säkra upp att du inte tapapr av signalen till t ex en hårddisk. Det fungerar som så att både spelaren och skärmen måste ha HDCP, annars skruvar spelaren ner kvalitén till "vanlig" DVD. I datorn betyder det att Grafikkortet måste ha HDCP. De flesta stora tillverkare har det som alternativ numera. Gör en sökning på HDCP på komplett förslagsvis.

Det andra kopieringsskyddet (A-vad-det-nu-var-för-förkortning) fungerar ungefär som det gamla Macrovision gjorde för DVD och har rapporterats redan vara knäckt av en fransman.

Min stilla gissning vad gäller priset på spelarna är att de lagom till jul 2007 komemr hamna på runt 10 lakan.

guest193

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #31 skrivet: 2007-01-10, 07:50:39 »

guest1327

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #32 skrivet: 2007-01-10, 11:35:55 »
Men Porta då.. Det är ju samma spelare som jag skrev om.

Denna Klarar båda formaten.
Jag misstänker någ ändå att de som kommer klara båda formaten kommer tappa lite funktionalitét, men vi får se.

Denna spelaren lär ligga på 1200 dollar i USA, så här hemma kan vi not räkna med 8000-10000 spänn skulle jag tro.

Och Blueray gänget kör hårt på CES mässan nu att deras format redan vunnit, vilket inte alls är sant.
De har en kampanj för formatet. HD gänget lär komma med motdrag.

guest1327

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #33 skrivet: 2007-01-14, 19:36:33 »
ÄN en gång får jag skrocka lite åt belackarna.. 

Kolla här, Saxat från nyhetsbrevet Snitt

Nytt format kombinerar HD-DVD och blu-ray
Det har länge pågått ett krig mellan förespråkare för HD-DVD och blu-ray om vilket format som ska över efter den vanliga DVD:n. Kanske kan stridigheterna lugna ner sig en aning när filmföretaget Warner nu presenterar ett nytt skivformat med namnet Total HD. Skivorna som stödjer formatet ser ut som vilken DVD-skiva som helst, men har den fördelen att de kan rymma material i både HD-DVD och blu-ray. De går således utan problem att spela upp i båda typerna av spelare.



:bitchslap

:edit  Vi som ska konsumera och de som ska producera är ju gruvligt trötta på företagen som strider om standarden, och den TID det tar innan produketena kommer ut, så detta är ju helt naturligt

guest1327

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #34 skrivet: 2007-01-24, 18:19:33 »
Jaha den spelaren blev inte gammal

Kombinerad spelare för HD-DVD och blu-ray stoppas
LG har tidigare presenterar en spelare med namnet BH100 som sägs kunna spela upp både HD-DVD- och blu-ray-skivor. Organisationen DVD Forum som arbetar med att godkänna all elektronik för de olika formaten, sätter nu stopp för spelaren. Anledning är att den saknar stöd för iHD som hanterar interaktiviteten i HD-DVD. Om inte spelaren utrustas med denna funktion kommer den med andra ord inte att kunna säljas.


Men kommer vi verkligen använda iHD ??  Jag ska ha en spelare att se film på och då skiter man väl i interaktivitet ?
Vi får se hur det går

Det var tydligen ingen som reagerade på Skivformatet som lägger både HD-DVD och Bluer-Ray på samma skiva?


Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: HD DVD
« Svar #35 skrivet: 2007-01-24, 19:02:57 »
Vad finns där att reagera på? Jag har ju hållit med dig och visat på formatet också tidigare i tråden. ;)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest1327

  • Gäst
SV: HD DVD
« Svar #36 skrivet: 2007-02-15, 13:15:17 »
Någon som vet exakt? och kanske köpt en HDDVD film redan??  Enligt vad jag nyss hört så finns HD varianten på ena sidan av skivan och en vanlig DVD variant på den andra sidan. Stämmer detta? i så fall vet jag vad jag ska satsa på..   :)


 

Senaste inlägg