Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Wii allihopa?  (läst 8064 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
Wii allihopa?
« skrivet: 2007-03-17, 18:39:20 »
Är det någon som redan införskaffat en Wii? är lite sugen på att göra detsamma nämligen. Berätta vad din erfarenhet av manicken är!

guest628

  • Gäst
SV: Wii allihopa?
« Svar #1 skrivet: 2007-03-17, 19:32:04 »
Testade Wii på båtmässan och kan jag tyckte om det! Spelade de där sportspelen, tex bowling, tennis och boxning. Kul och rörelserna funkar bra! Dvs jag som spelat tennis vet (eller ska veta) hur en ordentligt slag genomförs och det blev rätt på spelet så det var ju bra!
Dock så upptäckte kompisen som inte alls spelat tennis innan att det gick lika bra om inte bättre med små snabba handledsrörelser, och om det ska gå bättre då så känns ju halva meningen med Wii bortkastad.

Det var vad jag hade att säga om Wii, hade jag haft pengar hade jag köpt ett

guest1327

  • Gäst
SV: Wii allihopa?
« Svar #2 skrivet: 2007-03-17, 19:41:14 »
Min systerson hade det med sig hem över julen. och nog fanken var det kul. Bowlingen gillade till och med min farsa. (72 år)
Mina grabbar fick ett XBox360 i julklapp.  och visst är det snyggare grafik i detta spel men,  jag säger bara ZELDA.. Tänk att få svinga sitt svärd (kontroll) mot monstren. Tyvärr har jag inte själv fått prova Zelda ännu, men systersonen säger att det är HELT SUVERÄNT.

Men jag hoppas få se det under påsken

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Wii allihopa?
« Svar #3 skrivet: 2007-03-17, 20:32:44 »
Sitter på en Wii jag... Fick min i mitten på feb och än så länge kan jag nog summera det med två ord, Häftigt och Trist... :cartman

Häftigt pga den helcoola lösningen för styrning i vissa spel (Svinga kontrollen för att slasha med svärdet i Zelda)
Trist pga de flesta spelen är små-spel instoppade tillsammans (Raving Rabbits, Wariowares)

Grafiskt sett är ju wii inte så snyggt som tex. Xbox360 och PS3 men jag köpte det mest för Zelda och Metroid som är klassiska spel i mina ögon  :D

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Wii allihopa?
« Svar #4 skrivet: 2007-03-17, 21:23:01 »
spelade en kväll med en polare och hans tjej. Det e ett party spel i mina ögon men inte mycket mer än så. Några bärs och trevligt sällskap så funkar det. Kan nog inte se mej själv i framtiden sitta själv o veva med kontroller för att.

Är dock väldigt sugen på en PS3 har kollat lite spel som kommer och jag e redigt imponerad...

guest1327

  • Gäst
SV: Wii allihopa?
« Svar #5 skrivet: 2007-03-17, 23:27:31 »
Jag håller nog med både Ceder och Älgen.. 

Grafiskt är det ju inte en sensation. Partyspel är det defenitivt. Men sitta och lira Zelda för länge blir nog trist ändå.

Spelet är helt klart en HIT på festen.  Ensam är det nog inte kul tyvärr.. Jag kan snacka med systersonen vad han tycker. Han har det fina yrket speltestare för Nintendoprodukter samt knäcker extra på systembolaget....  (jag e lite avis måste jag erkänna)


guest466

  • Gäst
SV: Wii allihopa?
« Svar #6 skrivet: 2007-03-18, 01:27:19 »
Blir ingen Wii för min del, redan bokat upp en PS3.  :joystick

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Wii allihopa?
« Svar #7 skrivet: 2007-03-20, 15:29:21 »
Rensade spam / Loophole

Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Wii allihopa?
« Svar #8 skrivet: 2007-03-20, 15:32:10 »
Jag skulle mer än gärna skaffa en Wii. För mig är konsollspel endast till för just partyspel. PS2:an med Buzz eller dylikt är ju riktigt kul tillsammans med vänner och lite dricka. Däremot har jag testat 360:n och dess mer seriösa spel och blivit gruvligt besviken varje gång (Gears of War ett lysande exempel). PC:n kommer även fortsättningsvis vara min spelmaskin, men med sällskap (fysiskt närvarande sådant) är det konsoller som gäller :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Wii allihopa?
« Svar #9 skrivet: 2007-03-20, 16:13:46 »
Skönt att du modererade bort att Sambuca avbokat sin PS3:a Loppan. ;)


Själv är jag sugen på en Wii också. Jag har inte testat den alls, men det verkar ju kul. :D
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Wii allihopa?
« Svar #10 skrivet: 2007-03-20, 18:43:13 »
sådär, har bokat upp en- tydligen är det lite si och så med leveranser, men förhoppningsvis har jag den "snart". Välkomna att lira en runda och ta några pilsner när den är på plats.

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Wii allihopa?
« Svar #11 skrivet: 2007-03-20, 19:17:22 »
wii...  :supporter





(sorry, kunde inte låta bli. Det var ju så snyggt upplagt.)

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Wii allihopa?
« Svar #12 skrivet: 2007-04-29, 11:53:11 »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Wii allihopa?
« Svar #13 skrivet: 2007-04-29, 14:53:39 »
Xbox360 o guitarrhero 2  :supporter

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Wii allihopa?
« Svar #14 skrivet: 2007-05-13, 20:16:36 »
Sådär, då sitter det en liten Wii hemma hos mig.

Positivt: Sjukt bra lösning med handkontrollerna. Snabb i bemärkelse uppstart/nedstängning av spel. Inbyggd WLAN. SD-kort som minneskort. Bakåtkompatibel med Gamecube.

Negativt: Vissa spel är förbaskat svåra med Wii-mote och nanchuck (CoD3 och need for speed). få spel i dagsläget, men det komemr ju fler.

Med tanke på det låga priset för Wii jämfört med PS3 och Xbox360 en klar hit! Någon som vill lira tennis förresten? :D

 

Senaste inlägg