Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: mp3-spelare?  (läst 2995 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
mp3-spelare?
« skrivet: 2007-07-11, 19:20:50 »
Jag tappade min älskade iPod mini i vattnet för ett tag sedan och har sedan dess stått utan spelare (Nej, jag tänker inte utveckla omständigheterna :blush). Jag saknar verkligen musiken och har nu börjat kika efter en ny. Frågan är då vad man skall ha. Jag har en mobiltfn (SonyEricsson k610) som skall kunna ta över funktionen, men är i princip emot musikmobiler. Ett alternativ är dock att skaffa ett bra minneskort till denna och köra vidare.

Mest lutar det ändå åt att fortsätta på Apple-spåret. Jag har kikat på en 8Gb iPod Nano och en 80Gb iPod. Jag vet egentligen inte hur mkt filmer jag kommer att titta på och musikmässigt räcker ju 8Gb rätt långt, men så kom jag på att det kanske är en fördel att skaffa sig iPoden som en extra portabel HD. Är det värt 3400 spänn med en lite större maskin eller skall jag satsa på en Nano för ebn tusenlapp mindre? :hm Jag kommer huvudsakligen att lyssna på just musik eftersom det ofta finns bättre skärmar än en 2,5" att tillgå.

Tips mottages tacksammast. :help
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: mp3-spelare?
« Svar #1 skrivet: 2007-07-12, 01:28:51 »
30GB Ipod låter väl som en bra kompromiss? kostar 300:- mer än 8GB nano.

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: mp3-spelare?
« Svar #2 skrivet: 2007-07-12, 06:59:48 »
Eller så köper du en iriver 2gb med 53 timmars speltid och vanliga AA batterier... Bästa köp jag nånsin gjort...

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: mp3-spelare?
« Svar #3 skrivet: 2007-07-12, 08:51:47 »
 :stupid - IRiver är helt grymm!!!!
Men hade jag dineros - skulle jag köpa Apple utan att blinka!!!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: mp3-spelare?
« Svar #4 skrivet: 2007-07-12, 12:21:36 »
Jag har en ipod 30g och det funkar alldeles utmärkt. Nackdelen med ipod är att du måste ha ett specielt program för att kunna lägga film på den. Det finns ett program där man kan konvertera DVD filmer till Ipod och storleken blir ungefär 600 mb och det finns även program för att konvertera divx till ipod men det var så dyrt. Sen finns alla podcaster som är en hit. Ljudstyrkan är lite sisådär men ljudbilden är bra. Dotterns Iaudio rockar skiten ur min ipod när det gäller att kräma på. Nackdelen är att man får inte med så mycket tillbehör utan måste köpa allt runtomkring som laddare m.m. Man vill kunna ladda även om datorn är avslagen. Radiodelen som man måste ha för att kunna använda radion i Ipoden är riktigt bra och fm sändaren funkar bra mycket bättre än de billiga som man kopplar in i hörlursutgången. Var man än sitter i bilen så får man kanonljud utan störningar. Allt detta är givetvis tillbehör och Thorins ljud och bild och gisse gnuggar händerna varje gång jag kliver in där. Kör på Ipod om du redan är van med Itunes och 30g räcker riktigt långt. Jag har alltid minst ett 10 tal ljudböcker och 6 st filmer + musik i min.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

 

Senaste inlägg