Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08  (läst 13690 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #15 skrivet: 2007-10-03, 23:08:32 »
 :supporter  :hella :hi

guest3

  • Gäst
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #16 skrivet: 2007-10-04, 15:47:48 »
Grattis Porta! :supporter

Själv höll jag mig hemma igår. Vägrar titta på matcher där Björn Larsson dömer. Han är en komplett idiot IMHO. Med honom på plan så försvinner all spänning. Då VET man att AIK torskar.

Utloggad Frankman

  • Old Wife
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 158
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #17 skrivet: 2007-10-04, 16:03:16 »
Surt sa räven...    :cartman
Insikt före åsikt!

guest3

  • Gäst
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #18 skrivet: 2007-10-04, 20:04:01 »
Nja. AIK har satsat på ett fartfyllt, offensivt spel med mycket puckinnehav denna säsong. Det innebär ett jämnare och roligare spel än förra säsongen. Det innebär även att det blir svårare att slå topplagen, men lättare att slå lagen längre ner i serien.
Betänk då även att vi slog Björklöven häromsistens, som ju är tippad trea i serien.

AIK ska få stryk av Malmö och har råd med det. Malmö å andra sidan måste vinna varenda match för att nå upp till förväntningarna. Det blir tufft.

Så grattis Malmö, till alla pengar ni har. Grattis och hoppas ni får valuta för pengarna, för första gången. Lag med enorma budgetar är inte alltid de lag som vinner. Men den här gången så...

guest193

  • Gäst
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #19 skrivet: 2007-10-04, 20:29:28 »

guest3

  • Gäst
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #20 skrivet: 2007-10-07, 13:20:21 »
Ny spelare skrivit på för AIK. Han är en väldigt okänd kanadensare (första utlänningen i laget på flera år, om man bortser från Erik Ryman).
Han är skolad som forward, men ska lira back. Undrar hur detta ska gå. Det får vi se ikväll.

guest3

  • Gäst
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #21 skrivet: 2007-10-07, 15:39:04 »
Citat från: Broberg, Malmös tränare, efter matchen
AIK är det klart bästa laget vi mött hittills. De är speediga, vi tappar pucken i fel lägen, då sticker de direkt. AIK är ett mycket bättre lag i år
Klen tröst när man torskar.


Men snart kommer Kalgoum (har kört en match med J20 redan) och Tobias Tschöp är nu på isen. Viktor Hansson kommer väl om en vecka eller två.
Hoppas resten håller sig ifrån skador nu...

Och hoppas McKenna är så bra så han verkligen platsar i Gnaget.

guest3

  • Gäst

guest3

  • Gäst
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #23 skrivet: 2007-10-15, 10:57:25 »
Efter två mycket tunga förluster mot bottenlagen Hammarby och Huddinge har AIK blixtrat till och slagit topplaget Västerås borta. Så det finns ljus i tunneln.

Imorgon går nästa hemmamatch mot Växjö Lakers (pinsamt namn) 19.00 på Hovet. Jag ska dit (med sonen).

Innan matchen kommer ett möte äga rum, mellan oss supportrar (med Marie Lichtenstein i spetsen) som bidragit till kampanjen Smokingliraren, och sportchefen tillika hockey-legenden Mats Gozzi. Där ska avtalas vad som skall göras med de pengar som samlats in. Liggande förslag är att vi ska vara med och stötta senaste förvärvet, kanadensiska Mike McKenna (första utlänningen på många år, om man bortser från Erik Ryman).

Läs www.smokingliraren.com för mer info.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #24 skrivet: 2007-10-16, 13:42:44 »
Go Lakers! :supporter

Lakers kommer isg av de många sjöarna på det vackra småländska höglandet. Fast det är klart: Växjö Sjöers hade ju varit tuffare, eller hur? ;)

Vad hette Solnalaget nu :hm Solna AIK - SAIK? :D
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #25 skrivet: 2007-10-16, 14:47:29 »
Go Lakers! :supporter

Lakers kommer isg av de många sjöarna på det vackra småländska höglandet. Fast det är klart: Växjö Sjöers hade ju varit tuffare, eller hur? ;)

Vad hette Solnalaget nu :hm Solna AIK - SAIK? :D
Jag har inte kallat Växjö Lakers för något annat än vad de själva valt för namn, och önskar därför att andra kan respektera även AIKs namn. :nono
AIK kommer från en liten stad som heter Stockholm (om nu inte Biblioteksgatan flyttat till Solna).

Det finns bara ett AIK. Men det finns ett Solna HC, om det är de du pratar om.

Att lägga till med något engelskklingande epitet efter namnet är det som är larvigt. Precis som Leksand Stars, HV71 Blue Bulls, eller Frölunda Indians. Det skriker ju brist på fantasi, och behov att efterapa andra lag.
Hellre något liknande Växjö Sjöers om du frågar mig.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #26 skrivet: 2007-10-16, 15:20:59 »
Jag undrar vad de tänkte på när de hittade på Blue Bulls :) Eller Balls :hm

Har kollat in sevnskafans och jag måste säga att ditt engagemang för laget är beundransvärd. Svårt att föreställa sig för oss hobby-supportrar. Det hade varit jäkligt kul att hänga med på matchen i onsdags. Skall försöka få något till stånd nästa gång jag är i Hufvudstaden.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #27 skrivet: 2007-10-16, 15:51:23 »
SvenskaFans får man ta för vad det är. :D
Människor över-reagerar hela tiden och blandar beröm med ovårdat språk och gnäll. Men om man ser bortom det, så får man bra känsla för lagen och vad som händer.

Trist att bara sitta i soffan och vänta på nästa match. Det ska bli riktigt kul ikväll att få se ett mer tänt Gnaget än de tidigare två skit-matcherna.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #28 skrivet: 2007-10-17, 02:24:57 »
Go Sjöers! Det låter på matchbeskrivningen som om Växjö har sin målvakt att tacka för en hel del. Tur iallafall att det var Yosef El–Natour som dömde och inte Björn Larsson :thumb
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

guest3

  • Gäst
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #29 skrivet: 2007-10-17, 08:49:45 »
LOL. Du hann före Loppan.

Som jag skrev på SvenskaFans:
Citera
Grattis Växjö till poängvinsten.
Grattis Gnaget till helt överlägset spel.
Grattis El-Natour till att ha slagit alla tänkbara rekord i dålig domarinsats. Hoppas verkligen jag slipper se honom igen. Till och med Björn Larsson är bättre. Fruktansvärt.

Jag tappade räkningen vid 10-onde missade trippingen och hakningen. AIK hade full fart på grillorna, men hade hela tiden ett släptåg med sega Växjö-iter hängandes efter sig. Ett steg tillbaka för modern hockey.

Enda gången domarn hittade pipan, var när det var felaktigt blåsta offside, åt bägge håll.

Tror för övrigt Växjö satte nytt svenskt rekord i antal icing. :D

 

Senaste inlägg