Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08  (läst 13645 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest3

  • Gäst
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #30 skrivet: 2007-10-17, 14:34:50 »
Låt mig citera Stefan Mellerborg:
Citera
Matchen mellan AIK och Växjö kan sammanfattas på tre sätt:
* Uddlöst skytte från AIK:s sida.
* Icingpuckar från Växjös sida.
* En domarinsats värd att minnas, men framförallt att glömma.

...och...
Citera
Växjö skickade iväg hela 18 puckar till icing och det är ett personligt rekord för min egen del efter 805 sedda seriematcher med AIK på plats. Som jämförelse kan nämnas att AIK i sin senaste bortamatch mot Västerås skickade iväg sex puckar till icing, och det var också en resultatmässigt jämn match.

guest3

  • Gäst
SV: AIK Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #31 skrivet: 2007-10-18, 22:39:15 »

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #32 skrivet: 2007-10-23, 12:46:10 »
Imorrn blir det drabbning igen. Denna gång AIK mot Borås (Cartman mot Deathdealer).

Tänkte bara inflika lite nostalgi.

Citat från: Stefan Mellerborg
Senast AIK och Borås HC möttes på Hovet var 2005 när AIK avancerade upp till HockeyAllsvenskan efter ett dramatiskt kvalspel. AIK säkrade då avancemanget i och med 8-2-segern över Borås inför 6.115 personer.

Citat från: Stefan Mellerborg
AIK-spelarna hyllades på isen för en makalös säsong. Efter åtskilliga ärevarv och intervjuer så förkunnade speakern att Nybro slagit Skövde och att AIK var klara för Allsvenskan 2005-06. Spelarna ville inte lämna den underbara publiken och gick två ärevarv utanför isen för att hälsa på supportrarna. Det var en ofattbar, underbar, härlig och minnesvärd stämning på Hovet när AIK visade hockeysverige vad hjärta betyder.

Hojta om ni vill följa med på matchen. Jag ska gå med sonen.

Heja Gnaget. Vi ska tillbaka!

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #33 skrivet: 2007-10-31, 23:18:55 »
Så där då!
4 matcher på raken obesegrad. Ikväll sattes Nybro i rejäl brygga efter brilljant spel av Gnaget. Fantastisk underhållning.
Skönt att se att publiken är på väg tillbaka, och klacken. Underbar klack idag (kanske för att jag var med).

Ni som är säsongskortsinnehavare i AIK Fotboll kommer få ett trevligt telefonsamtal snart...

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #34 skrivet: 2007-11-09, 11:06:36 »
Match efter match med bra spel börjar nu ge Gnaget en stabilitet och ett själförtroende som motsvarar deras teoretiska chanser. De kan fortfarande vara med och slåss om direktplats till kvalet. Om de nedgör Skånelagen så är det möjligt. Leksand rår man nog inte på, dock.

Annars är ju play-off ett steg framåt jämfört med förra säsongen. Det känns inte långt bort nu.

På måndag väntar Leksand borta. Troligen svåraste matchen på hela säsongen. Ett poäng där så är det en sensation.

Men sen blir det Rögle hemma på Hovet. JAG KOMMER VARA DÄR.
Boka söndagen 25 november!

Och till alla fotbollsgnagare - köp klippkortet, så kommer ni in på tre valfria matcher till ett MYCKET LÅGT pris.

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #35 skrivet: 2007-11-19, 20:53:50 »
På söndag är det dags igen. AIK - RÖGLE på Hovet.
Jag ska vara där. Hojta om ni vill hänga med!

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #36 skrivet: 2007-11-22, 20:55:49 »
På söndag AIK - Rögle.
Nån som vill hänga med mig då?

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #37 skrivet: 2007-12-04, 20:59:17 »
:toot Tränare Broberg har fått kicken :toot
Välkommen tillbaks, alla som har ogillat honom som tränare.

http://www.aik.se/ishockey/aikindex.html?/ishockey/start.html

Hörde faktiskt av en spelare idag att de var ganska nöjda med det beslutet.

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #38 skrivet: 2007-12-05, 10:42:56 »
Match ikväll i Björkängshallen (Huddinge) mellan Huddinge och AIK. Jag ska dit. Hojta gärna om någon är sugen på att hänga med. :)

Hittills har jag bara missat hemmamatcherna mot Malmö och Rögle, för vem vill se dem? Detta kompletterar jag med bortamatcher mot närliggande lag och kanske Borås.

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #39 skrivet: 2007-12-13, 21:03:47 »
Efter att ha sparkat tränare Broberg har spelarna sagt till mig att de har fått en annan attityd på träningarna. Istället för:
-Nej, ni får inte göra så, och inte så...
...så säger Gozzi (tillfällig tränare)...
-Testa det här, och det här.
En positiv attityd alltså.
Det syns även på spelet, för igår spelade de med glädje och experimentlusta.

Detta har lett till två vinster och en förlust. Imorrn möter AIK Borås borta, och jag kommer vara där.

ALLA AIK-ARE: DYK UPP PÅ MATCHEN PÅ SÖNDAG MOT SUNDSVALL!!!!!!!!

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #40 skrivet: 2007-12-15, 22:06:55 »
:headbang @ Borås HC som inte kunde lösa problem med strulande kylmaskin. Reservhall eller paniklagning skulle ha varit krav.
Nu åkte jag till Borås utan att få sen nån hockey. Har skrivit ett GANSKA surt mail till Borås HC.

Ny match imorrn på Hovet, mot Sundsvall. Vill nån följa med är det bara att höra av sig. :banana

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #41 skrivet: 2007-12-17, 00:16:32 »
KVÄLLENS MATCH = HÖJDARE

AIK - Sundsvall
6-0

Sug på den. :tease

Nu måste ni hänga med på matcher. Efter att ha sparkat tränaren har vi fått flyt.
Gnaget spelar en MYCKET, MYCKET underhållande ishockey.

Tyvärr var Sundsvall inte årets gentlemen, utan fick lite matchstraffer i slutet av matchen då de var dåliga förlorare. Inget förlåter sånt som bara syftar till att skada motståndarna.

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #42 skrivet: 2007-12-17, 13:17:45 »
:toot HOCKEY PÅ TV :toot

Slå på TVn på TV4sport på onsdag 19.00 så får ni se AIK-Västerås!

guest3

  • Gäst
SV: AIK och Hockeyallsvenskan 07/08
« Svar #43 skrivet: 2007-12-28, 08:35:15 »
Ikväll reser jag ner till Nybro (som väl ligger nånstans i Småland?) för att se Gnaget vinna.
Det har hänt mycket i laget på sistone:
Anders Gozzi och Richard Franzén har gått in som ordinarie tränare, och Monir Kalgoum har tyvärr lämnat laget. En bra och en dålig nyhet. Kalgoum var en av mina favoriter.

Vi får hoppas det blir fjärde raka segern ikväll.

 

Senaste inlägg