Min första gubbe att nå level 20 var min shaman, men där har han stannat. Provade på ett antal andra klasser och har nu fastnat för DoKtorn som nu är level 26/rr19. Det bästa med DoK är ju att dem kan både ta och ge skada i närstrid, medans shamanens "gröna laser" är bättre mot trollhatar och andra avståndsklasser. Dock gillar jag när det är "close n' personal" och möjligheten att hela genom att skada andra är ju inte alls dumt och då kör man med dubbla svärd. Ska man agera gruppens huvudhelare då blir det ersätta ena svärdet med en "scepter" och då kan man stå och spamma gruppheals, lägga skyddsfält, punkthela utsatta och ressa och nästan aldrig göra slut på "kraft". Sen har man ju ha en "gruppbuff" (covenant) igång som antingen ökar chansen för crits, ökar armor, ökar chansen att snara bus och ge dem "spirituell" skada eller någon annan (har bara dessa 3 än så länge).
Som shammy höll jag mig mera i bakgrunden om man ville överleva. DoK's brukar dem order jag mött undvika, för dem har i tidigare nivåer lärt sig att dem gör ont. Problemet med DoK's är att de flesta som kör dem (iaf i de lägre klasserna) bara helar sig själva och överlåter grupphelarjobbet till en shammy eller zelot. Vilket är helt fel - grupphelartrollformeln är skitbra tycker jag då man kan spamma den friskt om man har en bra spira i näven (jag har en som tickar in 9 soul essens) vilket gör att man sällan blir "torrlagd" och skulle det bli så så kör man bara en blood offer (eller vad den heter) så är man på banan igen.
En grej som skulle underlätta för DoK's vore om man kunde växla vapen under strid. Är jag i helarläge, dvs 1 svärd plus 1 spira och blir påhoppad vill jag då hellre ha två svärd för att ha en chans att freda mig. Eller tvärtom när man ska belägra/försvara ett fort.