Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Dynastica betatestare  (läst 11490 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
Dynastica betatestare
« skrivet: 2010-07-02, 23:33:06 »
Jag testar Betan av Dynastica och slogs av hur många OG man träffar på i spelet....
 :banana
Jag har i alla fall sett Ruskprick, Thalanos, Airam, Grönis och kanske nån till som jag inte kommer på just nu, eller som har ett annat namn i spelet

Till er som inte testar kan jag informera att spelet är som en blandning av Civilization och settlers, fast mer basic och man kör ca 40 spelare (4 i varje alians), man lägger lite tid varje dag där man styr om sina trypper och lägger upp byggköer, det känns mycket roligare än travian efterssom man får se trupperna och man slipper plundra helatiden.
 Man kan ansöka som betatestare på www.dynastica.com
Finns det redan någon tråd om spelet under OG som inte jag hittat(?), länka gärna...

Annars börjar jag berätta var jag spelar:
Beta 4 world 1: Sisone,
Beta 4 world 2: Sisone,
Beta 4 Next world (with diplomacy!) : Sisone (Alliance 2),
« Senast ändrad: 2010-07-08, 17:01:36 by Daniel Gäfvert »

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Dynastica betatestare
« Svar #1 skrivet: 2010-07-03, 02:52:43 »
Annars börjar jag berätta var jag spelar:
Beta 4 world 1: Sisone,
Beta 4 world 2: Sisone,
Beta 4 Next world (with diplomacy!) : Sisone (köar), Airam

Utloggad Hardwired

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 720
  • I'm not insane! My mother had me tested...
SV: Dynastica betatestare
« Svar #2 skrivet: 2010-07-03, 15:52:51 »
Ska köa för nästa när jag kommer så långt i min nya burks install.
League of Legends
EU/West: Hardwired

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Dynastica betatestare
« Svar #3 skrivet: 2010-07-04, 15:14:24 »
Nä jag skiter nog i det, jag blev utplånad efter en veckas spel. Det gav mig inte mersmak precis.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Dynastica betatestare
« Svar #4 skrivet: 2010-07-04, 15:44:35 »
Nä jag skiter nog i det, jag blev utplånad efter en veckas spel. Det gav mig inte mersmak precis.

Samma här. Tror vi blev det av samma spelare. Så därför tänkte jag att om vi går ihop kanske vi kan utplåna honom nästa gång det startar igen.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Dynastica betatestare
« Svar #5 skrivet: 2010-07-05, 07:25:36 »
Nä jag skiter nog i det, jag blev utplånad efter en veckas spel. Det gav mig inte mersmak precis.

Samma här. Tror vi blev det av samma spelare. Så därför tänkte jag att om vi går ihop kanske vi kan utplåna honom nästa gång det startar igen.
Jens sa att det är en spelare från ett tidigare spel. Så han sitter på mer erfarenhet än någon annan- och jag har ju inte skaffat mig någon erfarenhet, det såg han/hon till. Så nä, Beta må det vara, men jag känner inte att jag vill spela något så obalanserat. Måste ju finnas något slags skydd tycket jag. Som typ Travian.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Dynastica betatestare
« Svar #6 skrivet: 2010-07-05, 16:53:51 »
Nä jag skiter nog i det, jag blev utplånad efter en veckas spel. Det gav mig inte mersmak precis.

Samma här. Tror vi blev det av samma spelare. Så därför tänkte jag att om vi går ihop kanske vi kan utplåna honom nästa gång det startar igen.
Jens sa att det är en spelare från ett tidigare spel. Så han sitter på mer erfarenhet än någon annan- och jag har ju inte skaffat mig någon erfarenhet, det såg han/hon till. Så nä, Beta må det vara, men jag känner inte att jag vill spela något så obalanserat. Måste ju finnas något slags skydd tycket jag. Som typ Travian.

Det är någon som har satt som mål att vinna på kortast tid i alla beta-tester. Trist att en sån får hålla på. Men på nåt sätt vill jag tro att hans/hennes spelstrategi måste ha ett hål. Gäller bara att hitta den.

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Dynastica betatestare
« Svar #7 skrivet: 2010-07-05, 23:24:56 »
Han heter JayMo (svensk) och hans nyckel är att han är offensiv från start.

Gör så här för att vinna mot JayMo (delar är taktik som jag och JayMo kör i beta 1 och 2 i 2an är vi i samma allians så jag har haft rätt bra uppsikt):

1. Forskning -> 15% (tryck på stjärnan och ändra det till 15 i övre vänstra hörnet)
2. bygg 2 till 3 gruvor och skogsarbetsplatser, placera dom inte för tätt. (dom blir dyrare ju fler du bygger)
3. bygg explorers som ska leta inaktiva spelare snarast
4. Upfinn frelancers. (sydväst i trädet)
5. bygg en arme och placera 4 frelancers i den, börja plocka inaktiva spelare, denna fas ska inledas så fort som möjligt så att du ökar dina intäkter och din forskning (tjänar du mer guld så forskar du mer) Bygg gärna 2-3 likadana arméer som kan plocka byar åt dig. Låt aldrig armeerna stå och samla damm, låt dom plocka byar.

Efter detta kan du göra lite som du vill, a eller b.

6a). upfinn mer i trade så att du får sköna lirare i tavernorna som kan hjälpa dig, min favvo är Master Foreman och någon Mastermayor ifall man behöver mer av landet runt byn, men en bra taktik är också att alltid ha en recruiter redo att placeras ut i defensivt syfte.
6b)uppfinn uppåt i trädet så att du slipper ha frelancers som din huvudtrupp...(dom är ju så himla dyra i guld räknat) .... nästa mål uppåt är att maxa så att du kommer långt uppåt så att du får tunga trupper och så att du får ledare till trupperna.

7. Skaffa tunga trupper och ledare, det kräver mycket i trade(nedåt) och i arms (uppåt)
8. Nu bör du ha 10-15 städer och intäkterna är inget problem, du är jämnstor med JayMo, du har även slagit ut några mindre spelare, den som anfaller först vinner, det kanske vore bättre att anfalla redan efter steg 5?!

Detta var iaf min taktik, den har fungerat bra, jag anfaller JayMo i värld ett imorgon med 5 armeer från olika håll, han kommer inte kunna försvara alla ställen pga cappen som gör att man max kan ha 5000 resurser. han kommer bara ha råd att fylla en by med försvar av den rang som krävs för att stå emot. Vi är några som synkar anfallet.

Jag uppdaterar om 48 timmar hur anfallet har gått.

Det viktigaste är att ha bra arméer och vara offensiv, man kan inte bygga sig till en vinst (jag har ca 35 städer, ska jag bygga en ny kostar det 9600 guld (cappen är 5000 vilket gör det omöjligt) man måste anfalla andra.
« Senast ändrad: 2010-07-05, 23:33:05 by Daniel Gäfvert »

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Dynastica betatestare
« Svar #8 skrivet: 2010-07-06, 08:38:09 »
nu efter ca 12 timmar ser det ut som att JayMo skickat 4 arméer mot min västra sida och 2 mot min östra.... men dom är mindre än mina arméer =D

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Dynastica betatestare
« Svar #9 skrivet: 2010-07-06, 16:28:23 »
Härligt!

 :supporter

Själv väntar jag spänt på tills nästa värld. Har redan börjat se över forskningstipsen du gav här ovan i väntan tills dess.

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Dynastica betatestare
« Svar #10 skrivet: 2010-07-06, 23:24:57 »
uppdatering ang hämden mot JayMo i värld 1 =)

9 - 3 i städer
5 - 2 i armé förluster (dock har mina förluster varit av större armeer men färre)


Slutsats: Små trupper är bra när man expanderar, stora när man ska vinna krig.

Bristvara: Guld
Överskottsvara: Buggar och spelcraschar
« Senast ändrad: 2010-07-07, 21:43:10 by Daniel Gäfvert »

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Dynastica betatestare
« Svar #11 skrivet: 2010-07-08, 17:33:19 »
Nu har nästa värld startat upp och jag och Gäfvert kom i samma allians... :D

 :supporter

Nån mer som spelar?

Utloggad Daniel Gäfvert

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 556
SV: Dynastica betatestare
« Svar #12 skrivet: 2010-07-28, 22:19:46 »
...nästa värld som startar...
har fått en inbjudan till en =OG= allians, skojj!
Men jag lyckas inte tacka ja ännu men det löser sig nog
 :D

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Dynastica betatestare
« Svar #13 skrivet: 2010-07-28, 22:36:24 »
...nästa värld som startar...
har fått en inbjudan till en =OG= allians, skojj!
Men jag lyckas inte tacka ja ännu men det löser sig nog
 :D

Klicka på texten =[OG]= så löser det sig... :)
Lite ologiskt men på andra försöket funkade det för mig :)

Utloggad Ruskprick

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 241
SV: Dynastica betatestare
« Svar #14 skrivet: 2010-09-01, 10:31:13 »
Tjoho på er,

idag kl 12 drar den öppna betan av Dynastica igång! Nyheterna är bland annat en hel del balanseringsfixar, en sandbox/tutorial-värld för nya spelare och statistiksidor.

Registreringen kommer att öppna här:
http://www.dynastica.com/beta

Ses i spelet!

 

Senaste inlägg