Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Patch of Exile  (läst 79944 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #180 skrivet: 2017-05-11, 17:52:28 »
Jag ska också börja lira PoE igen, men det blir inget regelbundet. Förmodligen mest bara på helgerna. Har dom inte gjort något åt den otroligt tråkiga looten i spelet så blir det nog inte så långvarigt heller. Men en eller annan figur kan man ju försöka ta upp till finalen i akt 10.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #181 skrivet: 2017-05-11, 22:29:33 »
Jag ska också börja lira PoE igen, men det blir inget regelbundet. Förmodligen mest bara på helgerna. Har dom inte gjort något åt den otroligt tråkiga looten i spelet så blir det nog inte så långvarigt heller. Men en eller annan figur kan man ju försöka ta upp till finalen i akt 10.


Jag kommer också lira mesta dels helger =).  Jag hoppas också på bättre lootsystem, jag tänkte skulle försöka mig på crafting systemet, om de inte alltför svårt vill säga..  :thumb


Ses ingame i Juli månad då Epansionen släpps  :D
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #182 skrivet: 2017-05-12, 12:10:58 »

http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1897990

Mycket välkommet att de fixar kartan och gör saker mer tydliga och objekten flyter bättre på skärmen.
De känns som poe får många bra uppgraderingar inför Super Expansion.


Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #183 skrivet: 2017-05-14, 13:39:54 »
Bara så att nån annan inte får en chock när ni loggar in... om man inte loggar in på ett år kan man bli av med med namnet på figurerna. Man förlorar inte figuren i sig, men för att spela måste döpa om figuren. Inte för att det gör mig mera positivt inställd till spelet, men ändå...  :doh
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #184 skrivet: 2017-05-27, 09:32:34 »
Jag testade spela poe igår och imorse för  känna in flowet =).  Jag testade både  mele  och ranger klasser  ifrån lvl 1-12 , och vilken skillnad i spelet de är nu.


Jag tycker allting känns betydligt roligare gameplay och bättre i rent spelmekaniskt, de känns mer likt D3 nu än förut, då poe (2015 kändes stelt och grindingt).  Nu får man bättre Aoe spells redan ifrån lvl 1, och de snyggare  med nya animationer och bra damage. 


Dessutom får man bra valuta efter dödade bossar nu i spelet =). 


De ska bli otroligt roligt spela sen när Expansionen släpps i Juli månad, jag tror helt klart att  path of exile blir sommarens 2017 hack slash  :supporter :thumb





















« Senast ändrad: 2017-05-27, 12:52:03 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #185 skrivet: 2017-06-13, 00:06:44 »
Jag spelar PoE varje dag nu. Håller på med en Witch som kör med elektricitet och totem. Förbaskat bra tryck i den tanten! Spelstilen påminner om en av mina favoriter i D2, alltså kombinationen hydra/frozen orb. Level 48 i skrivande stund.

Spelet är lite mer balanserat nuförtiden. Tyvärr gör vissa bossmonster på senare nivåer så löjligt mycket skada att man knappt hinner reagera innan man dör. Alltså inget HC-lir, vilket är väldigt synd.

Tyvärr är PoE fortfarande ett skräploot-spel. Det är väldigt sällan jag hittar nått bra. Nu börjar jag dock fatta hur gear-systemet fungerar så jag har inte kört in i en vägg ännu.


TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #186 skrivet: 2017-06-14, 15:36:15 »
Jag spelar PoE varje dag nu. Håller på med en Witch som kör med elektricitet och totem. Förbaskat bra tryck i den tanten! Spelstilen påminner om en av mina favoriter i D2, alltså kombinationen hydra/frozen orb. Level 48 i skrivande stund.

Spelet är lite mer balanserat nuförtiden. Tyvärr gör vissa bossmonster på senare nivåer så löjligt mycket skada att man knappt hinner reagera innan man dör. Alltså inget HC-lir, vilket är väldigt synd.

Tyvärr är PoE fortfarande ett skräploot-spel. Det är väldigt sällan jag hittar nått bra. Nu börjar jag dock fatta hur gear-systemet fungerar så jag har inte kört in i en vägg ännu.


Ojdå, här händer grejer hör jag powerlevelare  =)).. Själv väntar jag in expansionen, jag tror de blir en Ranger igen, den ända klass jag kan behärskar bra =).


Jag tror de kommer underlätta om vi kör tillsammans senare, döda bossar och elite monster =).  Sist jag spelade, med Ceder december 2015, så minns jag att droppades bra prylar för honom för mig, dirverse verse, så gick bra byta prylar med varandra =).


Betan av expansionen är igång, och de satsar på release Juli månad  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Patch of Exile
« Svar #187 skrivet: 2017-06-14, 20:00:02 »
Ooh, ja det kanske blir en återkomst för mig också.. Har ju lirat en del till och från så hoppas på att de får till nåt skoj :D

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #188 skrivet: 2017-06-14, 21:08:52 »
Ooh, ja det kanske blir en återkomst för mig också.. Har ju lirat en del till och från så hoppas på att de får till nåt skoj :D


De tycker jag, verkligen =),  vi blir nog en samling hack slash gamers =))..   Själv har inte kunnat låta bli kika på Act 5, den ser gudomlig ut  :thumb
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #189 skrivet: 2017-06-23, 16:27:46 »
Jaha, här sitter man å spelar Fall of Oriath-betan :)

Tyvärr så har jag just skapat en figur, så jag har inte märkt så mycket nytt ännu :)
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #190 skrivet: 2017-06-23, 16:51:59 »
Jaha, här sitter man å spelar Fall of Oriath-betan :)

Tyvärr så har jag just skapat en figur, så jag har inte märkt så mycket nytt ännu :)


Okej nice =)).. Jag väntar in releasen, fy på mig jag råkade kika på Act5, men mer skall inte titta på.  Jag läste att alla omårdena är inte med i betan, ifrån de acter som finns med i betan.. De här spelet kommer bli hur stort som helst.  Dessutom har jag inte provat  varken  The Labyrinth content eller  World of Atlas end gaming.
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #191 skrivet: 2017-06-23, 18:56:26 »
Haha... svårt att inte låta bli, eller hur :)

Vi får väl se hur långt jag hinner. Är lvl 14 nu. I stort sätt det enda nya är att det finns en "fog of war" på kartan. Och en ny typ av fiende som dom har plaggat från Dark Souls.

Update: Det är lättare att se waypoints på kartan. Inte helt fel...
Update2: Dom har ändrat på belöningarna för Oak och dom andra tror jag.
« Senast ändrad: 2017-06-23, 23:51:31 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #192 skrivet: 2017-06-25, 10:04:52 »
Haha... svårt att inte låta bli, eller hur :)

Vi får väl se hur långt jag hinner. Är lvl 14 nu. I stort sätt det enda nya är att det finns en "fog of war" på kartan. Och en ny typ av fiende som dom har plaggat från Dark Souls.

Update: Det är lättare att se waypoints på kartan. Inte helt fel...
Update2: Dom har ändrat på belöningarna för Oak och dom andra tror jag.


Du får gärna uppdatera vad som händer i betan  :thumb  oftast är små saker  som de ändrar, som   gör att spelet får mer liv i sig =).   
« Senast ändrad: 2017-06-25, 10:07:55 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Patch of Exile
« Svar #193 skrivet: 2017-06-25, 22:48:05 »
Nu är min figur 46 och är innne i akt 5 :)

Tyvärr får man fortfarande bara skräp från bossar. Jag har dock hittat fem unique(bruna). Jag hade väntat mig att hitta två eller högst tre, så dom kanske har ökat chanserna.

En av bossarna i akt fem är skitsvår. Dog väl typ två dussin gånger innan jag kunde gå vidare. Visserligen är min figur en glaskanon, men ändå. Känns som att man borde få dubbelt så mycket hälsa och det skulle inte göra spelet för enkelt. Tur att man inte kör det här spelet i HC...
MEN, det är fortfarande en beta.

Grafiken i dom nya områdena påminner mycket om dom gamla akterna, men jag är inte helt färdig med akt 5 ännu. Tycker att dom kunde ha gjort lite ny originell grafik, men områdena är alla fall väldigt välgjorda.

Storyn i spelet börjar ta form. Jag har hittils inte brytt mig om den, men man kanske borde sätta sig in i den någorlunda innan man TFoO släpps ur betan.
« Senast ändrad: 2017-06-25, 22:59:25 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #194 skrivet: 2017-06-26, 09:01:15 »
Nu är min figur 46 och är innne i akt 5 :)

Tyvärr får man fortfarande bara skräp från bossar. Jag har dock hittat fem unique(bruna). Jag hade väntat mig att hitta två eller högst tre, så dom kanske har ökat chanserna.

En av bossarna i akt fem är skitsvår. Dog väl typ två dussin gånger innan jag kunde gå vidare. Visserligen är min figur en glaskanon, men ändå. Känns som att man borde få dubbelt så mycket hälsa och det skulle inte göra spelet för enkelt. Tur att man inte kör det här spelet i HC...
MEN, det är fortfarande en beta.

Grafiken i dom nya områdena påminner mycket om dom gamla akterna, men jag är inte helt färdig med akt 5 ännu. Tycker att dom kunde ha gjort lite ny originell grafik, men områdena är alla fall väldigt välgjorda.

Storyn i spelet börjar ta form. Jag har hittils inte brytt mig om den, men man kanske borde sätta sig in i den någorlunda innan man TFoO släpps ur betan.


5 unika de ändå väldigt bra =)  HC, har jag också slopat, de för mycket konstiga drain life attacker som monster gör ibland.. Man kan gå ifrån 100% liv till instant death på 2 sec, utan ens veta vilken typ av damage vissa monster gör ibland.  Antar att de har göra med Resistance elementen.
De finns filmer på nätet  på både Act6-Act7, nej jag skall vänta tills releasen  :cartman :thumb [size=78%] [/size]
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg