Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden  (läst 5182 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« skrivet: 2011-07-08, 08:37:34 »
Jag chansar och frågar er om ni kan hjälpa mig hjälpa en vän. Jag har sett förr hur OG har flyttat berg.

Jag har en god vän, eller hon är en god vän. jag är tydligen inte så god vän för jag fatta inte fören igår att hon har varit bostadslös i 3år.

Hon söker förtvivlat ett tryggt boende för sig och sina brukshundar, viket inte är lätt eftersom hon inte kan hyra rum med hundar och ett nattjobb.

Vet någon någon som har en lgh eller stuga på gården att hyra ut till en skötsam hundförare för Securitas + hennes väktarhund och fågel-hund?

Hon har fast jobb som hundförare och har arbetat med detta i snart 5år, men sedan hon flyttat hem igen till Stockholm för 3 år sedan har turen gått henne förbi och hon står fortfarande utan lgh.

Jag skulle tro att hon klarar en pendling på ca 5mils radie av KTH.

Vet ni något, snälla hör av er. Känns så sablans tråkigt att hon skall behöva avliva hundarna och säga upp sig, för hon vet inte längre hur hon skall orka med att inte veta vart hon skall sova efter avslutat pass.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #1 skrivet: 2011-07-08, 16:19:43 »
Hur ser möjligheterna ut för tex husköp eller liknande?

http://svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3TP5GOASLU0TSRMA

guest1327

  • Gäst
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #2 skrivet: 2011-07-08, 16:41:23 »
Hon kan väl flytta in hos dig?   :moose

Tänk efter nu,,  Jobbar på securitas,, och kan hålla ordning på dig, och försvinner du har hon jakthundar som kan spåra...   :D :help

 :offtopic

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #3 skrivet: 2011-07-08, 18:02:39 »
Hade hon haft råd att köpa lgh/stuga hade hon gjort det... Men det där va ju ett helt ok pris... Skall tipsa henne iaf, tack =)

Meh, jag bor ju inte i Stockholm Ragge =) Hon är en gammal kollega och vän till mig från den tiden hon jobbade i Gbg, men sedan flyttade hon hem till stockholm, men ingen kunde ju ana att det skulle vara så svårt att få förstahand.
Hon har bott i andra hand med det va svart om jag förstod det som och hon fick betala flera tusen mer än vad hyran egentligen gick på. Det är tydligen så illa där uppe nu.

Men tänk: Att vara tvungen att avliva det som gör att hon kan jobba och måste sedan säga upp sig för att hon inte har en tjänstehund längre. Bara för att få en lgh, som hon inte kan behålla eftersom då är hon arbetslös och har ingen inkomst. Så tråkigt.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #4 skrivet: 2011-07-08, 18:47:17 »
Det är absolut inte omöjligt att hitta någonstans att bo här i Stockholm men "alla" vill ju bo centralt eller vid vattnet och då blir det ju dyrt...

Man kan bo på pendeltågsavstånd och komma undan billigare med att köpa lgh/hus (exvis Jakobsberg) och i ytterområdena finns det hyreslägenheter att få. I Nynäshamn och Märsta (för att ta ytterligheterna) så är köerna inte särskilt långa.

Har man däremot någon betalningsanmärkning eller annat i bagaget så är det såklart mycket svårare.
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest1327

  • Gäst
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #5 skrivet: 2011-07-08, 20:05:29 »
Jag håller med dig Brynja,, det är för sabla synd..  Tyvärr har jag inga fastigheter i Stockholm, annars hade jag genast sett till att hon fick

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #6 skrivet: 2011-07-08, 20:34:50 »
Men hon är beredd att pendla ca 5mil, räknas det fortfarande som centralt?

Hennes föräldrar bor i Strängnäs och därifrån har hon pendlat ibland, men sedan de skaffa katt har hon bara blivit mer allergisk och för en tid sedan åkte hon in med ambulans för att hon va så dålig pga katten, men de tycker det är bättre att hon sover i bilen än att de gör sig av med katten.

SS vad anser du är ok boende i Stockholm? Hon har stått i kö sedan hon flytta vill säga 3 år, hon har sökt i bla Rinkeby utan napp. Det finns inget förstahand att få. Hon vet folk som KÖPT hyresrätter. Är det verkligen så man gör i huvudstaden och det anses vara ok?

Ju mer jag börjar luska i bostadsmarknaden där är det ju galet. Att tvinga folk betala andrahandskontrakt på över den dubbla hyran bara för att få bo någonstans. Har en annan kollega som flytta upp dit, han hade aldrig kunnat köpa sin lgh om inte hans farmor jäkligt lägligt hade kastat in handduken och sedan han mamma dog kunde han köpa hus. Är inte det galet?
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

guest1327

  • Gäst
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #7 skrivet: 2011-07-08, 22:52:11 »
Ja bostadsmarknaden där i huvfudstaden är sjuk. men att sova i bilen pga katten kan jag inte fatta.  Ge bort den till någon som vill ha den..  skulle jag som verkligen vill ha hund skaffa en hund trots at frun är allergisk mot dessa??,, Nä om mina barn skulle vara allergiska mot något djur ser jag väl för fanken till att inte ha något av dessa.   Nä det låter för djäkligt. Jag vet tyvärr inte hur hon ska göra, men jag blir tagen av historien...  Hmm  Norrköping är bara 1 timma med tåg från Stockhlm, fast jag vet inte hur det är med lägenheter här heller...    Måste hon jobba i Fjollträsk? Kan tänka mig att det finns jobb annorstädes.

/Ragge





Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #8 skrivet: 2011-07-09, 00:13:15 »
Hon jobbar på KTH, finns inte på så många andra ställen =) Men hon har även sökt jobb i Norrland som skyddsvakt, men de anställer inte för tillfället.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

guest1327

  • Gäst
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #9 skrivet: 2011-07-09, 00:16:33 »
Men hallå!  vem ska vi skydda i Norrland?    ;)  Sök nere i skåne, där finns ju Enos, och  Tahlly,,, och de behöver skyddsvakt :)

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #10 skrivet: 2011-07-09, 00:47:34 »
Kolla i Norrtälje det är en timme från kth med buss. Hon kommer till kth med samma buss hela vägen.

http://www.norrtalje.se/Bygga-bo-och-miljo/Bostader/Hyresvardar-och-Maklare/

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #11 skrivet: 2011-07-09, 10:08:03 »
Tack Foppa, skall tipsa om det med. Men hon kan inte ta buss, eftersom hon har väktarhund så måste sådan fraktas med bil, så man måste lägga in både tiden att fara och bränslet in i beräkningen. Men en timme med buss borde bli typ 30-40 med bil, så det kan vara en tanke =)
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #12 skrivet: 2011-07-09, 11:21:02 »
Vad sägs om denna. Billig, Snabbt ute på E4an mot Stockholm.
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-2rum-gottrora-malby-norrtalje-kommun-malby-tomt-13-1991315

*Ångrar mig på just denna då vatten saknades, dock finns det mängder med småhus runtom Stockholm så helt omöjligt borde det absolut inte vara*
« Senast ändrad: 2011-07-09, 11:27:40 by Raft »

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #13 skrivet: 2011-07-12, 09:41:34 »
Dök på denna sida: http://hyraistockholm.se/


Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Sökes: Lgh/tak över huvudet i Hufvudstaden
« Svar #15 skrivet: 2011-07-21, 23:48:19 »
Jag skickar vidare=)
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

 

Senaste inlägg