Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: OS 2006  (läst 15852 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
OS 2006
« Svar #15 skrivet: 2006-02-16, 18:43:33 »
Citat från: shadowskimmer
Vad är problemet? Jag tror inte att viljan saknas direkt? Någon som har några genomträngande analyser?


Det finns egentligen bara en orsak till Sveriges konstanta misslyckande i stora turneringar och det är coacherna. Att inte någon insett att vi inte kan ta någon halvdan "mysgubbe" som coach är för mig helt ofattbart.

Kolla bara på coacherna i NHL som skäller ut spelare i båset om dom gjort bort sig. Det är sånt som behövs. Någon som visar lite jävlar anamma och vågar peta dom som inte duger.

Att sedan man tar ut dussinlirare som, J.Jönsson, Hannula och Ronnie Sundin i truppen gör ju inte saken bättre. Jag skulle välja Nylander, Wallin och Steen vilken dag som helst före dessa.

Nä åtala B-Å Gustavsson för landsförräderi när han kommer hem och utvisa honom till Danmark. (oki kanske lite onödigt det här sista men jag blir bara såååååå arg)

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
OS 2006
« Svar #16 skrivet: 2006-02-17, 07:12:39 »
Ja jag håller med... Couchen är alltid felet.. fattar inte att coachen inte kan göra mål.
Det är ju målen som räknas.. nä jag tycker att B-Å Gustavsson måste börjar göra mål.

Att han har spelare som tjänar millioner för att dom är proffs betyder ju inget... dhu....

Alltid lika dant.. couchens fel att 11 man på plan i fotboll eller att 5 proffs i hockey som borde kunna sköta sitt jobb UTAN coach inte kan göra mål.... suck...

Nej som vanligt är det nog en kombination som sätter spåren.
Halvtrötta proffs, coach utan piska och pilska noobs som alla vill göra det där målet , istället för att spela som ett lag.

Så jag tycker att det är fel att bara peka ut coacher/tränare utan att låta spelarna få ta sitt ansvar.

Kronorna spelade sugit , så var det bara...
AVAST CLEARED !

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
OS 2006
« Svar #17 skrivet: 2006-02-17, 07:57:58 »
Positiva saker efter gårdagens bedrövliga match:

- Gruppspelsmatch, saknar i princip betydelse

- Bra spelmässigt i andra halvan av första perioden

- Ryssarna hade en hel del tur, svenskarna en hel del av det motsatta. Sånt vänder förr eller senare. Bättre ha oflyt nu än i kvarten...

- Sudden såg laddad ut

- Foppa har ännu inte lämnat ett negativit besked


Ang. om Bengt Åke är rätt eller fel man för det här jobbet, låt oss bedöma det efter OS. Tror dock att ex. Roger Melin hade varit ett bättre alternativ, men vi får väl se hur det går.

Sen hoppas jag att vi får möta tuffast tänkbara motstånd direkt i kvartsfinal! :)

PS. Viker kronorna ner sig mot Kanada ännu en gång så åker tv:n ut genom fönstret. Samma sak om vi skulle förlora mot finnarna... ;)

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
OS 2006
« Svar #18 skrivet: 2006-02-17, 08:39:14 »
Foppas vara eller inte vara är väl knappast ett problem jämfört med avsaknaden av något som helst försvarsspel.
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
OS 2006
« Svar #19 skrivet: 2006-02-17, 09:54:54 »
Ja förvisso ska man inte förneka att en persons vara eller icke vara kan ha en framförallt psykisk kick att ge till resten av spelarna (och åt andra hållet för motståndarna) men det jag tycker det är superfel att lita på att en person är "frälsaren"... Det har tyvärr hockeylandslaget (med medias hjälp) gjort under flertalet turneringar de senaste åren... Samtidigt var väl Mats Sundin i princip den ende som ansträngde sig... Rhhh
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest253

  • Gäst
OS 2006
« Svar #20 skrivet: 2006-02-17, 10:48:48 »
...eller hittat en syndabock och bara gnällt allt på den. Tänker på Tommy Salo (F.d. Målvakten. Tror jag. Är inte så insatt) som förvisso gjorde ett litet skutt i matchen mot vitryssland som kostade oss slutspelet, men hur länge har han inte varit en av sveriges bästa målvakter? Och jag hörde den matchen live via radio, och de övriga spelarna imponerade inte vidare mycket heller. Speciellt inte backlinjen, som verkade oförstående till att vitryssland kunde vara ett hot.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
OS 2006
« Svar #21 skrivet: 2006-02-17, 11:17:07 »
:goodposting

man skulle nästan kunna tro att nästan hela Sverige kommer från Örebro.
AVAST CLEARED !

guest679

  • Gäst
OS 2006
« Svar #22 skrivet: 2006-02-17, 11:35:14 »
Varför förlora Sverige:
1. Backarna fick ligga för högt i banan när Sverige satsade framåt för å reducera vid 0-2.. Därefter kontrade ryssarna sönder Sverige. Dom hade 4 man bakåt hela tiden å en som gick på chans. Det enda spel man såg i svensk zon var när ryssarna hade powerplay.
2. Allmänt tröga svenskar som inte gav 100%. Bara Sudden och Påhlsson som såg ut att vilja vinna..
3. Lidström m.fl. backar såg ut att gå bort sig för ofta.. deras passningsspel sviktade, lama passningar vid farliga lägen då ryssarna lätt vände till kontring..

Hur vinner Sverige OS-guld?
1. Alla ger 110% genom hela matchen.
2. Spela smart, att vinna med 1-0 är lika värt som att vinna med 10-0. Se till och säkra hemmåt och ge Lundkvist ett lättare jobb. Rensa framör egen kasse med kroppen, inte klubba och händer.
3. Gör om förstafemman. Ut med Alfredsson som inte passar bredvid Sudden å Modin. Alfredsson vill vara ledare på planen, han får och vågar inte det bredvid Sudden.. Sudden e större! Ge Alfredsson en egen femma med Påhlsson och Pebben A. In med.. hmm.. kanske Hannula eller Micke Samuelsson.
4. Lite mer coaching från Bengans sida.. Verkat passiv och inte rört om i grytan när det ser ut å behövas.. Kanske lite för tidigt i turneringen för sånt, men det måste komma!

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
OS 2006
« Svar #23 skrivet: 2006-02-17, 11:44:50 »
Foppa (om han nu kommer med) och Alfreddson i samma line vore intressant tycker jag.

Foppa, nummer ett i världen på perfekta passningar OM han är i 100% form.
Alfredsson är en målskytt av absolut världsklass.

Enkelt, Foppa passar, Alfred gör mål - resten försvarar! ;)

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
OS 2006
« Svar #24 skrivet: 2006-02-17, 21:06:18 »
Fyyy fanken vad Sveriges damlandslag rockar :respect

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
OS 2006
« Svar #25 skrivet: 2006-02-17, 21:33:16 »
:stupid  :amen  :respect

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
OS 2006
« Svar #26 skrivet: 2006-02-18, 11:25:27 »
Citat från: MabuSE
:stupid  :amen  :respect


Jag får rysningar när jag tänker tillbaka på matchen. Hoppas dom inte är nöjda nu bara.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

guest679

  • Gäst
OS 2006
« Svar #27 skrivet: 2006-02-18, 15:18:53 »
Foppas ljumskar är mjuka å sköna.. Heja Sverige!!!

Utloggad Moffast

  • Old Fire Hydrant
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 188
OS 2006
« Svar #28 skrivet: 2006-02-18, 15:20:19 »
Hockeydamerna gjorde en jäkligt bra insats igår... så jäkla kul att se. :wave  :toot

Hockeyherrarna får man hoppas att dom vaknar till liv... kanske en fördel att dom spelar dåligt nu i början än som sist där dom spelade hur bra som helst i början och sedan när det verkligen gällde nått så spelade dom som skit... kanske kan bli omvänt den här gången... kan ju hoppas iaf.

Sen kommer man inte ifrån att det va många puckar som rullade ryssarnas väg senast... men det finns absolut saker att förbättra...

Ryssarna skåpade ut Kazakstan idag med 1-0... får vi se hur det går för Sverige mot Lättland... :quiet

(hoppas jag inte gör bort mig nu)

Who dares! Wins!

guest253

  • Gäst
OS 2006
« Svar #29 skrivet: 2006-02-18, 17:45:58 »
Det är bara att inse att det är med hockey som med både fotboll, slalom och curling. Det är en jäkla tjejsport!!!  :quiet  :scared



;) (Phet med ironi om ni undrar. GO TJEJER!!!) :supporter

 

Senaste inlägg