Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: OS 2006  (läst 15849 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
OS 2006
« Svar #60 skrivet: 2006-02-26, 17:53:44 »
Citat från: Redbeard
i vad?



Lol! Intresserad? ;)

Utloggad Redbeard

  • Old nuclear hazard
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 288
OS 2006
« Svar #61 skrivet: 2006-02-26, 18:11:54 »
Får erkänna att jag faktiskt såg matchen :-)
Har du supit upp spriten i kompassen - Styr efter topplanternan.

guest319

  • Gäst
OS 2006
« Svar #62 skrivet: 2006-02-26, 18:22:07 »
Jag är inte finsk men jag tycker faktist att Finland borde fått OS-guldet. Sverige har i princip bara spelat en massa läggmatcher medans finnarna klådde både Canada och Ryssland.


Hur som helst. Detta OS har ju gått till historien som ett av våra bästa.

Skål!  :cheers

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
OS 2006
« Svar #63 skrivet: 2006-02-26, 18:56:29 »
Citat från: Epicenter
Jag är inte finsk men jag tycker faktist att Finland borde fått OS-guldet. Sverige har i princip bara spelat en massa läggmatcher medans finnarna klådde både Canada och Ryssland...


Nu spelas ju OS-slutspelet som en cup och inte en serie och det gäller att vara bäst när det gäller. Ergo -> du har fel. ;)
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
OS 2006
« Svar #64 skrivet: 2006-02-26, 20:16:04 »
Citat från: Epicenter
Jag är inte finsk men jag tycker faktist att Finland borde fått OS-guldet. Sverige har i princip bara spelat en massa läggmatcher medans finnarna klådde både Canada och Ryssland.


Landsförrädare! Förtal!! Skäms!!!










;)

guest3

  • Gäst
OS 2006
« Svar #65 skrivet: 2006-02-26, 21:53:04 »
UNDERBART!
Hoppas nu bara att detta hjälper vår ungdomshockey framåt. För tillväxten ser kass ut.
:winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner :winner

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
OS 2006
« Svar #66 skrivet: 2006-02-27, 00:05:42 »
Det var en försbaskans hård match. Vilken nagelbitare! Sista perioden blev jag tvungen att lyssna på i bilradion, men det blev inte mindre spännande för det.

Som har ylar och skriker, radiosportens kommentator...
"MEN DET VAR JU HÖG KLUBBA!!!!!!!!"
Han är kul som 17 att lyssna på. :)


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
OS 2006
« Svar #67 skrivet: 2006-02-27, 08:58:58 »
Citat från: Cartman
Hoppas nu bara att detta hjälper vår ungdomshockey framåt. För tillväxten ser kass ut.


Lite OT :offtopic

Jo men inte är det så lustigt att tillväxten är dålig när det är ungdomsverksamheten som måste hjälpa till att finansiera vuxendelen. Och det gäller inte bara i hockey, utan i fotboll också. Tycker faktiskt att dagens OS inte alls avspeglar hur det ser ut idrotts-Sverige idag. I Norrköping är det bara ett lag som får stöd av kommunen och det är IFK och dem suger ändå (beror mest på taskig inställning till idrotten).

Idrott idag är big bussniess, borta är samhällsnyttan och kamratskapet. Och samhället, som inte ser längre en sina flottiga näsor, inser inte att vi har ett jätteproblem på gång med var 6 unge överviktig och vandalism och utanförskap på uppgång. Varför ska ungarna träna när man kan fixa en snygg fasad med hjälp av lite sillikon, piller och fettsugning? Yta är allt och innehåll är skit för det tar ju för mycket tid!

Nä, att skit sitter ihop. Tror det är dax för lite protestsånger, oranga frotté trosor av den höga modelen och lite skit under naglarna annars ligger vi djäkligt risigt till!  :help


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
OS 2006
« Svar #68 skrivet: 2006-02-27, 09:40:57 »
Citat från: Epicenter
Jag är inte finsk men jag tycker faktist att Finland borde fått OS-guldet. Sverige har i princip bara spelat en massa läggmatcher medans finnarna klådde både Canada och Ryssland.


hmm.. Slovakien är inget dåligt lag och vad jag vet så slog Schweitz Canada och då borde du Schweitz vara bättra motståndare än Canada.
Och sen var det som så att Sverige spelade bättre än vad Finland gjorde just finalen.
(sen att sverige la sig en match var kanske taktik, Finland hade gjort det samma om dom haft valmöjligheter det är jag säker på.)

Jag tycker dock att läggmatcher suger duktigt, men så är det tyvärr.

GULD REGN ÖVER SVERIGE I OS !!

Grattis Curling Tjejer !
Grattis båda Hockeylagen !
Grattis skidlandslaget !
ja Grattis till OG också som Hejade på Sverige ( i alla fall dom flesta)
AVAST CLEARED !

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
OS 2006
« Svar #69 skrivet: 2006-02-27, 09:44:34 »
Vi har det samhälle vi förtjänar.
Det är upp till oss själva att skapa våra barns framtid genom engagemang och egna insatser.

Många människor tror att idrottsföreningarna är dagisplatser där dom kan lämna in sina barn för barnpassning och slippa undan ansvaret själv.

Alltför många vuxna är alltför upptagna av sina egna karriärer och glömmer bort att det är barnen som är framtiden. :rythm

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
OS 2006
« Svar #70 skrivet: 2006-02-27, 19:37:36 »
Mjae, Busen ... problemet är när de folkvalda väljer att bara sponsra ett lag eller verksamhet. Då blir det så in-i-helvete fel.

T.ex. så har vi ju ett fotbollslag på dekis här i stan (IFK Norrköping) så har tillgång till idrottsplatsen och högst betalar 50 kkr för det per år samt får intäkter på biljettförsäljningen. Deras ungdomsverksamhet har alltid sugit, men på senaste åren har dem börjat satsa på det. Dock toppar dem sina lag tidigt, t.ex. P10 där bara de bästa får spela - vilket jag tycker suger fett!

Smedby AIS, som min grabb spelar i, har en egen anläggning som dem hyr av kommunen för 800-900 kkr per år. Dem har alltid haft en gedigen ungdomssatsning men för att kunna betala för planen och klubbhuset (som är betydligt simplare än IFK's) får vi föräldrar pröjsa 1700-1900 :- per barn och år (eller 400 + 2 Bingolotter i veckan). Smedby toppar inte sina ungdomslag, alla får spela på matcherna. En klart mycket sundare inställning. Smedby har en bred satsning på tjejfotboll också, vilket int4e direkt IFK har.

Så hur ska jag som förälder påverka? Störta sossarna (som alltid har hållit IFK under armarna)? Jo gärna men det är en för smal fråga ...

Sen har vi hästsporten som inte får en kopek från kommunen, men har så många utövare (flickor).

Är det rättvist? Nä inte faan - jag tycker att antingen ska alla idrottsföreningar få lika mycket per utövare eller ingen nånting. Är så jävla trött på det "dolda" brödraskapet som fixar och trixar till de sina! :rythm


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad MabuSE

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 690
OS 2006
« Svar #71 skrivet: 2006-02-27, 22:52:54 »
Mjae o mjae, nä det du beskriver känner jag igen alltför väl.
Det är nog lika överallt, vissa sporter har av hävd fördel framför andra tyvärr, och nu när alla plånböcker krymper så märks det ännu mer.

Men likafullt måste vi som föräldrar hjälpa till och det är ju betydligt roligare att göra det i en förening som låter alla vara med.

Min grabb började spela hockey för 12 år sen och jag blev ledare sex månader senare, han la ner hockeyn på grund av elitismen , (inte för att han var dålig utan för att träningen blev tråkig)  efter 4 år som 10åring och började cykla i stället.

Det fortsatte han med tills i fjor och nu är han 18 och pluggar på gymnasiet med bra betyg och är en skötsam kille.

Jag inbillar mig att mitt engagemang har hjälpt honom dit, så sett i backspegeln så har timmarna  i en kall ishall eller på en våt och blåsig Bmxbana betalt sig.
Jag har ju faktiskt fått vara med om en hel del spännande ögonblick på vägen.  


Jag låter präktig jag vet, men det är min åsikt att alltför många låter sina ungar springa vind för våg och när sen problemen börjar så kräver man att samhället skall lösa hela problemet.



Då är det tyvärr ofta för sent!

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
OS 2006
« Svar #72 skrivet: 2006-02-27, 23:13:45 »
Håller med dig att man måste engagera sig som förälder - står 2 dar a' 3 -4 timmar i veckan utomhus vid en bandyplan och kollar när båda mina barn (dottern & sonen) tränar. Och ibland ett par timmar extra på helgen när det är matcher någonstans i närområdet (Åtvidaberg, Linköping, Motala Finspång etc.).

Sen blir det nån timme eller mer som man spenderar i ett stall och ett kallt ridhus när dottern rider.

På sommaren bytes grillorna mot fotbollsskor och förhoppningsvis lite varmare väder. Dock kickar bara sonen boll, än så länge iaf.

Så nog vet jag vad ett personligt engageman innebär, tycker bara synd om de ensamstående föräldrarna som varken har tid eller råd att ge sina barn detta.

För den cynism som idag präglar samhället idag är klart skrämmande - man satsar hellre pengar på att skaffa fler poliser när det gått åt helvete i slutändan ist. för att satsa en mindre slant i början och slippa få barn som drar på stan och blir huliganer. Det är så dumt att det bara inte finns på kartan.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

guest3

  • Gäst
OS 2006
« Svar #73 skrivet: 2006-02-28, 20:34:10 »
Men det jag syftade på var ju nåt helt annat. Det handlade om förebilder.
Ut med Salo - in med nuvarande guld-hjältar.

Det ni talar om är helt :offtopic.

Men ni glömmer även bort större klubbar som skiter i juniorerna, och bara köper in lirare utifrån. (läs: Skellefteå)

Heja tre kronor!

guest3

  • Gäst
OS 2006
« Svar #74 skrivet: 2006-02-28, 22:06:14 »
Ett sätt att göra OS sååååå mycket roligare att se:

http://machomedia.blogspot.com/2006/02/naked-ice-dancer.html

:nsfw

 

Senaste inlägg