Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: JA!  (läst 2878 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
JA!
« skrivet: 2006-06-20, 22:53:16 »
Fy faan vilken spännade match!!!

 2-2!! Och Henke fick göra sista målet! Underbart!!!

Tycker faktiskt Sverige var det bättre laget, dem hade ju flera farliga målchanser!

 :supporter  :winner  :toot :banana  :respect

Nu ska väl Allbräckt få ta Zlatans plats i fortsättningen!!!!!!!!!!!


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
JA!
« Svar #1 skrivet: 2006-06-20, 22:57:20 »
Sverige var bättre laget totalt sett, med flera FETA målchanser! Så j-a grymt bra!!

Tyskland i åttondel, det blir en riktig höjdarmatch det, eller vad säger Rythm? :) :thumb  :clap  :hella

guest20

  • Gäst
JA!
« Svar #2 skrivet: 2006-06-20, 22:59:13 »
WIHOOOOOOOOOOOOO
klar för 8-delsfinal
otroligt bra gjort av sverige!
 :wave

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
JA!
« Svar #3 skrivet: 2006-06-20, 22:59:23 »
Vi kommer krossa Tyskland! ;)

Edit: Vi har visst inte slagit tyskarna sen 1958, så det är väl hög tid!  :thumb

Edit 2: Jo jag hörde det på SVT, Hinken.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
JA!
« Svar #4 skrivet: 2006-06-20, 23:08:18 »
Citat från: Johnny Hazard
Vi kommer krossa Tyskland! ;)


vi har inte vunnit mot dem sen 1958 stod det i AB..  :scared

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
JA!
« Svar #5 skrivet: 2006-06-20, 23:33:44 »
FINALE OH-OOHH FINALE.....

tyvär kära klankamrater, måste jag påstå att tyskland har alla fördelar inför denna match. Vi (alla tyskar inom OG) kommer solklart att skrika "JJAA" vid varje mål och slå oss i floskler som "må bästa lag vinna" och "bästa lag vann, hurra!".

Men jag tror att Lahm och Schweinsteiger kommer äta upp sveriges högerkant....

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
JA!
« Svar #6 skrivet: 2006-06-21, 09:01:42 »
Jag är långtifrån imponerad av sveriges spel mot England. Första halvlek var pinsam! Sverige skapade ingenting framåt, och engelsmännen var däremot livsfarliga och hade lekstuga med svenskarnas högerflank.

Allbäcks underbara nickskarv kom som en blixt från klar himmel. Innan dess hade ju Sverige (via den oduglige jättebäbisen Kim Källström) sumpat flera hörnor och frisparkar. Några minuter in i 2:a halvlek kom svenskarna igång, men endast på grund av att England släppte in oss i matchen!

Teddy Lucic var grym och det var härligt att se! Isaksson var mer än lovligt darrig i målet. Han måste höja sig flera steg om vi över huvud taget skall klara oss ifrån Tysklandsmatchen med äran i behåll.

Anfallsspelet bestod av 1 och två halva personer. Marcus Allbäck (utbytt!) och Chippen/Ljungberg som skapade lite ytor i slutet av andra. Annars var Sverige totalt stillastående i anfallsspelet, och fler än en gång schabblades enkla passningar bort (ofta genom den oduglige jättebäbisen Kim Källström) och blev till farliga engelska anfall.

Aftonbladet har drivit en kampanj där de krävt Kim från start. Jag trodde inte att något kunde få mig att hata den tidningen mer än jag redan gör, men fortsätter Kim att vara en så stor belastning för Sverige vette katten om jag inte blir tvungen att kräva Anders Gerdins avgång!

Jag fasar inför matchen. Spelar Sverige som vi gjort hittils tippar jag 5-0 till Tyskland.  Lahm, Schweinsteiger och Klose kommer att förnedra oss och skicka hem oss med napp och blöja! Om Sverige däremot lyckas hitta något som kan likna ett fungerande anfallsspel (försvaret är som vanligt mycket bra - varning för Isaksson dock) med djupledslöpningar och TEMPO i passningarna kan Sverige bli en hård nöt att knäcka. Kanske 3-2 till Tyskland, och jag tror att den matchen kan gå till förlängning.

EDIT: Finns det för övringt NÅGONTING som kan stoppa Argentina?

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
JA!
« Svar #7 skrivet: 2006-06-21, 09:44:34 »
Håller med i Daddys analys. Kim hade definitivt inte en av sina bättre kvällar, kan mycket bättre än så. Överladdad?

 

Senaste inlägg