Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!  (läst 18344 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Enos Pork

  • Old Gent
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 455
  • Snygg kan du vara själv!
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #75 skrivet: 2010-03-11, 15:30:45 »
15 timmar... wow
nä bfbc2....

wow är nog bra mycket mer än 15 timmar

Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is; never try.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #76 skrivet: 2010-03-11, 15:48:22 »
jadu....inte en aning hur mycket jag spelat wow....men 5år...och om vi säger ett genomsnitt på 3h i veckan (varit en del uppehåll) så skule vi hamna på...
ehhhh.....5*52*3 = närmare 1000h - fyyyyfasen va dumt!

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #77 skrivet: 2010-03-11, 16:30:58 »
jomen jag menar att det är många timmar under bältet för ett såpass nytt spel. Om 12 timmar kommer jag också att ha 15 timmar och då är det ju inte så märkligt - men det är ju nu jag menar :)

Jag har 2,5 timmar på två dagar enligt den siggen och det betyder att jag måste spela i ytterligare 12 dagar för att få ihop 15 timmar.
« Senast ändrad: 2010-03-11, 16:32:39 by Pruneboy »

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #78 skrivet: 2010-03-11, 19:57:27 »

guest2209

  • Gäst
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #79 skrivet: 2010-03-13, 18:12:06 »
Såg att dom ändrat lite på innehåll, och att vissa taggar nu har mer info.
Jag gillar min "Avg Life: 49s" :)

-cb99
 

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #80 skrivet: 2010-03-16, 10:27:23 »
Jag har bara hunnit testa väldigt lite multiplayer (i söndags), och... f-n vad jag sög, hehe! Man hinner inte fatta så mycket vad som händer, men så är det väl alltid i början. Och inga medpacks verkade jag ha heller, fast jag mest spelade medic?

Håller precis på att installera om datorn, så får se när det blir läge nästa gång, plus att headset ska införskaffas. :pistols

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #81 skrivet: 2010-03-16, 12:53:33 »
Jag spelade mp igår för första gången. Förvirrande i början, hittade ingenting och fattade först inte upplägget bakom Rush, men med en massa n00b-frågor över TS och 2 timmars spel så fick jag lite kläm på det hela. Medkitet låses upp efter bara ett eller ett par spel och jag hann få ytterligare någon unlock som medic. En timmes spel till så får jag nog fram deffen också.

Jag har inte haft så kul på jäkligt länge, och jag har inte spelat FPS seriöst sedan BF1942, men nu blir det förhoppningsvis mer av den varan. Stort tack till Enos, .rav, Supra, Daddy och ni andra som var inne och förklarade spelet för mig :thx

[Appendix]
Det var ganska många snipers inne. Nog är kunkap det viktigaste för att dominera slagfältet, men SÅ mycket recon kan väl ändå inte behövas?
[/Appendix]
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #82 skrivet: 2010-03-16, 13:33:19 »
[Appendix]
Det var ganska många snipers inne. Nog är kunkap det viktigaste för att dominera slagfältet, men SÅ mycket recon kan väl ändå inte behövas?
[/Appendix]

 :lolabove

Utav mina deaths i söndags, så var uppskattningsvis 75% pga snipers, resterande jämt fördelat på artilleri, helikoptrar och försvinnande lite från ex. assault. En och annan förnedrande kniv har man också lyckats råka ut för, främst då jag själv försökt snipa (läs: tunnelseende)! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #83 skrivet: 2010-03-16, 14:42:55 »
Snipers är en plåga, jag håller med.

Särskilt i Rush-mode, när de kan snipa och lägga mortar strikes.

Det finns ju dock några saker som gör att man minskar riskerna något.

1. Stå aldrig stilla i mer än 1/2 sekund
2. Rör dig ALDRIG över öppna ytor
3. Använd ALDRIG fasta kulsprutor, AA, eller AT.
4. Se alltid till att följa med din grupp, spring inte ensam .

Med dessa enkla tips kan man få ner antalet dödsfall pga snipers från 80% till någonstans runt 77...  ;)

guest136

  • Gäst
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #84 skrivet: 2010-03-16, 18:53:52 »
Mitt liv som kulfångare:
Var på en öppen server och körde rush lite lördags tror jag det var. Hamnade i ett roligt team som höll ihop och hjälpte varann och vilken skillnad det gjorde. Vi rusade fram som en stor hord och fullkomligt sopade undan motståndet. Hade inte mer än ett par Snipers i laget och större delen assault, medics och någon mech. Motståndet snipade en hel del men det hjälpte föga mot vår våg av stål och bly (trumpeter, pukor, vimplar viftas stolt). Ja ni förstår. Kanske var de bara crap på andra sidan, men att hålla ihop och spawna på varann samt med någon medic som kan sitt jobb och ressar på löpande band (3ggr på raken av en kille som höll 4 man vid liv som en vägg av kött i en desperat men och häftig firefight) gör skillnad.
 

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #85 skrivet: 2010-03-16, 21:43:00 »
Som gammal Panzerkommendant så kändes ju Engineer som klockrent för mig. Framförallt som man för en gångs skul inte var utrustad med en sked som vapen, utan ficktillgång till en hygglig bössa efter lite spelande. Medic är alltid kul eftersom man kan hjälpa kamraterna och nu utrustad med en Kulspruta, ja, en gyllene kombination tycktes vara född.

Tills Enos grävde fram en karta över olika vapens effektivitet i spelet. Döm om min förvåning när jag inser att både engineer och medic behöver minst 2 headshots alternativt 4 skott mot kroppen för att fälla en fiende, samtidigt som reconbössan räcker med en träff varsomhelst. Recon får dessutom en fantastik trevlig närstridsvapen i form av MR443-revolvern som är nästan lika dödlig (dvs betydligt mer dödlig än vilken kulspruta som helt, sett till skada per skott). Utrustad med denna kunskap provade jag recon, och gick omgående från en KDR på cirka 0,4 till enpå 3,0... Spelet är seriöst felbalanserat till recon/snipers fördel och jag hoppas verkligen att DICE nerfar snipern ganksa omgående, annars lär det bli många rundor med 30+ snipers på banan... :puke

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #86 skrivet: 2010-03-16, 21:47:44 »
Revolvern får alla när man når rätt rank ;)

Men ja. Jag håller med om övrigt. Sniper är sjukt OP.. Mortar Strike, 1 shot 1 kill, bra kamouflage etc etc.. Men jag tror att den klassen blir lite fixad när EA får tag i övriga problem.

Som gammal Panzerkommendant så kändes ju Engineer som klockrent för mig. Framförallt som man för en gångs skul inte var utrustad med en sked som vapen, utan ficktillgång till en hygglig bössa efter lite spelande. Medic är alltid kul eftersom man kan hjälpa kamraterna och nu utrustad med en Kulspruta, ja, en gyllene kombination tycktes vara född.

Tills Enos grävde fram en karta över olika vapens effektivitet i spelet. Döm om min förvåning när jag inser att både engineer och medic behöver minst 2 headshots alternativt 4 skott mot kroppen för att fälla en fiende, samtidigt som reconbössan räcker med en träff varsomhelst. Recon får dessutom en fantastik trevlig närstridsvapen i form av MR443-revolvern som är nästan lika dödlig (dvs betydligt mer dödlig än vilken kulspruta som helt, sett till skada per skott). Utrustad med denna kunskap provade jag recon, och gick omgående från en KDR på cirka 0,4 till enpå 3,0... Spelet är seriöst felbalanserat till recon/snipers fördel och jag hoppas verkligen att DICE nerfar snipern ganksa omgående, annars lär det bli många rundor med 30+ snipers på banan... :puke

guest17

  • Gäst
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #87 skrivet: 2010-03-17, 08:36:45 »
1. Stå aldrig stilla i mer än 1/2 sekund
2. Rör dig ALDRIG över öppna ytor
3. Använd ALDRIG fasta kulsprutor, AA, eller AT.

1. Tjejen gick förbi datorn igår och utbrast i skratt när hon såg tre snipers på rad bakom en sten utförandes kosackdans.
- Min lösning: 5 sekunders återhämtning för snipers när de förflyttat sig. Detta gör dem lite mer stationära i sitt beteende och imiterar verklighetens skarpskyttar, kolla bara på skidskyttarna i OS som måste få ner puls och hitta ställning innan de trycker av.

2. De flesta banorna består ju tyvärr bara av några smala tarmar med buskar och träd där jag är aningen mer svårträffad. Resten av kartan utgörs av "dödens öppna fält" inramat av en serverbaserad NKVD-officerare som med marxistisk korrekthet sätter en kula i huvudet på mig om jag kommer för långt ifrån händelsernas centrum.
- Min Lösning: Samtliga klasser har för bra träffsäkerhet på 100+ meter. Sämre träffbild skulle dra ihop slagfältets aktiva yta och ge närstridsvapen ett värde.

3. Finns det någon rabattkupong jag kan skicka till EA om jag inte använder hela spelet?
-Min Lösning: Implementera lösning 1 och 2 så kan vi använda fasta vapen...

Jag tycker spelet är skitkul... när jag möter okoordinerade noobs som spelar för första gången, på en gammal Intel PIII med onboard grafik. Dels för att de faktiskt inte skjuter mig med en aimbots kalla precision men också för att de faktiskt har kvar illusionen att ta flaggor och spränga m-coms lönar sig. Allt för många spelare uppvisar dock en manikers förmåga att nöta sniperklassen bana efter bana med noll intresse för spelets uppdarg i stort.
Häri ligger det stora problemet med BF:BC2, man får bättre betalt för K/D-ratio och distanspopping än den sanna krigarens blodstöpta altruism och kämparanda vid flaggans bas. Problemet kommer troligen inte att avta utan ingripande från utvecklarna, som jag tyvärr misstänker saknar politiskt manöverutrymme eller cohones att genomföra några större ingrepp efter release.

Nu ska jag försöka logga in och bli snipad ett par gånger innan frukost... Det gäller ju att få igång magsyran innan man äter :D

Utloggad RythmDivine

  • Fucking Legend
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 907
  • =[OG]= For life
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #88 skrivet: 2010-03-17, 12:40:06 »
:stupid

Bra skrivet, duck.

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Nu jäklar gubbs - BFBC2...nu kör vi!
« Svar #89 skrivet: 2010-03-17, 13:04:09 »
:) :stupid

 

Senaste inlägg