Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Troll  (läst 6948 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest192

  • Gäst
Troll
« skrivet: 2007-05-01, 18:27:13 »
Jag tycker att OG har ändrats mycket sedan BF 1942-tiden.  :rythm

Då var det bara BF som det pratades om och andra spelformer tynade en tillvaro i hörnen.
Nu känner jag det som om jag klev in med bandyklubba på Råsunda, klart utanför. :poke

Visst alla skall få plats, alla har rätt, Halleluja.
Men jag skulle gärna hänga i en klan där man spelade och snackade FPS i allmänhet och BF2 i synnerhet. :pistols

Borde vi inte dela upp OG i två delar? En med troll och en med soldater? Åtminstone visuellt...

Jag har ingen utdelning alls av att läsa om bästa "farmingen" (fattar ej ens vad det handlar om) däremot har jag besvär av att inte snabbt kunna hitta mina "bröder", tillochmed missar deras inlägg ibland i den strida stöm av frustande och grymtande som alver och troll utandas. :quiet

Är jag ensam om det här tyckandet?
Är det dags för mig att lämna in?

 :old

Jag vill ha en debatt i ämnet, kanske en förändring, eller ska jag dra vidare...

(är jag en rasist?) :hm

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Troll
« Svar #1 skrivet: 2007-05-01, 18:33:33 »
Har du inte i princip redan tagit upp detta ämne i denna tråd:hm

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • Moderator
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Troll
« Svar #2 skrivet: 2007-05-01, 20:32:23 »
Nej det är inte dags för dig att lämna in. Spel kommer och går , man kan inte spela bf1942 i all evighet ? Själv började jag med bf1942/silent heroes men kör nu mest BF2 Och WoW. Det går att spela bägge genrerna. Att OG har blivit stort och "spretigt" kan jag hålla med om men det gör väl nästan OG till en intressantare community ? Se det som en nöjespark med många olika delar istället för en enda gunga som man snabbt tröttnar på.
 :thumb

Utloggad Dr_Pepper

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 949
SV: Troll
« Svar #3 skrivet: 2007-05-01, 22:57:25 »
Är jag ensam om det här tyckandet?

Absolut inte, jag står helt på din sida.
Dock försöker jag ha samma tankegång som Hinken nämner, jag planerar att rida ut stormen och avvakta tills våra gamla kära FPS-spelare återkommer.

(är jag en rasist?) :hm

Absolut, och du kommer att få en fet toblerone i skallen...


OG började ju lite som en LAN-Klan med FPS-spel.
Nu verkar det inte finnas något större intresse kvar för LAN (har vi ju märkt) eftersom mmorpg-spel inte riktigt är tänkt att köras på lan.

Så för min del får vi gärna rulla tillbaka klockan lite, eller rättare sagt framåt då vi åter skall förenas med BF6 eller nåt.

Jag har nu optimerat min förmåga att filtrera ointressanta inlägg, men jag kan väl klaga lite på det ändå  :puke
Jag måste vara odödlig, jag har levt så länge jag kan minnas.

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: Troll
« Svar #4 skrivet: 2007-05-02, 03:13:02 »
Jag är ju rätt ny i OG och spelar endast FPS spel (förutom Championship Manager).
Men jag tycker att OG ska och bör vara öppet för alla spelformer iom att som hinken sa, det blir en intressantare community.
Sen att tomtar och troll inte alls är lika tufft som en Tank på Karkand behöver ju inte ens diskuteras :)
Jag menar vad är en level 60 ring of fire spell mot en uranberikad antipansarrobot??  :pistols

Jag tror att om Dice och EA tar upplägget från Project Reality och gör ett riktigt fett BF så kommer FPS gubbarna tillbaka.

/Supra



guest192

  • Gäst
SV: Troll
« Svar #5 skrivet: 2007-05-02, 20:32:21 »
Surar en stund till...

 :rythm

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • Moderator
  • Phantom of the forum
  • *****
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Troll
« Svar #6 skrivet: 2007-05-03, 13:07:45 »
Vill bara tillägga att JAG inte är boirta...jag SAKNAR BF2-gänget....men kan inte installer modden än - väntar på disk!

DD :cry


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Troll
« Svar #7 skrivet: 2007-05-03, 14:28:45 »
Om alla OG kommer till Näshulta en helg i maj så kommer jag att kunna spela igen!
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad u.f.o

  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 326
SV: Troll
« Svar #8 skrivet: 2007-05-03, 15:24:12 »
Om alla OG kommer till Näshulta en helg i maj så kommer jag att kunna spela igen!
ska vi bygga kök,badrum,vardagsrum,hall,sovrum,altan eller bara dricka gratis öl :drink :banana

Utloggad Braxen

  • Old Ugly Fish
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer of the Universe
  • *******
  • Antal inlägg: 10 559
  • The sky is the limit
SV: Troll
« Svar #9 skrivet: 2007-05-03, 15:33:32 »
Om ni klarar de första 6 punkterna samtidigt som ni dricker öl så får ni göra ALLA 7 punkterna samtidigt!!!! :D
Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • Moderator
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Troll
« Svar #10 skrivet: 2007-05-03, 17:35:39 »
Om ni klarar de första 6 punkterna samtidigt som ni dricker öl så får ni göra ALLA 7 punkterna samtidigt!!!! :D

Vi dricker öl utav bara helvete och sen bygger vi kåken ! Kommer att bli en rolig kåk. Och annorlunda.
 :banana

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Troll
« Svar #11 skrivet: 2007-05-03, 18:25:05 »
Jag kan vara arbetsledare... och säga vem som ska göra vad... :)

medans jag dricker öl...

guest192

  • Gäst
SV: Troll
« Svar #12 skrivet: 2007-05-03, 20:24:59 »
troll, troll bara troll hela tiden, skördar och bygger kojor... brygger mjöd och håller gillen, vart tog kriget vägen egentligen??

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Troll
« Svar #13 skrivet: 2007-05-03, 20:37:13 »
Pappsen, du lyste själv med din frånvaro en lång stund och under den tiden lirade en del av oss bl.a. BF2, GRAW, Joint Ops samt en del tomtar o troll-spel. Själv har jag tröttnat på fps:er då inget av de som är ute nu direkt tilltalar mig. GRAW tyckte jag var kul men det ville ingen spela mer än några veckor.

Intresset kommer o går, skulle vi vara strikta så skulle vi ju eg. bara lira Strike Force om vi höll oss till det allt började med.


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • Moderator
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Troll
« Svar #14 skrivet: 2007-05-03, 21:38:14 »
troll, troll bara troll hela tiden, skördar och bygger kojor... brygger mjöd och håller gillen, vart tog kriget vägen egentligen??

FPS div. i OG kör väl i huvudsak:

BF2
BF2142
BF2 Reality Mod
BF2 POE2 Mod

Och med sällsynta undantag:

BF1942
BF1942 Silent Heroes
BF1942 Forgotten Hope

BF2 var fruktansvärt buggigt när det kom vilket gjorde att många struntade i det (betydligt bättre nu!). 
Men snart så kanske det kommer "The FPS" spel med stora bokstäver vilket samlar många igen ?

guest628

  • Gäst
SV: Troll
« Svar #15 skrivet: 2007-05-03, 22:31:52 »
Va ska de släppa ett bf1942 med tillfixningar?  :pistols

Själv spelade jag Enbart BF1942 men efter en tid övergick det till Guildwars och BF2...ju fler spel jag installerade, ju mindre spelade jag totalt.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: Troll
« Svar #16 skrivet: 2007-05-03, 22:44:00 »
har själv dragit ner  lite på online spelandet pga att vi e fem pers på en lina... lätt att det börjar lagga... Men när jag spelar så blir det nästan utesltande Reality modden förutom när jag e inne en sväng o leker admin på Datorbutikens servrar...

Plus att nu börjar juh den där eländiga sommaren krypa närmare och då kommer en del trädgårdsarbeten och diverse grillningar med tillhörande öl i goda vännerslag att inkräkta på spelandet.

Men jag tycker iofs att vi ska lura över några tomtar o troll o visa vart det blå skåpet i Spel världen ska stå.

hmmm kanske man ska leka lite framtid i helgen?

Utloggad DONald

  • Old Lucky Luciano
  • =[OG]=Medlem
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 115
  • Salvatore "Lucky" Luciano
    • The Five Families
SV: Troll
« Svar #17 skrivet: 2007-05-03, 22:55:38 »
Jag har varit utan lina och dator i flera månader nu, eftersom vi har byggt om, men nu är jag mer eller mindre tillbaka.

För min del är och förblir det FPS som gäller, men efter att ha tröttnat på det mesta har jag fallit tillbaka till fina gamla BF42. Magin finns där men givetvis inte som det var i början. Dessvärre var det si och så med viljan för matchspel med det spelet inom OG, så jag spelar numer matcher med en annan klan. Däremot går det hela lite på tomgång just nu, så det handlar väl mest om att ha något att göra tills nästa intressanta FPS kommer, vad det nu blir.

På din ursprungliga fråga pappsen, så håller jag med dig i att OG har vuxit på tok för mycket det senaste året, med den tråkiga följden att det har blivit opersonligt. Om det är tomtar och troll eller något annat vet jag inte, men när vi gick från c:a 80 glada gubbs till närmare 200 personer försvann mycket av känslan. Tråkigt men så ser jag det.
"I'll make him an offer he can't refuse." Vito Corleone
(copyright Ruskprick)

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Troll
« Svar #18 skrivet: 2007-05-03, 23:53:29 »
På din ursprungliga fråga pappsen, så håller jag med dig i att OG har vuxit på tok för mycket det senaste året, med den tråkiga följden att det har blivit opersonligt. Om det är tomtar och troll eller något annat vet jag inte, men när vi gick från c:a 80 glada gubbs till närmare 200 personer försvann mycket av känslan. Tråkigt men så ser jag det.

Det var mkt bättre när vi bara var ett 20-tal!  :oldie

;) OBS! IRONISK


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Troll
« Svar #19 skrivet: 2007-05-04, 09:53:00 »
Nä, det var bättre när vi var 12 som spelade Strike Force. ;)

Jag gillar det OG har blivit idag. Det SKA finnas mycket folk att tillgå så att vi kan erbjuda fler olika spel att spela. Jag tror inte att det spelar roll om man är 20 eller 200 personer - Det kommer alltid att bildas små kompisceller som spelar mer och tajtare med varandra. Med den lösningen vi har idag så har man möjligheten att skaffa fler sådana kompisceller och alltså få fler nya vänner än om vi bara var en "ett-spels-klan". Personligen så skulle jag vilja att vi blev ännu fler goa människor i de olika divisionerna så att vi inte behövde vara oroliga för att fylla leden inför matcher och räder.

Utveckligen har gått från klan till community och det har egentligen inte funnits andra val om vi överhuvudtaget velat överleva. I takt med att folk tröttnar på spel 1 och börjar spela spel 2, så har vi vuxit med uppgiften och erbjudit en division i spel 2 också. Kalla det separationsångest, men jag ser ogärna att NÅGON försvinner bort från OG, utan vill hellre att vi kan erbjuda spel för alla.

Så att önska bort folk bara för att de inte spelar det spelet man själv spelar för tillfället är inget jag skulle göra - Varför skulle jag önska bort mina vänner? De är ju med här för att de är som jag är och De + Jag = Vi. Och vi - det är OG. Ett tu tre så spelar jag ett spel tillsammans med de som kört WoW eller BF2 igen.

MEN - Jag vet att det jobbas på att få till mer valmöjligheter vad gäller forum och filtrering av delar som man inte vill läsa - Det har jag förståelse för. Det är något som forumssnickrarna kommer att försöka få till. Kanske via portalliknande ingångar till sin division från huvudsidan, kanske via filtrering - Men självklart ska man slippa behöva bläddra igenom 2 sidor Hattrick och travian om man bara spelar GW (rent forumstekniskt) Vi får inte dock glömma bort att de allmänna delarna är än viktigare då.

Utloggad shadowskimmer

  • Old Little Ninja
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 760
SV: Troll
« Svar #20 skrivet: 2007-05-04, 11:18:19 »
:stupid :thumb
« Senast ändrad: 2007-05-04, 11:20:16 by shadowskimmer »
I DO NOT BUILD NATIONS - I DESTROY VILLAGES!
AND IN SOME RARE CASES I GET TOTALLY OWNED

guest192

  • Gäst
SV: Troll
« Svar #21 skrivet: 2007-05-04, 20:39:07 »
... vad är GW? :hm

Näe, nu är jag glad igen!  :thumb

Ville nog bara känna av pulsen på folket. Vi får anpassa oss och gilla vädret.

Men nå´n jävla gummiyxa och munkkåpa vägrar jag bära omkring på, eller vad man nu måste göra som ROSP:are?  :nono

Tack för goa synpunkter och gott gensvar.

guest319

  • Gäst
SV: Troll
« Svar #22 skrivet: 2007-05-05, 00:11:37 »
Jag spelar bara FPS (låg IQ eller nåt  :cartman ) men jag tycker det är kul att det är lite drag i forumet. Dom som gillar tomtar och troll skriver ju även i den öppna delen vilket bidrar till mycket rolig läsning.

Spel kommer och går, snart kommer det nog ett WW2 spel som alla gillar typ Forgotten Hope eller nåt ;)

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • Moderator
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: Troll
« Svar #23 skrivet: 2007-05-05, 15:13:13 »
Spel kommer och går, snart kommer det nog ett WW2 spel som alla gillar typ Forgotten Hope eller nåt ;)

Jag kör gärna en runda FH då och då - skicka gärna ett meddelande på x-fire om du är ute.

 

Senaste inlägg