Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: BF2 som inte ville starta men som löstes  (läst 2593 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest319

  • Gäst
BF2 som inte ville starta men som löstes
« skrivet: 2007-09-23, 00:28:34 »
Jag lyckades vända total katastrof till något gott.

Vi vet alla att BF2 är ett mycket märkligt program som verkar leva ett eget liv i datorn, utan förvarning kan programmet börja bugga ur och krascha. I mitt fall gick det så långt att programmet inte ville starta.
Jag kollade loggar, tracer och textfiler utan att finna någon orsak till varför BF2 helt plötsligt valt att pensionera sig.
Efter att läst och testat alla tips som fanns att finna på Internet så återstod bara formatering av operativsystemet.

Följande tips anses vara lösning på problem med BF2:
- Minska upplösning på skärm och därefter starta spelet
- Töm tempkataloger
- Byt namn på introfilmerna
- Använd inga deamonverktyg dvs 'No CD-patch'
- Installera om grafikkortsdrivisar och ljuddrivisar
- Installera om spelet
- Installera om XP

Jag följde alla ovanstående tips utom det sista.
Eftersom jag är lat och ville behålla mina inställningar i BF2 så hade jag sparat BF2-mappen i 'My Documents' och lagt tillbaka den efter ominstallation av spelet. Inget hjälpte BF2 startade ej, jag fick upp splashen, skärmen gick till svart för att sedan krasha till skrivbord. :(

Efter flera timmars laborerande så kom jag på något som jag läst i en bisats i mitt sökande efter bra tips. Det var tydligen någon som testat att helt enkelt ta bort BF2-mappen i 'My Documents' och det var just detta som var lösningen på problemet.
Om denna mapp saknas vid uppstart av spelet så skapas en ny 'default' mapp som endast innehåller grundinställningar.

Det verkar som att innehållet någonstans ibland filerna i BF2-mappen förr eller senare blir korrupt, vilken fil eller filer detta gäller vet jag inte. Jag testade dom flesta kombinationerna av att ta bort och lägga till filer i mappen. Så fort jag gjorde minsta ändring bland filerna så vägrade spelet att starta.

Summan av kardemumman är att om man har problem med uppstart av spelet så kan man även testa att ta bort BF2-mappen som finns i 'My Documents'. Man får visserligen ladda ner konton och göra alla inställningar igen men man slipper formatera hårddisken ;)

Utloggad hinken

  • Very Old Bucket
  • Moderator
  • Going post(al)
  • *****
  • Antal inlägg: 4 492
SV: BF2 som inte ville starta men som löstes
« Svar #1 skrivet: 2007-09-23, 15:41:49 »
Skönt.. precis vad vi behövde , ännu en mystisk bugg som gör att man numera måste vara civilingenjör alternativt dataprogrammerare för att ens få igång skiten.. :doubt

räcker det inte med:

kickomröstningsbuggen (du startar kickvote när du går in på en server)
Squadbuggen - du kan inte starta eller gå ur squads
PB - grundspelet och boosterpacks måste installeras med PB i rätt ordning,ibland får man manuellt uppdatera punkbuster.
Ljudbuggen - du fortsätter att skjuta 10 minuter efter att du slutade skjuta.
Fastna-i-saker buggen - man fastnar i bilar och fasta kulsprutor och kommer inte loss.

Utloggad MooseMan

  • Old Misconnection
  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 188
SV: BF2 som inte ville starta men som löstes
« Svar #2 skrivet: 2007-09-23, 16:51:24 »
o ryktet säger att dom inte ska uppdatera spelet mer.

guest253

  • Gäst
SV: BF2 som inte ville starta men som löstes
« Svar #3 skrivet: 2007-09-23, 23:47:08 »
Jag har problem med att jag blir kickad från servrar. Detta har förmodligen med min brandvägg, då det uteslutande hänvisar till att punkbuster är av fel version/PnkbstrB.exe inte kommer åt internet.

Utloggad Supragod

  • Old Bassplayer
  • Moderator
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 294
    • www.myspace.com/dannysupragod
SV: BF2 som inte ville starta men som löstes
« Svar #4 skrivet: 2007-09-24, 11:25:54 »
Jag har problem med att jag blir kickad från servrar. Detta har förmodligen med min brandvägg, då det uteslutande hänvisar till att punkbuster är av fel version/PnkbstrB.exe inte kommer åt internet.

Uppdatera PB manuellt en gång så kommer det lösa sig. Hade också det problemet till jag gjorde en manuell uppdatering.

guest253

  • Gäst
SV: BF2 som inte ville starta men som löstes
« Svar #5 skrivet: 2007-09-25, 20:19:53 »
Har uppdaterat det typ 2-3 ggr. Hjälper inte. Har manuellt laddat ner filerna och installerat dem. Har installerat det däringa manuella uppdateringsprogrammet och det har uppdaterat allt den fann intressant att uppdatera/reparera. Funkar fortfarande inte. Nejdu, det är nog snarare brandväggen som muckar... :urrk

Utloggad Buz

  • Brunkol, mums!
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 469
  • Det enda dåliga med att bli äldre är bakfyllorna
SV: BF2 som inte ville starta men som löstes
« Svar #6 skrivet: 2007-10-09, 16:09:10 »
Roligt att jag hade EXAKT samma problem med BF2142. Att det inte ville starta alltså.
Där var det videoinställningarna i min profil som bråkade (hade bytt grafikkort, moderkort och processor men inte installerat om!!!!!)

Lite synd att det inte kommer något felmeddelande utan bara dör.

Så, oroa er inte. Det är likadant i framtiden :)
/Buz
-----------------------------------------------
404 Not found

 

Senaste inlägg