Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Recept sökes  (läst 2403 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Recept sökes
« skrivet: 2005-05-21, 15:14:14 »
Efter att ha konsulterat min relativt extensiva samling kokböcker samt sökt i de vanligast förekommande databaser i ämnet har jag gått bet på att hitta ett recept på murkelpaté. Om någon matlagningsintresserad gent kan kika i någon gammal kokbok vore jag tacksam!
"Jag tar rygg på Letalis"

Utloggad Raft

  • Old Korean TV-star
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 577
Recept sökes
« Svar #1 skrivet: 2005-05-21, 19:05:21 »
Vad är du ute efter Lasse? Har du murklor och vill göra en murkelpaté eller vill du har tips på vad du kan göra för rätter med murkelpaté?

Utloggad Lasse i ledet

  • Old B-Team Leader
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 558
Recept sökes
« Svar #2 skrivet: 2005-05-22, 14:53:42 »
Har murklor vill göra paté, och jag skulle vilja ha ett recept på specifikt murkelpaté kan ju visserligen konvertera valfri svamp dito, men jag är lite osäker på vilket köttslag jag skall välja.
"Jag tar rygg på Letalis"

guest1645

  • Gäst
SV: Recept sökes
« Svar #3 skrivet: 2010-07-25, 18:32:23 »
Har vi ett rekord i att återuppliva en tråd? Över 5 år...

Nåja, jag letar efter ett recept.
På Pizza Hut kunde man förr köpa något de kallade Breadsticks som var relativt stora bröd med mängder av mozzarella i. Tyvärr har de slutat med dessa, men det verkar som förgjort att hitta receptet.
Någon som sitter på detta, eller ett liknande? Vill inte ha tunna oststänger, utan detta var mer som avlånga bullar hopvikta runt en jättemängd mozzarella och med väldigt speciell kryddning.
Man doppade dem i salsa.

All hjälp mottages!

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Recept sökes
« Svar #4 skrivet: 2010-07-26, 06:35:09 »
Det här är en av dom länkar jag hittade (det finns fler..) jag när jag sökte på "Breadsticks mozzarella "pizza hut" recipe" på Google on thö Intörnet:

http://visualrecipes.com/recipe-details/recipe_id/279/Olive-Garden-Breadsticks,-Pizza-Hut-Cheesesticks/
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg