Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Iphone eller Xperia?  (läst 12054 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

guest1645

  • Gäst
SV: Iphone eller Xperia?
« Svar #15 skrivet: 2012-06-13, 08:23:28 »
Sen finns dem MASSOR med kringutrustning till iphone som de andra INTE har.
http://www.snotr.com/video/9430/The_new_iPhone_iBelt

I övrigt står jag fast vid min åsikt, föredrar min Android hands down. Inte bara för att jag kan spela vilka filformat jag vill, även operativet är trevligare än iOS. Kan vara Galaxyns fönsterhanterare som förblindar, men att slippa gå i sjutton menyer för att stänga WiFi känns som en uppenbar sak i ett mobilt operativ.
Osäker på om detta är abonnemangsskillnader, men har Telia på båda med fri surf, men stora delar av resvägen mellan jobb och hem så är iPhonen utan nät där Androiden har full styrka.

Och vad gäller padda så har t.o.m min otekniska sambo svängt. Hade hemma en iPad i drygt två veckor och den var alldeles för låst för henne.
En stor del av det som finns på Youtube och så gott som alla de sidor hon kollar videos på fungerade inte ett smack.
Och så den där lögnen om 4G känns som att för många gått på. Fick t.o.m försöka övertyga en användare att det hennes lokala IT-tekniker sagt var rent nys.

Utloggad Looser

  • =[OG]=Medlem
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 427
  • Old Bamba
SV: Iphone eller Xperia?
« Svar #16 skrivet: 2012-06-13, 10:14:03 »
4G är inte fullt utbyggt och det kommer dröja nått år till innan det blir bra täckning. Eftersom dom olika bolagen samarbetar med master så är det inte så stor skillnad på vilket man tar. Inte ens i storstadsregionerna finns det täckning överallt.
Loosers dont have time to whine
We allways get killed first

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Iphone eller Xperia?
« Svar #17 skrivet: 2012-06-13, 13:18:01 »
Iphånen har en stor glaskäke (!) - glas både fram & bak m.m. betydligt omtåligare än de flesta Androidlurarna. Dock är dom stabila och ganska enkla att använda- Det enda shell som jag tycker är bättre i Androidvärlden är HTC's.

Sen finns dem MASSOR med kringutrustning till iphone som de andra INTE har. Skulle jag köpa en platta idag så blev det en iPAD, har för mig att priserna inte skiljer så mycket åt. Men vill inte ha en iphone i jobbet då jag snart kommer knäcka skärmen, det vore bara en tidsfråga. Skulle jag byta idag så blev det en HTC One, en X troligtvis. Den påminner väldigt mycket om en iphone uppbyggnaden. Stort internminne (som du inte kan utöka), inbyggt batteri (som du inte kan byta, men är av en annan sort än de tidigare och ska ha längre livslängd om jag fattat rätt).

Men nu handlade det om Xperia eller Iphone ... har bara lite erfarenhet av Xperia Arc t.ex. och den kändes helt ok men S har jag nog aldrig pillat på.

Är man så oförsiktig med sin telefon så ska man inte äga någon. Iphones retina skärm är repfri men självklart ömtålig om man tappar den i klinkersgolv. Finns skydd att sätta runt som är rätt smidiga om man känner att man inte har kontroll men att säga att det är ett problem med telefonen är väl en smula att ta i - tycker mer det är fel på användaren som isåfall tappar telefonen jämnt och ständigt.

inbyggt batteri (som du inte kan byta, men är av en annan sort än de tidigare och ska ha längre livslängd om jag fattat rätt).

Var det inte just icke utbytbara batterier som Apple åkte dit på rätt duktigt för ett par år sedan på deras ipod/ipad eller vad det nu var? Batteriet höll i ca ett år, sen var det bara att kasta skiten.

Fast det är klart, i vårt slit & slängsamhälle så är det väl som det ska vara antar jag.

Vad gäller batteri osv. är det historia - men visst fick de sig en smocka vad gällde iPod rättegången. Nu är de flesta batterier mycket mycket bättre. Du har ju själv lagt upp filmen om detta :) http://www.oldgents.se/forum/index.php?topic=26499.0 Det är ju inte bara Apple som bär skuld i detta tänkt utan det genomsyrar hela vårt samhälle.

Sen finns dem MASSOR med kringutrustning till iphone som de andra INTE har.
http://www.snotr.com/video/9430/The_new_iPhone_iBelt

I övrigt står jag fast vid min åsikt, föredrar min Android hands down. Inte bara för att jag kan spela vilka filformat jag vill, även operativet är trevligare än iOS. Kan vara Galaxyns fönsterhanterare som förblindar, men att slippa gå i sjutton menyer för att stänga WiFi känns som en uppenbar sak i ett mobilt operativ.
Osäker på om detta är abonnemangsskillnader, men har Telia på båda med fri surf, men stora delar av resvägen mellan jobb och hem så är iPhonen utan nät där Androiden har full styrka.

Och vad gäller padda så har t.o.m min otekniska sambo svängt. Hade hemma en iPad i drygt två veckor och den var alldeles för låst för henne.
En stor del av det som finns på Youtube och så gott som alla de sidor hon kollar videos på fungerade inte ett smack.
Och så den där lögnen om 4G känns som att för många gått på. Fick t.o.m försöka övertyga en användare att det hennes lokala IT-tekniker sagt var rent nys.

Önskar att man var lite mer saklig när det gäller vissa funktioner. Visst filformaten är en sak men ärligt så har jag inte behov av detta och varför du inte kan spela filmer från Youtube förstår jag inte. Det funkar oerhört bra för mig!

Stänga av Wifi tar tre tryck - vad är problemet? Tycker det är viktigare att belysa synkning, säkerhet och tillgänglighet hellre än att diskutera små petitesser som har med ett lärt användande att göra. Det handlar också om vilken telefon eller system man har kört innan. Vad man är van vid.


Är du i tankarna på en Asus platta så ska du givetvis köra en Xperia som påtalat förut. Lika maskiner synkar alltid bäst! Lika gäller för om du bestämmer dig för en iPad då är det iPhone som gäller. Funktioner kan man lära sig oavsett plattform och det finns ingen plattform som är bra på allt.
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

guest1645

  • Gäst
SV: Iphone eller Xperia?
« Svar #18 skrivet: 2012-06-13, 14:36:00 »
Önskar att man var lite mer saklig när det gäller vissa funktioner. Visst filformaten är en sak men ärligt så har jag inte behov av detta och varför du inte kan spela filmer från Youtube förstår jag inte. Det funkar oerhört bra för mig!
Jag får med jämna mellanrum upp videos som inte fungerar. Handlar om videos som inte är konverterade till MPEG om jag förstått nätet rätt.

Problemet med 4G och iPad3 handlar om att paddorna enbart klarar 4G i USA och Kanada, inte i resten av världen, trots att de stämplat detta på sina kartonger.
Beror inte på hur mycket det är utbyggt utan vilket system som används:
http://www.mobil.se/nyheter/apple-bekraftar-ingen-4g-i-sverige-1.503144.html

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: Iphone eller Xperia?
« Svar #19 skrivet: 2012-06-13, 19:35:50 »
[...]
Problemet med 4G och iPad3 handlar om att paddorna enbart klarar 4G i USA och Kanada, inte i resten av världen, trots att de stämplat detta på sina kartonger.
Beror inte på hur mycket det är utbyggt utan vilket system som används:
http://www.mobil.se/nyheter/apple-bekraftar-ingen-4g-i-sverige-1.503144.html

Det där förstår inte jag heller hur de kunde svika med. Har man behov av det ska man inte välja iPad.
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Iphone eller Xperia?
« Svar #20 skrivet: 2012-06-13, 20:06:05 »
he he se denna video på iphone och hållbarhet....


http://www.iphonebutiken.se/griffin-survivor-iphone-44s-2173.html


 

Senaste inlägg