Del 9: Orderändringen
13:e april. Andreas Jonsén hos
Bredbandsbolaget ringer. Andreas säger: Nu har orderändringen kommit. Jag godkände direkt. Så 09.00 på fredag kan du ha telefonen igång.
Jag öste beröm över att han hjälpt mig.
13:e april. Jag ringer
Telia. Jag berättar att jag kräver att få ha en tekniker på plats på fredag som kopplar in allt.
Telia (en mycket otrevlig dam) säger: Nä. Det blir klart den 20:e för det står i min dator.
Jag förklarar att jag vet bättre och att hon säkert får informationen när det gått genom hela deras byråkrati.
Hon talar med sin kollega som talat med mig tidigare (vet inte vem det är) och minns ärendet. Men kollegan vill inte hjälpa till.
Till slut får jag personen att skriva till teknikerna (som redan gått hem för dagen) att de ska ringa mig.
Telia säger vidare: Vi har inte gjort något fel. Det är
BBB som strulat.
Då blir jag vansinnig och kastar fakta i luren som de inte kan bemöta. Det är
Skanovas fel och de är ett dotterbolag till
Telia. Alltså är det
Telias fel. De ska inte få skylla ifrån sig utan skäl.
Vidare förklarar jag att jag vill att deras riktade reklam om bredband skall gälla även på fredag eller när de nu får för sig att koppla in min telefon.
Telia säger: Då får du ringa bredbandssupporten.
Jag säger: Jag sk*ter i vem jag talar med. Jag talar med
Telia och förklarar att ni får fixa det.
Telia säger: Nä. Kan jag inte göra. Ring bredbandssupporten.
Jag gör det.
Nu är det nära. Jag känner att det luktar målgång. Imorgon kommer jag ligga på som en igel. Och om de inte fixar detta på fredag så tar det hus i h-vete!
Fortsättning följer...