Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Diablo 3  (läst 291271 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #120 skrivet: 2011-08-28, 08:47:24 »
Ah då förstår jag hur kartor/bossar funkade - det är väl stor chans att det kommer funka likadant i D3.

Och det var en nyhet att man bara kunde vara 8 spelare.  :cartman Det är ju mer ett TMO (istället för ett MMO), dvs ett Tiny Multiplayer Online. hehe ;)

Kunde man sola de svåraste nivåerna? Var det nödvändigt att gruppa för att ta ned bossar på svåraste nivån?
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #121 skrivet: 2011-08-28, 18:57:59 »
Fan också... av allt snack om D2 vart jag sugen på att lira igen :doh Skapade en amazon för några timmar sedan som i skrivande stund är lvl 13.

Jag törs inte svara på om man kan slå Baal i Hell solo för att jag har inte spelat D2 på typ sex år, men jag tror inte det. Problemet på "min tid" var immuna monster, och det är nog så nu också. Jag har för mig att D2 var lättare i början men efter ett par patcher vart uppförsbacken bara brantare och brantare.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Diablo 3
« Svar #122 skrivet: 2011-08-28, 19:56:13 »
Ja Baal på hell var inte riktigt solo-bar.. Efter 1.2 iirc var det mååånga monster som blev immuna mot 2 olika saker och då blev det värre att sola..

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #123 skrivet: 2011-08-28, 22:13:18 »
Ah då förstår jag hur kartor/bossar funkade - det är väl stor chans att det kommer funka likadant i D3.

Och det var en nyhet att man bara kunde vara 8 spelare.  :cartman Det är ju mer ett TMO (istället för ett MMO), dvs ett Tiny Multiplayer Online. hehe ;)

Kunde man sola de svåraste nivåerna? Var det nödvändigt att gruppa för att ta ned bossar på svåraste nivån?

Hell var svårt som solo, och ännu svårare som MP.
 Monsterna / bossar  fick mer liv och gjorde mer damage desto fler man var i partyt =). Fördelen med fler i party var mer exp och bättre loot vid dödande av bossar =)..


Här har du film där de spelar 8 st i Hell http://www.youtube.com/watch?v=axOMvO4NkWI&feature=channel_video_title
« Senast ändrad: 2011-08-28, 22:27:16 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #124 skrivet: 2011-08-28, 22:23:51 »
Fan också... av allt snack om D2 vart jag sugen på att lira igen :doh Skapade en amazon för några timmar sedan som i skrivande stund är lvl 13.


Gaah. Det smittar. Nu sitter jag och installerar D2 på datorn också.  :cheers
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #125 skrivet: 2011-08-28, 22:35:06 »
Säg till om ni vill spela någon kväll, jag har också spelet installerat ;=)

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #126 skrivet: 2011-08-28, 23:36:29 »
Testade Sorceren lite då jag inte kört den alls och tycker att Wizarden i D3 verkar rolig. Verkar ha en helt annan spelstil än barbaren som jag kört igenom spelet med för länge sedan.

Inser nu annu mer att D3 har en poäng med att ta bort skill-points. Eftersom sorceren var ny så har jag ingen aning hur jag skulle specca den. Med D3's nya system så kan jag prova alla varianter utan att låsa fast mig. Bra att kunna ha flexibiliteten men gissar på att runorna kanske blir nya tiden skill-points. Vet inte om man kommer kunna flytta en runa från en skill till en annan?

Ska nog inte köra D2 så mycket, men det var roligt att återuppliva ett så gammalt men charmigt spel.  

Får man lägga ut stat-poäng i D3? Även om de tagit bort skill-points så har jag inte hört något om detta.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #127 skrivet: 2011-08-29, 00:57:03 »
Testade Sorceren lite då jag inte kört den alls och tycker att Wizarden i D3 verkar rolig. Verkar ha en helt annan spelstil än barbaren som jag kört igenom spelet med för länge sedan.

Inser nu annu mer att D3 har en poäng med att ta bort skill-points. Eftersom sorceren var ny så har jag ingen aning hur jag skulle specca den. Med D3's nya system så kan jag prova alla varianter utan att låsa fast mig. Bra att kunna ha flexibiliteten men gissar på att runorna kanske blir nya tiden skill-points. Vet inte om man kommer kunna flytta en runa från en skill till en annan?

Ska nog inte köra D2 så mycket, men det var roligt att återuppliva ett så gammalt men charmigt spel.  

Får man lägga ut stat-poäng i D3? Även om de tagit bort skill-points så har jag inte hört något om detta.

Man känner ju D2 har par år på nacken, diablo2 classic kom väl för 11 årsen hehe. Det  är helt ofattbart  egentligen att spelas fortfarande via battle.net...

Kan inte svaret på runesen bara att de börjar droppa i Act2 och att de kommer förbättra ens spells =)
« Senast ändrad: 2011-08-29, 01:01:00 by baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #128 skrivet: 2011-08-29, 15:37:09 »
Vet inte om man kommer kunna flytta en runa från en skill till en annan?
hört något om detta.

Man kan byta ut runor. Dom kommer att ha någon form av begränsning typ att man måste vara i stan när man gör det, men annars ska det vara fritt fram.
http://www.diablowiki.net/Rune

Får man lägga ut stat-poäng i D3? Även om de tagit bort skill-points så har jag inte hört något om detta.

Man lägger inte ut statpoäng som i D2, dom läggs ut automatiskt, men man kan modifiera sina stats på olika sätt.
http://www.diablowiki.net/Diablo_3_Basics#Stats.2FAttributes

Säg till om ni vill spela någon kväll, jag har också spelet installerat ;=)

Spela från början eller från Nightmare? Vi kanske kan bli ett litet(?) gäng som kan köra ihop.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #129 skrivet: 2011-08-29, 17:19:37 »
Bra länk och de verkar ha ändrat så man inte kan påverka stats via Charms och Talismans.

Sedan tycker jag det är motstridigt om en runa går att flytta eller inte. I "Proposed Changes to Rune Functionality" står att runes låses fast och sedan bara kan suddas, se fet-stil nedan:

Proposed Changes to Rune Functionality
The following portion is still theory for the development team, revealed on August 1st, 2011, after a press event. Jay Wilson described a slightly changed rune system from what fans are accustomed to.

Note that this system is still theoretical, it has not been implemented or tested and it is unknown whether it will be released in any form.

The proposed change does not fundamentally alter the function of runes. The core function of socketing a rune into a skill to change how the skill works is still present. However, the "color" system of the runes would be dropped in favor of runes that are "Unattuned". The player would "attune" the rune by socketing it into a skill. Whatever effect the rune would have on the skill would not be known beforehand, making runes sort of similar to Jewels in Diablo II. In addition to this, each rune, once attuned (or identified to follow Diablo parlance) would also have another passive benefit on it, such as an increase to Attack or another stat. This is perhaps an attempt by the development team to add in more customisation after the loss of Charms and the Talisman. Once the rune is socketed and attuned, it would then be permanently fixed, unless they chose to add in a crafting recipe to "wipe" the rune back to a blank slate.
« Senast ändrad: 2011-08-29, 20:26:24 by Tiny »
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #130 skrivet: 2011-08-30, 13:58:29 »
Idag kom en nyhet nya systemet för health/mana

http://eu.battle.net/d3/en/blog/2871091#blog  ser jäkligt coolt ut =))
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Tiny

  • V.I.P.
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 615
SV: Diablo 3
« Svar #131 skrivet: 2011-08-30, 15:15:36 »
Hmm, jag som just hade ställt in mig på att Wizarden inte ska ha Mana-problem som Sorc:en har i D2.

Men kanske Wizarden inte blir så begränsad som Sorc:en var, det beror helt hur den nya manan funkar.
/Tiny  :lolright
Varning för vaktgrodan! Ett välriktat bett kan fälla en fullvuxen elefant.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Diablo 3
« Svar #132 skrivet: 2011-08-30, 15:51:58 »
Hmm, jag som just hade ställt in mig på att Wizarden inte ska ha Mana-problem som Sorc:en har i D2.

Men kanske Wizarden inte blir så begränsad som Sorc:en var, det beror helt hur den nya manan funkar.

De man ska tänka på är nog att  D3 kommer skiljas sig  extremt mycket ifrån sina föregångare.. Jag tror många försöker spela D2 igen för lära sig hur spelet fungerar, men diablo3 kommer inte alls vara närheten av D2, då hela system är helt utbytta. Så de svårt säga hur de kommer att fungera, men tidsnog när betan är igång och man kommer kunna se fler beta filmer så kommer man nog garantera få mer information hur de sträcker sig =))
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Diablo 3
« Svar #133 skrivet: 2011-08-30, 17:03:14 »
Undra om detta är ännu ett sätt att få folk att hitta gear som inte de kan använda, så de väljer att sälja den istället i Blizzards nya fina "ge oss mer pengar" auction house.

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Diablo 3
« Svar #134 skrivet: 2011-08-30, 17:04:11 »
D3 är ganska annorlunda än D2, det är jag helt inställd på. Jag spelar D2 som nostalgitripp och för att Diablo i D2-form aldrig kommer tillbaka.

Spelar man sorc på högre nivå är inte mana några större problem, så upplevde inte jag det i.a.f. Man kan ha 30+ poäng i skills (bl.a i warmth) med hjälp av prylar och manan kommer tillbaka hur snabbt som helst. Däremot är det monstrenas immuniteter mot det element man satsat på som är den största irritationen.
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

 

Senaste inlägg