Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: World of Logs  (läst 41222 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #30 skrivet: 2011-08-08, 08:27:50 »
Var är loggen från igår?!  :banana Analysera, nöta, räkna :headbang :eager
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #31 skrivet: 2011-08-08, 10:21:48 »
den kommer, den kommer, lugn i stormen :)

Fixar när jag kommer hem från jobbet!

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #32 skrivet: 2011-08-08, 18:04:03 »
:headbang :blush

http://www.worldoflogs.com/reports/r3txomdce0v2vjho/

40 minuter trash var allt som kom med. Jag glömde att jag gjorde en omloggning efter ca 40 minuter. Gör man det måste clienten startas igen. . .

Arkalos, du kan själv gå in på wol och fixa ett konto. Jag lägger upp dig i gillet, så kan du lägga upp loggar också. Enkelt :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #33 skrivet: 2011-08-09, 07:52:01 »
:headbang :blush

http://www.worldoflogs.com/reports/r3txomdce0v2vjho/

40 minuter trash var allt som kom med. Jag glömde att jag gjorde en omloggning efter ca 40 minuter. Gör man det måste clienten startas igen. . .

Arkalos, du kan själv gå in på wol och fixa ett konto. Jag lägger upp dig i gillet, så kan du lägga upp loggar också. Enkelt :)

Det finns en norsk i dig också m.a.o. Hoppet är inte slut!  :banana

Jag gjorde en väldigt ovanlig sak igår kväll, somnade på soffan. Men jag ska kolla vad du har skapat åt mig ikväll ;)
« Senast ändrad: 2011-08-09, 07:54:36 by arkalos »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #34 skrivet: 2011-08-11, 23:15:30 »

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #35 skrivet: 2011-08-15, 08:07:40 »
Gillesrekord i antal wipes på en och samma boss, under en och samma kväll :banana

Men visst gjorde vi framsteg med Lord Ryolith. "Rorsmännen" fick snits på styrningen, och nu skall vi bara finslipa några detaljer som att inte stå i eld eller bajs (det är inte choklad), och nuka adds :)

http://www.worldoflogs.com/reports/10ondbmwn1sxsh1y/

EDIT: Betänk att fighten är konstig, så dps:en går inte att lita på, eftersom några av oss slår på benen med stor damage reduction.

Det jag vid en snabb överblick kan se, är att vi ligger lite lågt på HPS (fattas ca 5-6k) samt att raiden tar stora mängder (onödig) AoE-skada. I slutet ser det ut som att alla får slut på HP, och kan vi bara fixa det, har vi en kill :sun

Klassisk awareness-chec m.a.o :cartman

EDIT2: http://www.wowhead.com/npc=52558#encounter
Enligt wowhead går det att undvika skadan från stomp, genom att vara 20 yards ifrån bossen, men det går INTE att undvika skada från vulkanerna. Eruption verkar ta 3 random spelare, och ge dem skada så länge vulkanen är aktiv, och stacka upp till 20ggr. Många gillen verkar dessutom inte positionera sig i mitten av plattformen, utan på sidan. Rekommenderad taktik verkar också vara att endast köra med 1 tank, för att frigöra mer dps till addsen.
« Senast ändrad: 2011-08-15, 10:40:51 by DaddyLongLeg »

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: World of Logs
« Svar #36 skrivet: 2011-08-15, 10:42:27 »
Det var på hamsterhåret  :banana

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #37 skrivet: 2011-08-15, 10:49:12 »
Gillesrekord i antal wipes på en och samma boss, under en och samma kväll :banana

Men visst gjorde vi framsteg med Lord Ryolith. "Rorsmännen" fick snits på styrningen, och nu skall vi bara finslipa några detaljer som att inte stå i eld eller bajs (det är inte choklad), och nuka adds :)

http://www.worldoflogs.com/reports/10ondbmwn1sxsh1y/

EDIT: Betänk att fighten är konstig, så dps:en går inte att lita på, eftersom några av oss slår på benen med stor damage reduction.

Det jag vid en snabb överblick kan se, är att vi ligger lite lågt på HPS (fattas ca 5-6k) samt att raiden tar stora mängder (onödig) AoE-skada. I slutet ser det ut som att alla får slut på HP, och kan vi bara fixa det, har vi en kill :sun

Klassisk awareness-chec m.a.o :cartman

Efter en stunds studerande av loggen tror jag att jag har hittat källan till våra wipes. Det beror till stor del av det du säger Daddy. Nämligen att vi står för nära Vulkanerna och i deras bajs på marken och då får en stackande debuff som ger oss 10% mer fire skada för varje stack, max 20 stackar.

Studerar ni loggen via länken jag postat (ett utdrag av källan till vad som ger oss mest skada) så ser ni att Eruption träffar oss 3104 gånger. Skulle vi ha 20 stackar med 10% buff igång på samtliga i räden under varje försök så skulle siffran hamna på 3400 träffar. Vi tar alltså oerhört mycket mer fire damage skada än vi borde. Igenomsnitt har vi 18 stackar per person varje fight. Tar 208390 damage per person och fight av Eruption. Inte konstigt att ni har problem att hela.

Vi får hjälpas åt att se hur vi ska undvika dessa stackar för fire damage ökar med 190% pga. detta. Jag har läst lite mer om fighten och Eruption och vad jag kan se måste vi på något sätt få bort vulkanerna snabbt för att slippa denna skada då den är en källa till wipes.

http://www.worldoflogs.com/reports/10ondbmwn1sxsh1y/details/66/

Edit: Du han visst före mig Daddy :bow

Finns en annan sida också med strategi http://www.wowheadnews.com/blog=191947/firelands-normal-mode-and-baradin-hold-boss-strategies#lord-rhyolith

Edit igen: Hade räknat på 16 försök men i själva verket var det 17. Blev lite mindre skada och stackar i uträkningen. Men ändå! :) Sen vet jag att uträkningen inte är helt korrekt men så att man får en hum om hur mycket extra skada det är fråga om.
« Senast ändrad: 2011-08-15, 11:14:01 by arkalos »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #38 skrivet: 2011-08-15, 11:22:26 »
Det är bra Arkalos :thumb

Många klagomål på da Internetz om att den här bossen är omöjlig att ta om "The RNG Gods hate you" och placerar vulkanerna långt ifrån varandra. Det enda sättet att minska raidskadan genom Eruption är att vara snabbare med att styra bossen över aktiva vulkaner. Det spelar alltså ingen roll om man står nära eller långt bort. Eruption träffar alltid 3 spelare i 10 man och 6 i 25 man. (Återigen ett bevis på att 25-man är lättare. Om man  har oflyt och vulkanerna hamnar långt ifrån varandra, så blir det tunghelat. Likaledes kan man ha tur, och få tre vulkaner väldigt nära. Lite random alltså.

Den enda skada som är undvikbar och som man INTE skall ta, är att stå i "lavasträngarna" eller att stå för nära spark.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #39 skrivet: 2011-08-15, 11:45:32 »
http://www.worldoflogs.com/reports/10ondbmwn1sxsh1y/spell/97234/?source=66&enc=bosses&boss=52558

Skadan från "de brinnande lavasträngarna" dvs undvikbar AOE.

Hatten av för Q som var bäst på att "inte stå i bajs". :thumb

Andra saker som är värt att notera: Fighten påminner lite om den blinde draken i BWD på så vis att mycket skada tyvärr genererar ännu mer skada. Ju längre vulkanerna är aktiva, desto fler spelare kommer att få många stacks av debuffen som gör att man tar ännu mer fire damage. Det betyder att Rhyloiths stomps och alla adds, gör ondare. Ett stomp som normalt gör 15 k kan med 20 debuffar vara en 1-shot på någon med full hp.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #40 skrivet: 2011-08-18, 23:15:41 »

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: World of Logs
« Svar #41 skrivet: 2011-08-18, 23:24:05 »
Tackar för en magiskt raid.. har nog inte skrattat och haft så givande i wow på massa år.

TVI TVI:)

guest135

  • Gäst
SV: World of Logs
« Svar #42 skrivet: 2011-08-19, 06:03:18 »
ja det var verkligen sjukt roligt igår, tack som tusan alla som var med!!

Utloggad Hornath

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 347
SV: World of Logs
« Svar #43 skrivet: 2011-08-19, 07:19:40 »
Låter som om man missade nåt kul igår, attans att man inte var hemma  :cry

Grattis till farmbossarna och ni måste även ha varit rätt nära på Ryolith va? En av fighterna var väl dryga 7 minuter!


Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: World of Logs
« Svar #44 skrivet: 2011-08-19, 08:01:04 »
Gomörrn!

Lite klargörande ang gårdagen!

@Kula TVI TVI ;)

@Alla, ja jag är tydligen gnome! Fattar fortfarande inte riktigt varför men fakkin Penny som gjorde så ela general chatten wisprade mig o frågade om jag va gnome :)

@Loremaster Daddy, kan du göra ett klargörande ang Gnomerogarerqgagegean är du snäll! Och en sak till.... Hur funkar en soulbound item enligt lore? Limmar den fast sig i händerna för det går ju inte att tradea den.
Och hur kom dvärgar till igen? ;)

Nä fakk me va roligt det va igår! Tack alla!
Och självklart bra jobbat på alla bossar.
Lord Radiobil va ju nere på 6% tekniskt sätt så nästa gång är han vår!

Nu ska jag fortsätta lossas jobba!

TVI TVI!

Mvh Bahaa aka Cheryl aka gnome aka gnome aka gnome


BattleTag: Bascha#2493

 

Senaste inlägg