Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: World of Logs  (läst 41235 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #60 skrivet: 2011-08-25, 16:28:19 »
Tror faktiskt att det är enbart pga. RNG som vi tog fighten.

:nono absolut inte!

Visst, vi hade inte precis otur, men inte heller maxflyt. Flera av oss (bla jag själv) stod i eld, och det fanns stunder där addsen inte var under full kontroll. Vi klarade bosen för att de som styrde gjorde ett grymt jobb. Dps:en kom in tidigare, och alla 3 helare koordinerade sina raid-cooldowns precis rätt. Därför tog vi honom. Visst hade vi lite flyt med vulkanernas placering, men det var inte den stora grejen, imho. Vi vet nu hur vi skall göra, och vi vet att vi kan ta bossen. Nu handlar det om att finslipa taktiken för enklare kills i framtiden :)

Det kanske lät lite negativt det jag skrev. Det jag däremot menade var att vi gjorde allt rätt (förutom att vi gjorde dps för sent på benen) men eftersom vulkanerna inte spawnar där man vill alltid så skiter det sig pga. RNG. Vi ska alltså inte ta det alltför hårt att vi får försöka några gånger innan han går ner. Kan t.o.m. vara värt att lägga sig ner och dö för att snabbare komma in igen och försöka om aktiva vulkaner ändå är uppe för länge!

Edit: Jo, Lord Rhyolith är oerhört RNG beroende! Jag har flera bevis på det om ni vill se kan jag länka offantliga mängder WoL sidor som bekräftar detta. Vill verkligen pointera vikten av att vulkanerna hamnar rätt, vi gör det mesta rätt!
« Senast ändrad: 2011-08-25, 16:31:13 by arkalos »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #61 skrivet: 2011-08-26, 06:23:02 »
Loggen från igår.

http://www.worldoflogs.com/reports/rt-s3ivip177brrcgha/

Ska försöka klura på varför vi tog så mycket stryk på Beth'tilac. Själv gjorde jag några tabbar igår men ni kämpade på bra trots en förrvirad mage i gruppen. Bra jobbat alla!  :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad hezekiel

  • Blir sambo
  • ***
  • Antal inlägg: 171
SV: World of Logs
« Svar #62 skrivet: 2011-08-26, 09:55:31 »
Vill man ta loggandet ett steg längre är detta ett bra verktyg, huvudsakligen för personligt bruk men det går att göra vissa sammanställningar av hela raiden. Man kopierar in URL'er från olika World of logs, och så får man fram jämförelser. Enkelt att ta sin egen log från två veckor och se vad man förbättrat, eller att tex jämföra med någon annan som gör mer DPS.

http://raidbots.com/comparebot/
Deemin/Doomin/Deemo/Iza/Baldrik/Hezekiel/Meeps/Shodai etc

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #63 skrivet: 2011-08-26, 10:04:41 »
Loggen från igår.

http://www.worldoflogs.com/reports/rt-s3ivip177brrcgha/

Ska försöka klura på varför vi tog så mycket stryk på Beth'tilac. Själv gjorde jag några tabbar igår men ni kämpade på bra trots en förrvirad mage i gruppen. Bra jobbat alla!  :thumb

Jag har jämfört vårt femte försök mot det sista och även tittat lite på liknande försök den 18/8. Ungefär samma saker visar sig i loggarna från förra raidkvällen.

Kort och gott så kan man säga att raid DPS låg 7k högre och raid HPS låg 2k högre på killen igår jämfört med försök fem samtidigt som DTPS låg 2k lägre. Tror det var det som behövdes för att vi skulle lyckas. Alla var mer koordinerade på sista helt enkelt.

Går man in och kollar specifikt på varje target så ser man att Cheryl tar procentuellt mer skada av Cinderweb Drone från räden på killen. Räden tar dessutom ingen skada av Cinderweb Spiderlings i killen och Elit teamet uppe tar mindre skada av Beth'tilacs abilities på sista.

För min egen del så tycker jag inte min prestation var vidare bra igår. Drog Time Warp 5 sekunder in i en av fighterna av misstag (jag var helt säker på att det var Mage Ward som buggade ur när jag helt plötsligt växte :)), tjabblade med mina burnfaser och gick OOM utan möjlighet till Evocation. Ja, listan kan göras lång kanske var det fler som inte riktigt fick till det på försöken. :cartman Men det fina är att vi på slutet visade på god sammanhållning, skärpte till oss och tog ner henne! Gladast är nog Lord Rhyolith som slapp åka på stor smisk, hehe! :supporter
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: World of Logs
« Svar #64 skrivet: 2011-08-26, 11:40:05 »
Bra analys Arkan!

Tog jag mer stryk? Jag har ju lite svårt att undvika stryk som tank haha. Sen försökte jag ta så många spindlar från healers jag bara kan då vid vissa tillfällen så var där många som slog på Kula ( vilket jag förstår med tanke på att det är just han  :D )

Ärligt så vet jag inte vad vi gjorde annerlunda när vi tog henne men bra jobbat allihopa aif!



BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #65 skrivet: 2011-08-26, 11:55:35 »
Bra analys Arkan!

Tog jag mer stryk? Jag har ju lite svårt att undvika stryk som tank haha. Sen försökte jag ta så många spindlar från healers jag bara kan då vid vissa tillfällen så var där många som slog på Kula ( vilket jag förstår med tanke på att det är just han  :D )

Ärligt så vet jag inte vad vi gjorde annerlunda när vi tog henne men bra jobbat allihopa aif!



Det loggen visar är att du tar stryk istället för att raiden tar stryk. Precis som en tank ska göra, ta mera spank, helt enkelt!  :banana

T.ex. Boling Spatter som inte ska gå på raiden alls men gjorde det några försök


Edit: Jag tror egentligen att Cheryl slö spelade de första försöken men säg inget till honom :whisper :D  
« Senast ändrad: 2011-08-26, 13:15:42 by arkalos »
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #66 skrivet: 2011-08-26, 13:18:41 »
Vill man ta loggandet ett steg längre är detta ett bra verktyg, huvudsakligen för personligt bruk men det går att göra vissa sammanställningar av hela raiden. Man kopierar in URL'er från olika World of logs, och så får man fram jämförelser. Enkelt att ta sin egen log från två veckor och se vad man förbättrat, eller att tex jämföra med någon annan som gör mer DPS.

http://raidbots.com/comparebot/

Det vore något att titta på när man kommer hem. Tack för tipset! :thumb
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #67 skrivet: 2011-08-26, 13:50:06 »
jo, det är långt kvar till farmstatus på Henne och Rhyloth :)

7k dps är väldigt mycket.  1 miljon HP på drygt två minuter... eller skillnaden mellan att wipa när bossen har 3 000 000 hp kvar, eller en clean kill :)
« Senast ändrad: 2011-08-26, 13:55:12 by DaddyLongLeg »

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: World of Logs
« Svar #68 skrivet: 2011-08-26, 14:08:09 »
Jo mycket möjligt drones kissande spyorgasm kom på räden. Måste förflytta henne/henom ela tiden för småttingar så risken är att raiden tar stryk.
Sen har jag haft en lång o tung arbetsvecka så man va inte toppad.

Asså toppad energimässigt...inte som Sassim och boxvin  :banana

Jag tar på mig allt som gick fel igår! Fakkin paladintankzorz  :pistols

Nu ska jag toabesöka färdigt  :offtopic


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad Kuling

  • Old Shiny Ball
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 300
SV: World of Logs
« Svar #69 skrivet: 2011-08-26, 14:45:35 »
Tror lite av nyckeln var att dps ordningen var klar och tydlig. Sen tauntade jag ned tak spindlar hårdare än Steve tantraggar på Luleå stadshotell

Utloggad Bråthen

  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 509
  • Old Barista
    • Brôten
SV: World of Logs
« Svar #70 skrivet: 2011-08-26, 15:06:58 »
Jo mycket möjligt drones kissande spyorgasm kom på räden. Måste förflytta henne/henom ela tiden för småttingar så risken är att raiden tar stryk.
Sen har jag haft en lång o tung arbetsvecka så man va inte toppad.

Asså toppad energimässigt...inte som Sassim och boxvin  :banana

Jag tar på mig allt som gick fel igår! Fakkin paladintankzorz  :pistols

Nu ska jag toabesöka färdigt  :offtopic

Asså, jag kan nog inte få det att låta positivt när jag faktiskt vill det. :cry Bara den där Clitsprocket igår som satte diller i huvudet på mig :cartman

Neeeej, inte ska du ta skulden! :cry Du lät däremot väldigt toppad igår! :D


... Sen tauntade jag ned tak spindlar hårdare än Steve tantraggar på Luleå stadshotell

Det var det jag försökte säga hela tiden, tack tomte Kula!  :banana :banana
- BattleTag - Bråthen#1401

- WoW -
Arkalos - lvl 85 Mage (Outland)
Asaldor - lvl 60 Paladin (Outland)
Fugglie - lvl 10 Hunter - Just an uggly goblin doing stupid things on RP-server Argent Dawn

- SWToR -
Bråten is scattered all over the galaxy ATM! :)

Utloggad Bustacruz

  • AKA Deathartas
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 806
SV: World of Logs
« Svar #71 skrivet: 2011-08-26, 17:13:40 »
Meeeh din jeffla norrman. Klart jag vet du va pussytiv! :D

Jag bara skojade med dig! Men jag var trött igår det är sant. Men jag är alltid felfri. Det vet ni. Jag härstammar från Kulas tomteSÄCK då jag, precis som han är paladinzorz  :cartman

Skönt att äntligen vara ute ur säcken dock!


BattleTag: Bascha#2493

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #72 skrivet: 2011-08-26, 23:17:36 »
du härstammar från kulas säck? cheezuz... det förklarar en del ...

Till exempel varför du saknar armar, ben, och har en svans, och simmar bra, och gärna vill leka "försten till ägget". :doubt

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • =[OG]=Medlem
  • Forum resident
  • ******
  • Antal inlägg: 6 602
SV: World of Logs
« Svar #73 skrivet: 2011-08-29, 11:58:22 »
http://www.worldoflogs.com/reports/1x96pcsidno0atpo/

Det blev inte alls som vi tänkt oss, men rackarns vad kul vi hade! :oggubben

Nef och Al Akir nere :banana

Utloggad vandromedon

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 596
  • WoW for the world
SV: World of Logs
« Svar #74 skrivet: 2011-08-29, 13:10:22 »
Grattis. Då fixade ni guild achievment. :P gött med Nef nere



Sent from my Ajfoon using my fingers
Casual gamer

 

Senaste inlägg