Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: En gillesofficers dagbok Del I  (läst 3127 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
En gillesofficers dagbok Del I
« skrivet: 2009-03-27, 12:58:15 »
Kära gilleskamrater!

Vårt gille har växt stadigt den senaste tiden, och det är fantastiskt kul att se hur så många trevliga spelare hittat till vårt härliga gäng! Personligen tycker jag at ett trevligt och hjälpsamt gille är minst halva nöjet med att spela MMO:s och jag tror och hoppas att vi är många som är villiga att lägga ner lite tid och kraft på att skapa en fin gemenskap i Svearike.

Även om det är nog så trevligt att prata med varandra i gilleschatten, skulle jag gärna se att fler av er hittade in på vår teamspeak-server. Självklart är det inget krav att vara inloggad på TS, men det gör också sitt till när det gäller att skapa en fin relation och en god stämning i gillet.

Jag vet att vissa av er inte vill använda voice-comm, av olika anledningar, och det säger jag ingenting om. Däremot tycker jag att det är lite synd att vi sprider ut oss i cyber-etern, på det vis som vi gör idag. Några använder skype, ytterligare några använder sig av en ventrilo-server, och några av oss sitter på gillets Teamspeakserver.

-Visst vore det trevligare om vi träffades på samma ställe?

Ingen kräver att gillesmedlemmar använder Teamspeak, och det finns många anledningar till att man just för tillfället inte kopplar upp sig, men det vore härligt om vi i alla fall försökte att göra detta till en vana?

All information som behövs för att komma igång med Teamspeak finns i följande tråd:
http://www.oldgents.se/forum/index.php?action=og;sa=faq

Sedan vill jag också slå ett slag för gilleskalendern. Den har sina brister (till exempel går det bara att lägga in ett event varje dag) och det är inte alla som har rättigheter att lägga upp Calender-events. Men som det är nu, är det bara jag som över huvud taget lagt in events i kalendern under den senaste månaden. Kom igen nu folket! Visst är det fler av er som skulle behöva lite kompisar i gruppen för ett eller annat heroiskt äventyr?
Har du inte själv behörighet att lägga in ett event, så skicka bara en /tell till någon officer eller rådman, så fixar vi det :)

Givetvis går det också utmärkt att posta här på forumet, men då kan man med fördel lägga en post där man uppmanar folk att gå in och anmäla sig i kalendern.  (jag har själv missat detta en gång )

Till sist, återigen, jag är väldigt glad över att gillet nu börjat växa till sig, och att vi faktiskt nu har tillräckligt med folk för att fylla ett helt Warband i T4 med enbart gillesmedlemmar!

Vi ses därute!

Vildvittran
Officer i Svearike
« Senast ändrad: 2009-03-27, 13:12:15 by DaddyLongLeg »

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: En gillesofficers dagbok Del I
« Svar #1 skrivet: 2009-03-27, 13:06:56 »
En sak om gilleskalendern... Man måste ha tillåtelse för att lägga till saker där, inte ens jag hade det så du vet ;)

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: En gillesofficers dagbok Del I
« Svar #2 skrivet: 2009-03-27, 13:11:02 »
Sist jag kollade, så kunde medlemmar lägga in events, men tack för tipset :) Värt att kolla upp!

guest2203

  • Gäst
SV: En gillesofficers dagbok Del I
« Svar #3 skrivet: 2009-03-27, 15:33:29 »
Väl skrivet Vildis.
Nu så kan jag och Oliv vara mera aktiva med att spela lite mera när lillen är född.
Är själv en gammal guildledare ifrån wow tiden så vet att det är inte lätt att få med alla. Men som du skriver så är det att ha roligt och att hjälpa varandra som är pricken över i:t som gör ett gille.
// Sabbra

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • Moderator
  • Guru of spam
  • *****
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: En gillesofficers dagbok Del I
« Svar #4 skrivet: 2009-03-27, 15:55:40 »
Jag håller med. Framför allt måste vi komma igång med lite skön rvr och då är det en klar fördel att kunna prata på voicecom med varandra, nu när vi äntligen är tillräckliga i antal.

guest2112

  • Gäst
SV: En gillesofficers dagbok Del I
« Svar #5 skrivet: 2009-03-28, 16:35:55 »
något som ja är väldigt sugen på är att få igång fina 6 manna grupper med 2 healers 2 melee och 2 range ofta för att köra sc och kötta i orvr har varit brist på healers på sistone bara men vet att det är ett gäng på väg upp är det mera som är sugna på detta?

Utloggad DaddyLongLeg

  • Old Proletär
  • Moderator
  • Forum resident
  • *****
  • Antal inlägg: 6 602
SV: En gillesofficers dagbok Del I
« Svar #6 skrivet: 2009-03-30, 08:19:38 »
nej, samma här, det vore väldigt kul. Problemet är att vi som du säger har så få helare.

guest2112

  • Gäst
SV: En gillesofficers dagbok Del I
« Svar #7 skrivet: 2009-03-30, 14:30:06 »
mm ja fundera på att köra upp min rank 25 shammy någon dag snart bara hoppas mera blir sugna att köra healers (:

 

Senaste inlägg