Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Global Changelog  (läst 8009 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Plankt0n

  • Första orden
  • *
  • Antal inlägg: 34
Global Changelog
« skrivet: 2018-03-19, 14:09:02 »
[2018-03-01-Pågående] Forum design och förändringar [TEST MILJÖ]

  • Förslag lämnat till Klan Ledare.
  • Diskussion tillsammans med Skalis (Teknisk Ansvarig) samt Stefan via Teamspeak angående önskemål.
  • Design påbörjad på mybb.
  • Test miljö uppsatt, forums mjukvara samt tema installerat. Arbetet påbörjat.
  • Preview skickad till Klan ledning samt Skalis. Grönt ljus på bestämt färgschema.
  • Moduler tillagda efter önskemål. Teamspeak, sidebars etc.
  • Ny design för en lättare läsning skapad.
  • Ny design för en lättare läsning och navigering presenterad för Klan Ledare samt Teknisk Ansvarig
  • Paus i projektet då man gått förbi deadline. (Lite andrum)
Frågor och svar gällande detta projekt är fortfarande inte publikt. Har du en icke funktions fråga så kontakta Klan ledning. Mer information sker löpande under projektets gång.

[2018-03-18-Pågående] Teamspeak backup gjord för channels, förbättringsarbete påbörjat.
  • Diskussion med Klan Ledare angående förbättrings arbete för Teamspeak.
  • Diskussion med Teknisk ansvarig (Skalis) initierat, följande punkter tas upp;

    • Rättigheter skall rensas och effektiviseras.
    • Kanaler skall rensas, därefter kommer en ny mindre struktur tas fram.
    • Nya rättigheter för personer så temporära kanaler kan skapas för mindre aktiva spel.
    • Säkrare uppsättning av administriva rättigheter på teamspeak.
  • Frågor och svar.

    Fråga: Får jag inte vara admin längre?
    Svar: Server Manager kommer vara exlusivt för de som managerar servern samt Klan ledning. Klan ledning kan tilldela den lite mer begränsade "Server Admin" till de som de anser behöva det.

    Fråga: Vart är min kanal?
    Svar: Samtliga kanaler har rensats där de som var aktiva under natt-arbetet blev återskapade. Fler kanaler kommer dyka upp för de aktiva spelen/områderna. Därefter kommer ett system sättas in som gör det lätt för användare att starta nya rum som antingen är temporära eller semi-temp. I framtiden kan ett system komma att utvecklas som sköter beställningar för nya kanaler. (Ej godkänt än eller presenterat)

    Fråga: Var detta verkligen helt nödvändigt?
    Svar: Kort svar, nej. Men ett behov kom fram när man upptäckt en del brister när det gäller rättigheter. Sen därefter så uppkom det att en mer sammansatt grupp av kanaler gör att det känns mer levande. + Ett mycket mer lätthanterligare system. Se även kommentarer från Skalis och DD under Support tråden gällande Teamspeak.

    Fråga: Om jag vill fråga något vart vänder jag mig?
    Svar: Om det är en ren anmäl fråga gällande detta projekt så går det bra att svara på den här tråden. Alla "Besvarande frågor" läggs till ovanför här.

[Löpande Uppdateringar]

2018-03-19 - Teamspeak backup gjord för channels, förbättringsarbete påbörjat.
  • Design fixad till 90%
  • Gjort om rangordning på kanal grupper som visas till höger, Server Manager - > Admin - > Ledning - > OG -> RESTEN
  • Old Gents grupp har rättigheter att flytta personer i samma grupp samt de under denna, tex. Trainee's & Guests.
« Senast ändrad: 2018-03-19, 21:06:28 by Plankt0n »
1987

Utloggad Plankt0n

  • Första orden
  • *
  • Antal inlägg: 34
SV: Global Changelog
« Svar #1 skrivet: 2018-03-19, 21:06:44 »
Uppdaterad. Se Löpande uppdateringar.
1987

Utloggad Plankt0n

  • Första orden
  • *
  • Antal inlägg: 34
SV: Global Changelog
« Svar #2 skrivet: 2018-03-28, 23:29:22 »
Teamspeak uppdatering, yay! - Skapa temporära kanaler!


Detta är fortfarande en work in progress. Så innan en introduktion så läs detta;


  • Är du medlem i en grupp på teamspeak som INTE kan göra det som beskrivs nedan, så skapa en tråd under support forumet med vad som händer, vad du försökte, men viktigast: vilken teamspeak-grupp du är medlem i. Tex: Old Gents, Old Gents T, Guest etc.


Teamspeak har nu en kanal som heter "The Channel Cluster [Read me]." För att skapa en kanal måste du flytta dig själv till kanalen, sedan högerklicka på den och välja "Create sub-channel".


Klart. Frågor? Skrev nedan.


WORK IN PROGRESS
1987

Utloggad Pson

  • WackoBravoNiner
  • =[OG]=Medlem
  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 497
SV: Global Changelog
« Svar #3 skrivet: 2018-04-01, 14:31:09 »
Helleu


Bra jobbat!


Har lyst med min frånvaro på TS men kommer nog så sakteliga komma tillbaka till lite social gaming.


Såg att jag inte kan skapa sub channels längre dock...något som kan åtgärdas?


Nick "Pson"
IF EVERYTHING SEEMS UNDER CONTROL, YOU'RE NOT GOING FAST ENOUGH.
-MARIO ANDRETTI-

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Global Changelog
« Svar #4 skrivet: 2018-04-05, 17:40:07 »
Såg att jag inte kan skapa sub channels längre dock...något som kan åtgärdas?

Har du provat i kanalen för temp kanaler?
Eller är det så att du inte har kvar din og verifiering på ts?
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: Global Changelog
« Svar #5 skrivet: 2018-04-06, 20:44:06 »
Semipermanenta kanaler är inte det aktuellt längre? Dom försvinner väl vid en omstart av servern va?

Utloggad Skalis

  • Old Help Desk Guru
  • Administratör
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 214
SV: Global Changelog
« Svar #6 skrivet: 2018-04-06, 21:07:18 »
Semipermanenta kanaler är inte det aktuellt längre? Dom försvinner väl vid en omstart av servern va?

Med tanke på att vi inte startat om servern på 240 dagar innan senaste uppdateringen som gjordes i söndags så kan vi väl säga att det inte kommer att ske ;)
Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

Utloggad klantbo

  • =[OG]=Medlem
  • 40-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 285
SV: Global Changelog
« Svar #7 skrivet: 2018-04-06, 21:20:23 »

Med tanke på att vi inte startat om servern på 240 dagar innan senaste uppdateringen som gjordes i söndags så kan vi väl säga att det inte kommer att ske ;)


Fast med tanke på att det alltid är spel som är populära ett visst tag så vore det smidigt, jag menar blir det för mycket junk så är det ju bara starta om :)

Utloggad Plankt0n

  • Första orden
  • *
  • Antal inlägg: 34
SV: Global Changelog
« Svar #8 skrivet: 2018-04-13, 21:23:41 »

Fast med tanke på att det alltid är spel som är populära ett visst tag så vore det smidigt, jag menar blir det för mycket junk så är det ju bara starta om :)


[/size]Teamspeak uppdatering, yay! - Skapa temporära kanaler! Detta är fortfarande en work in progress. Så innan en introduktion så läs detta;
    • Är du medlem i en grupp på teamspeak som INTE kan göra det som beskrivs nedan, så skapa en tråd under support forumet med vad som händer, vad du försökte, men viktigast: vilken teamspeak-grupp du är medlem i. Tex: Old Gents, Old Gents T, Guest etc.
    • Teamspeak har nu en kanal som heter "The Channel Cluster [Read me]." För att skapa en kanal måste du flytta dig själv till kanalen, sedan högerklicka på den och välja "Create sub-channel".Klart. Frågor? Skrev nedan.WORK IN PROGRESS[/l][/l]
    [/list]
    1987

    guest2209

    • Gäst
    SV: Global Changelog
    « Svar #9 skrivet: 2018-08-11, 19:35:50 »
    Så inga mer token's?
    Hade "OG" och tänkte göra en tmp kanal för Post Scriptum, men "OG" är borta.

    Mic'en avslagen som gäst, var det ett problem?
    Förstår att det är fint att någon plöjer tid och håller ordning/koll och antagligen bara jag, men känns lite "gulag".


    -cb99

    Utloggad Skalis

    • Old Help Desk Guru
    • Administratör
    • Två fötter i graven
    • *****
    • Antal inlägg: 2 214
    SV: Global Changelog
    « Svar #10 skrivet: 2018-08-11, 20:17:59 »
    Så inga mer token's?
    Hade "OG" och tänkte göra en tmp kanal för Post Scriptum, men "OG" är borta.

    Mic'en avslagen som gäst, var det ett problem?
    Förstår att det är fint att någon plöjer tid och håller ordning/koll och antagligen bara jag, men känns lite "gulag".


    -cb99


    Lobby/AFK är en mutad kanal du är välkommen att komma in och prata i alla de andra kanalerna ;)
    Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

    guest2209

    • Gäst
    SV: Global Changelog
    « Svar #11 skrivet: 2018-08-15, 02:37:47 »
    Ok, då vet jag.

    Utloggad Braxen

    • Old Ugly Fish
    • =[OG]=Medlem
    • Spammer of the Universe
    • *******
    • Antal inlägg: 10 559
    • The sky is the limit
    SV: Global Changelog
    « Svar #12 skrivet: 2018-08-31, 14:22:40 »
    Hur stänger man av alarmklockan???
    Pipper ju som en väckarklocka när man är inne på forumet idag.
    Misstänker att det är för WCL
    Scouterna gör unga redo för livet genom äventyr och utmaningar som får dem att växa som individer. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör - vi är schyssta kompisar!

    Utloggad Skalis

    • Old Help Desk Guru
    • Administratör
    • Två fötter i graven
    • *****
    • Antal inlägg: 2 214
    SV: Global Changelog
    « Svar #13 skrivet: 2018-08-31, 18:05:56 »
    Hur stänger man av alarmklockan???
    Pipper ju som en väckarklocka när man är inne på forumet idag.
    Misstänker att det är för WCL

    Avstängt!
    Tack för påminnelsen :)
    Vid ovisshet, ställ en fråga så kan man slippa det ovissa, men är du dum på riktigt så hjälper det inte att fråga!

     

    Senaste inlägg