Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Spelet som verkligen suger appung......  (läst 4298 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
Spelet som verkligen suger appung......
« skrivet: 2014-04-28, 09:00:55 »
Ber om ursäkt för det dåliga språket, men detta spel (även om jag bara var tvungen och se vad som händer lyckats komma till dryga level 60...) så är spelet det absolut sämsta jag någonsin spelat..

DIABLO 3....

Det händer absolut INGENTING i spelet, jag började på normal...snipp snapp snorum så hade man dödat Diablo....sen gjorde jag samma sak igen...

VAD är skillnaden....

Ja....vi gör spelet svårare...vi slänger in FLER monster av samma sort.... BRA tänkt!!!

Det är linjärt, det är helt okomplicerat....och det suger ....ja det suger mer än något annat jag spelat någonsin. Diablo 2....har jag minnen av...men det är säkert pga av att jag spelade med någon.....

Men fy för den lede vilket (snyggt) men tråkigt spel....

DD


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
SV: Spelet som verkligen suger appung......
« Svar #1 skrivet: 2014-04-28, 09:27:34 »
 :stupid
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Spelet som verkligen suger appung......
« Svar #2 skrivet: 2014-04-28, 10:23:18 »
hehehe välkommen till Diablo 2 ver.2
AVAST CLEARED !

Utloggad DeadHead

  • Old Cleaning Lady
  • =[OG]=Medlem
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 216
SV: Spelet som verkligen suger appung......
« Svar #3 skrivet: 2014-04-28, 10:26:50 »
Är benägen att hålla med. Ändå så nöter jag nån timme i månaden... :cartman

Utloggad Elunyx

  • Pensionerad och lycklig
  • *****
  • Antal inlägg: 1 090
SV: Spelet som verkligen suger appung......
« Svar #4 skrivet: 2014-04-28, 10:35:32 »
Diablo 3 är inte kul... i softcore. Då är det bara som en "cow clicker" på Facebook. Du kan kötta på hur mycket som helst utan att det får några allvarliga konsekvenser.

I hardcore är det annorlunda. Där börjar hjärtrytmen öka i takt med att hälsan på figuren sjunker. Sluta å sov medans du spelar och kör HC istället. :) :hella

Diablo III hardcore är som ett annat spel jämfört med softcore. Visst, man kanske sabbar ett tangentbord om man dör... men i HC är det spännande redan på låg level eftersom man kan dö närsomhelst, och därför behöver man inte en clvl 70 för att ha kul. Det som är så bra med D3HC är att man har kvar en massa prylar och pengar om man dör, och den paragon-level man kämpat sig till har man alltid kvar.
« Senast ändrad: 2014-04-28, 13:54:30 by Elunyx »
TERRIBLE, TERRIBLE DAMAGE!!!

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Spelet som verkligen suger appung......
« Svar #5 skrivet: 2014-04-28, 13:19:14 »
Jag håller med om spelet är sjukt tråkigt kampanj läge och särskilt på level 60 normal mode.
Akt5 bjuder på randoms kartor men även lvl 60-70 är inte heller så jätte roligt.
Spelet gör sig bäst på level 70 där man kan spela Adventure mode, de då spelet börjar i princip. Dels för spelmodet har enorma variation men också crafting och enchantigen får helt andra propetioner och mer möjligheter skapa roligare gear och bygga intressanta skills builds.
Spelar man i grupp på T1- uppot blir rejäl action vill jag lova, ibland kan nästan bli för mycket på skärmen av alla monster och spells som flyger åt alla olika håll.


Känner man softcore T6 är för enkelt kan man ju alltid spela HC de som Elunyx är inne på. Jag har en lvl 64 munk och de lika nervigt varje gång gå in spela olika passgerna i Akt5 med endast 1 liv. Dör man måste man börja om ifrån level 1 med ny gubbe.

Jag tycker du skall ge spelet en ny chans om du får tid lira igen och ta dig till slut leveln innan du kastar in handduken.
« Senast ändrad: 2014-04-28, 14:30:44 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad omEnito

  • Ghetto Fetto
  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 480
SV: Spelet som verkligen suger appung......
« Svar #6 skrivet: 2014-04-28, 15:05:24 »
Om det var mindre lagg på servrarna skulle jag köra HC. Inte som det ser ut nu.

Utloggad Carl/Urr

  • loothog
  • Trimmar moppen
  • **
  • Antal inlägg: 95
SV: Spelet som verkligen suger appung......
« Svar #7 skrivet: 2014-04-28, 16:27:01 »
Vilken positiv topic, haha! Men jag är beredd att hålla med dig DD. Tycker verkligen inte det var särskilt bra och känslan, som må omfatta en god portion av perspektivlöst vurmande för det svunna infann sig inte, vilket den gjorde för föregångarna.

Nu har jag hört att spelet efter patcher och med expansionen är bättre men som någon så fint uttryckte det så kändes det som en "cow clicker" (fantastiskt ord!).

Men det känns väldigt subjektivt och det finns ju dem som gillar detta, sen finns ju folk som är helt galna i BF4 (fattar det inte liksom :pistols) Som tur är så finns det ju massor med andra spel, gräv ned detta tillsammans med E.T. så kör vi något skoj! 
"Det löser sig, sa han som sket i vasken"

Utloggad Scarecrow

  • =[OG]=Medlem
  • Gubbsjuk
  • ****
  • Antal inlägg: 946
    • http://www.redeby.com
« Senast ändrad: 2014-04-28, 17:29:35 by Scarecrow »

"Never argue with idiots. They just bring you down to their level, then beat you with experience"

Utloggad Rhonar

  • =[OG]=Medlem
  • 50-årskris
  • ****
  • Antal inlägg: 402
SV: Spelet som verkligen suger appung......
« Svar #9 skrivet: 2014-04-29, 14:08:09 »
Ja när jag startar en ny gubbe sätter jag Master som svårighetsgrad för det är för lätt på normal i början. Spela upp till lvl 70 där spelet växer med adventure mode och letande av nycklar för superbossar m.m. Det är ju så också att det finns spel som man inte gillar, medans andra gillar't.

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Spelet som verkligen suger appung......
« Svar #10 skrivet: 2014-05-04, 16:52:52 »
Diablo tillhör en väldigt speciell genre. En väldigt nischad genre.

Spelet är inte svårt. Spelet har inte mycket till djup.
Sedan kan du, som skrivs ovan, köra Hardcore. Mer spänning, mer utmaning.
Men spelet handlar egentligen bara om gear. Finns inte mycket till skill i spelet.

Spelet är till för de som älskar att grinda. Älskar att hitta föremål. Älskar att slakta floder på floder av monster. Ja, det finns folk som älskar denna genre. Därför Diablo har blivit/varit så stort som det varit. Inget fel på det!  :supporter


Och om någon vill läsa mina tankar om spelet så kommer dom lite kort här. (Rav's Wall of text följer)
Så som jag känner för spelet just nu är att, Patch 2.0 och expansionen var roligt och gjorde spelet till synes bättre än vad det var från början. Bra end game potential.
Men hade spelet haft en jämnare kurva på rewards/drops (inte för ofta, inte för sällan) så hade jag fortsatt spela lika mycket som innan.
Nu känns det mest som tid som försvinner utan "belöning".
Jag finner heller ingen tillfredställelse i att bygga om min "gubbe" testa builds etc. Då jag finner de flesta skills tråkiga. Det känns som att många skills finns där mest för utfyllnadens skull. Framförallt på Crusader klassen. Eller att de helt enkelt gör samma sak som andra skills. Skillnaderna som finns här är för mig för små och hårfina. Dina builds handlar mer om vad för typ av damage du gör, Holy, Arcane, Poison. etc. Men så länge du väljer en och håller dig till det så behövs inte mer.
"Se till att välj t.ex. poison skills ihop med poison +damage gear"
Att de har tagit bort all trade, att inte kunna ge saker till varandra är stört löjligt!
Att de samtidigt lägger till funktioner som Klaner så att folk kan samlas för att spela ihop. Men sedan inte kunna dela med sig av saker de hittar gör att det hela skär sig.


Fördelen med spelet är dock att man kan lira ihop utan problem. Sitta och tjöta lite skit och döda lite demoner. Spelet kräver liksom inte allt för mycket koncentration. Det är trevligt :)  :thumb
« Senast ändrad: 2014-05-04, 17:00:14 by rav »

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Spelet som verkligen suger appung......
« Svar #11 skrivet: 2014-05-06, 11:32:17 »
Instämmer med dig Rav, och att de inte finns trading spelet är väldigt synd.

De blizzard bör se över om dem vill ha spelarna kvar, de skapa, mer "End gaming i spelet. De finns uberruns, men vägen till fixa nycklarna är dryg farming som man tröttnar sjukt fort på.
De är som du  skrev om Rav, de mycket tid och grinding för  alldeles för dålig utdelning. De hade varit roligt med olika ladders, jag vet att dem har ladders i nästan content patch, vad de erbjuder i de skall bli intressant.  Jag hoppas på nya Neplam rift runs, Trading, Reducerad gems kostnad, increase guldet dropps  nya bossar Arena pvp.  Mer intressanta föremål där man kan bygga intressanta skillbuilds och karaktärer.. Men jag tror de blir vanliga ordning ganska lamt på dem punkterna.

Fast å andra så funkar spelet för en kväll eller när man sitter ap bakis på en söndag inte orkar göra större aktivitet  :thumb




« Senast ändrad: 2014-05-06, 11:52:57 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg