Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Patch of Exile  (läst 79932 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #135 skrivet: 2015-02-03, 15:05:57 »
Har dom inte ändrat så att man får användbara drops på högre nivå spelar det ingen roll hur mycket expansioner dom kommer med. Tycker jag alla fall. Att springa runt och dammsuga nya akter efter prylar man aldrig hittar låter som en väldigt tråkig idé. Jag har inte heller spelat på jättelänge. Dom kanske har ändrat looten redan nu? Man kanske skulle ge spelet en ny chans när nya akten kommer.

jag vet inte, faktiskt.. De var så länge sen jag spelade, glömt bort hur items system såg ut.. Jag vet bara att köpte upp klanguilden med 12 Stash sidor, de finns gott om items om man vill lira upp ny gubbe eller befintliga.

De slog mig idag att dem lär väl kanske ha PTR på Act4? eller släpps rakt upp och ner vilket skulle vara sjukt roligt =))..
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #136 skrivet: 2015-02-27, 12:49:05 »
Jag var nog lite för snabb för säga att Act4 är nära release...  Chris Wilson lead designaren för path of exile blev utfrågad i onsdags för Q&A intervju och där hintar han om att Act4 expansion lär komma något senare en beräknat så,  :sorry...

Min gissning är att dem vill nog hype upp de med nya supportpack och börja marknadsföra dem par månader innan... Jag tror act4 släpps omkring början av Maj för vara ärlig.... 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Patch of Exile
« Svar #137 skrivet: 2015-02-28, 11:56:10 »
Hej jag gick in och spela litte men kommer inte åt guid stache. Sen var det mycket höga priser i choppen dåligt för miig som gillar köpa saker.

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #138 skrivet: 2015-02-28, 12:46:04 »
Hej jag gick in och spela litte men kommer inte åt guid stache. Sen var det mycket höga priser i choppen dåligt för miig som gillar köpa saker.

Jag minns inte hur de där var fördelat, men jag får ta ladda hem de på nytt hoppa in kika på det.. Jag blev sugen efter 1 år och 3 månader =)...
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Patch of Exile
« Svar #139 skrivet: 2015-02-28, 13:50:04 »
man kommer inte åt stashen ifall man lirar "säsong" har jag för mig..

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #140 skrivet: 2015-03-03, 10:26:59 »
Jag loggade in igår fixat  så att du har befogenheter Foppa till guildstashen =), om du spelar Standard vill säga.

Spelade kort stund med Rangern lvl 61 igår och spelet är ju i princip helt omgjort vilket välkommet.  Dem har polerat upp de verkligen man ser tydligare nu, och gjort mer enklare hitta spelare lira med, och menyer och ikoner och quest ser betydligt mer snyggare ut nu..
Provade hoppa runt lite checka kartorna, och områdena, och monster och dynamiken med spells och monster är förändrat. De känns tyngre och coolare.  Sen har dem lagt in mer quest och små event där man kan få bra föremål om klarar bossen, eller unika monster, typ som D3 Chest event.  Men jag spar mig ändå tills act4 släpps, då blir ny klass ifrån level 1  :D :thumb




« Senast ändrad: 2015-03-15, 08:20:39 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Patch of Exile
« Svar #141 skrivet: 2015-03-07, 08:12:48 »
ok tackar

Utloggad rav

  • aka Ravage
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 234
  • Rock on!
SV: Patch of Exile
« Svar #142 skrivet: 2015-03-08, 12:24:14 »
Börjat spela PoE Foppa? Kul :D

Inte prova lite Diablo 3 också medans du är igång.. det är ju trots allt där många av oss hänger numera. :)  :kiss

Utloggad Foppa

  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 534
SV: Patch of Exile
« Svar #143 skrivet: 2015-03-11, 04:50:41 »
Har spelat båda men D3 suger jag å mugge kommer köra lite PoE  :poke

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #144 skrivet: 2015-04-10, 23:28:08 »

ACT 4 Hype! Idag släpptes många videos, men jag tyckte de här var bästa, då Lead Designaren går igenom allt nytt.  De ser gudomligt vackert ut och nya systemet verkar mycket spännande. De var inte helt oväntat att act4 kommer att beta testas först innan vi ser releasen av den. De går att anmäla sig till den med start 21 April. Release lät som sommaren, men vi vet alla att betor tar tid.


https://www.youtube.com/watch?v=0FJLDLrE6MU#t=548

Ingame Trailer på lite mer omården =)
http://www.gamespot.com/videos/path-of-exile-the-awakening-socketed-skill-trees-a/2300-6424359/



Vill se mer så besök deras hemsida de finns massor läsa och screens, och filmer.
« Senast ändrad: 2015-04-11, 00:48:17 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #145 skrivet: 2015-04-24, 12:49:31 »
Har kikat ett par dagar nu på streams angående nya expansionen och act4.. De ser sjukt snyggt ut och mysfaktorn är verkligen på 100%!!!  Skall bli härligt sätta tänderna i sen i sommar då förväntas släppas.

Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #146 skrivet: 2015-05-24, 11:13:36 »
Jag har provat nya Poe i closed betan, och spelet har fått sig en ny renovering =).



Act1-3 är helt annorlunda än vad man van vid.. Monsterna i Act1-Act3 fått sig nya dödsanimationer, nya monster rörelser hur dem går och rör sig, och attackerar.
Detta bidrar till roligare  gameplay när man spelar och mer skoj att döda monster vilket är typ huvudfokus i den här typen av spel =).

Act1-act3 fått nya randoms kartor.
De finns kanske en annan gamla raritet kvar, men i sin helhet har spelet fått sig verkligen ny look =).
Quest rewardings är också helt nytt i acterna. Föremålen droppas inte lika frekvent som tidigare då looten var lika meningslös som D3 vita föremål.
Items har fått bättre innebörd och när man säljer saker får man något för mödan av allt samlande.  Gems och skillträd har också fått sig förbättring. Kanske går spelet nu mer åt oss casuel gamers och gör de lite enklare. Ganska tidigt i skillträdet får man tillgång till Resistance, life hp, och samtidigt kan man välja udda builds. Förut var ju Resistance, och Life väldigt långt bort i skillträdet de bidrog till låg dps och mer överlevnad och i med de så blev gamplay ganska limit på högre levels. Nu kan man satsa på riktigt roliga dps skills och experimentera runt och testa, utan att man blir straffad.
Jag hann bara spela Act4 första område innan betan vipade alla chars för ny build i veckan.  Men de lilla jag hann spela i Act4 var verkligen mysfaktor gånger 100 =).  Området i sig påminde om Deadwind pass ifrån WoW, och ännu mer detaljerade miljöer i form av grå kal fästning.  Den Nya staden där man hämtar quest var också riktigt snygg gjord och lite större och bredare så man får plats när möter andra spelare.  

De ryktas om att Act4 expansion släpps omkring Juli.. För er som har spelat poe och minns desync problemen har dem näst intill försvunnit
 "GGG introducerade nya servers som finns nu i Tyskland, Holland, London. Något närmare för oss europer och jag tror att lagget, och desync lär nog vara ett minne blott..

Poe Act4 och allt där till kommer röra till i spelet och skapa nya härliga spel kvällar =)...
« Senast ändrad: 2015-05-27, 11:23:50 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #147 skrivet: 2015-07-01, 00:17:33 »
Den 10:e  Juli så släpps Path of Exile, Act4 public och de bästa av allt de helt gratis för nedladdning och för spela  :D 
Dyslexi betyder svåra ord på latin

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Patch of Exile
« Svar #148 skrivet: 2015-07-01, 08:45:10 »
Hmmm, kanske man ska börja leka lite PoE innan så man kommer in i det igen då..

Utloggad Baldi

  • Old McDonald
  • =[OG]=Medlem
  • Två fötter i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 2 680
SV: Patch of Exile
« Svar #149 skrivet: 2015-07-01, 09:33:54 »
Hmmm, kanske man ska börja leka lite PoE innan så man kommer in i det igen då..

De tycker jag verkligen ;) spelet har ändrats sig markant ifrån när vi spelade.  De alltid roligare spela ett gäng tillsammans ifrån början.

« Senast ändrad: 2015-07-01, 13:47:29 by Baldi »
Dyslexi betyder svåra ord på latin

 

Senaste inlägg